Sadašnjost popa se zove ...Earth to the Dandy Warhols... i prava je šteta što na našoj planeti nema ozbiljnije šanse
Zamislite sledeću situaciju: svirate u nekoć veoma uspešnom alternativnom bendu. Zahvaljujući korišćenju vašeg starog hita u reklami za mobilnu telefoniju, čuli su vas milioni (a niste ni zaradili mnogo manje). Vaša poslednja ploča naišla je na salve neodobravanja; razišli ste se sa dugogodišnjim izdavačem. Osnovali ste sopstvenu izdavačku kuću. Slobodni ste! Imate 40 godina; možete da radite šta god hoćete.
Nije li izbor očigledan? Naravno da ćete napraviti ploču još čudniju od prethodne, i od fanova tražiti da za download, što bi rekli, iste - u vreme kada bendovi internet izdanja daju besplatno - plate 35 dolara! Dobro, 34.99. (Jednoga dana, ruku na srce, za te pare dobiće i fizičko izdanje albuma, a biće tu i još nekih sadržaja, onako baš za fanove.)
Ukoliko biste, kao i većina ljudi, ipak odabrali neki drugi modus operandi – svakako ne svirate u grupi The Dandy Warhols.
Prva reakcija na ovaj album koja je doprla do mene bio je utisak prijateljevog prijatelja da je u pitanju nešto „gore od Scissor Sistersa“. Scissor Sisters su mi jedna od najneprijatnijih stvari u popularnoj muzici ikad (rado se setim reči kolege Pejovića kojima je u neformalnom razgovoru opisao ovaj kombo: „Tek je 12 sati“), ali, odavno uveren da Dandys Rule, protumačio sam to na najbolji mogući način.
Ravno, svetlucavo, obilje falseta; beskrajno plesno... Glavna razlika između ovog i prethodnog albuma je što Odditorium or Warlords of Mars izdaleka deluje kao jedan veliki drone, a ...Earth... deluje... pa, isto kao jedan veliki drone, ali plesniji. Bestežinski dens. Između ostalog.
Dandy Warhols su možda i najsavremeniji bend današnjice između ostalog upravo zbog toga što se obilno služe pop nasleđem na veoma mudar način. Gde je Bohemian Like You (ona iz reklame, sa albuma 13 Tales from Urban Bohemia iz 2000) otvorena posveta klasiku Stonesa Gimme Shelter, Welcome to the Third World sa ovog albuma se clashovski poziva na njihov nešto kasniji hit Miss You; gde je predivna oda instituciji pop pesme I Am Sound (Welcome to the Monkey House, '03) majstorski izmenjeno i dopunjeno izdanje Bowiejevog lamenta nad sopstvenim stvaralaštvom Ashes to Ashes, čitav ovaj album je, na sasvim aktuelan način, jedan veliki Space Oddity... Sa sve ehom Stairway to Heaven u numeri Beast of All Saints.
Pimp One (trejler)
Imam skromnu teoriju zašto Dandy Warhols u poslednje vreme slabo prolaze na tržištu (što se, verujem, neće promeniti ovim albumom - naprotiv). Pogledajte Radiohead, koliko su samo smrtno ozbiljni u doživljavanju sebe i sveta, a pop publika ih oduševljeno i masovno prihvata. A DW se uz svu svoju inteligenciju neskriveno zabavljaju. Odziv na inicijativu da se u toj zabavi – i tom promišljanju – učestvuje daleko je od masovnog.
Kao da su pop muzika kao masovna zabava i pop muzika kao umetnost razveli brak sklopljen sredinom 60-ih sa Beatlesima kao matičarima.
Za ponovno sklapanje tog braka potrebni su mnogobrojni svedoci. Ali za vanbračnu zajednicu nisu; koliko god The Dandy Warhols bili usamljeni - i udaljeni od Zemlje - na ovom letu, ta veza kod njih postoji. I uopšte nije passé.
Zapravo, ako čovek nekada dospe u nedoumicu šta je to danas uopšte kul (a to je klizav teren i teško je tu biti baš sasvim pametan) i oseti potrebu da nekoga pita za smer, mislim da je odlična ideja u tim mračnim časovima konsultovati posadu koju čine Courtney, Zia, Peter i Brent.
Možda na prvi pogled ne deluju kao da su trenutno dostupni, ali imajte u vidu ono što su sami rekli pre pet godina: The Dandy Warhols Love Almost Everyone.
Audio:
NAPOMENA:
Komentari ne odražavaju stav redakcije Popboksa već je ono što je u njima napisano isključivo stav autora komentara.
Da bi vaš komentar bio objavljen potrebno je da bude vezan za sadržinu teksta, odnosno da predstavlja mišljenje o objavljenom tekstu.
Nećemo objavljivati uvredljive, nepristojne i netolerantne komentare, kao ni one čijim bi se objavljivanjem prekršio Zakon o javnom informisanju.
Ukoliko nam u komentaru ukažete na činjeničnu, gramatičku, slovnu, tehničku i sl. grešku, bićemo vam zahvalni i prosledićemo informaciju odgovornima u redakciji, ali taj komentar nećemo objaviti.
Komentare koji se tiču uređivačke politike nećemo objavljivati, sve predloge (i zamerke, pohvale...) koje imate možete nam poslati e-mailom.
Komentari