Dubstep je još dovoljno svež i vreo muzički žanr da pravci njegovog razvoja i mutiranja mogu da se promene samo posle jednog izdanja, čak posle jedne pesme. Evo takvog izdanja i takve pesme
DJ, producent i suvlasnik etikete Skull Disco Sam Shackleton za sebe tvrdi da se ne uklapa u standardni profil dubstep producenata, ističući nepripadanje unutarnjem krugu krojdonskog trusta mozgova ovog još veoma svežeg muzičkog žanra. Zaista, na jednoj strani je njegova već više puta potvrđena naklonost bliskoistočnoj etničkoj muzici, njenim ritmovima i pevanju. Na drugoj su veze s minimalnim technom, koje su sve jasnije i jasnije.
Uvid u set-liste minimal DJ-jeva poslednjih nekoliko meseci pokazuje sve veće prisustvo pojedinih dubstep pesama u novom kontekstu koji, uostalom prirodno, prepoznaje njihovu svedenost, strogost i sklonost repeticiji. Shackletonov veliki hit Blood on My Hands svojevremeno je remiksovao Ricardo Villalobos, jedan od najvažnijih minimal producenata i DJ-jeva poslednjih godina.
Death is not Final je korak dalje. U oba smera. Shackletonova najnovija kompozicija je hipnotički, teški, epski intoniran komad tame u kom se masivni puls basa sudara s bliskoistočnim udaraljkama, ženskim pevanjem na arapskom i sumornom meditacijom o prirodi smrti kao nikada zaista razumljivom pojmu za samosvesna bića. Uobičajena struktura dubstep kompozicije je napuštena za račun ponavljanja većih delova ove zvučne građevine, pa Death Is Not Final izvodi svakojake trikove sa percepcijom vremena slušaoca.
Da bi sasvim eksplicitnim učinio ovo razgrađivanje okvira žanra, Shackleton u drugom delu pesme sasvim napušta halfstep ritam uobičajen za ovu muziku, u korist standardnog plesnog four to the floor nabadanja. Minimal DJ-jevi su verovatno u ekstazi jer ih Shack susreće na pola puta dajući im ogromne mogućnosti.
Na B strani ovog vinila je T++, predstavnik najelitnije elite berlinske minimal techno scene. Poznat i pod imenom Various Artists, te kao deo Monolake kolektiva, Torsten Pröfrock je i šef etikete DIN. Njegov remiks Death Is Not Final je još minimalniji od originala, pošto basovima daje još prominentniju poziciju u miksu, sa ritmom koji je iz kombinacije istočnjačkog i četvoročetvrtinskog prešao u nekakvu varijantu robotskog bekbita.
Smišljeno svedena na samo nekoliko elemenata originala, ova verzija naslovne pesme zadržala je jednak nivo hipnotičkog potencijala i već postala apsolutni favorit DJ-jeva širom scene.
Budućnost elektronske i plesne muzike sadržana na ovom komadu vinila zastrašujuće je uzbudljiva. Ova godina bi mogla da bude presudna za dubstep a Shackleton će u ovoj presudi igrati veliku ulogu.
Audio:
NAPOMENA:
Komentari ne odražavaju stav redakcije Popboksa već je ono što je u njima napisano isključivo stav autora komentara.
Da bi vaš komentar bio objavljen potrebno je da bude vezan za sadržinu teksta, odnosno da predstavlja mišljenje o objavljenom tekstu.
Nećemo objavljivati uvredljive, nepristojne i netolerantne komentare, kao ni one čijim bi se objavljivanjem prekršio Zakon o javnom informisanju.
Ukoliko nam u komentaru ukažete na činjeničnu, gramatičku, slovnu, tehničku i sl. grešku, bićemo vam zahvalni i prosledićemo informaciju odgovornima u redakciji, ali taj komentar nećemo objaviti.
Komentare koji se tiču uređivačke politike nećemo objavljivati, sve predloge (i zamerke, pohvale...) koje imate možete nam poslati e-mailom.
Komentari