Sredinom osamdesetih, trojica gitarista su na univerzitetu Masačusets osnovali bend i u imenu se našalili sa folk rok velikanima, Buffalo Springfield. Sredinom devedesetih, njihova pesma Sodajerk korišćena je kao muzika za seriju My So Called Life, koja je pomagala američkim tinejdžerima na putu sazrevanja. U drugoj polovini prve dekade ovog veka, nakon pauze koja je trajala skoro deceniju, uspeli su da ponude album u rangu svojih najrespektabilnijih ostvarenja
Pre nekih dvadesetak godina, domaći novinari su koristili kovanicu „novi američki rok“ kako bi imenovali grupu tada aktuelnih američkih bendova, kao što su
Hüsker Dü,
REM,
Dinosaur Jr, da nabrojimo samo nekoliko. Na pomenutoj sceni, posebno se brojem predstavnika isticao grad Boston (
Throwing Muses,
Lemonheads,
Pixies), odakle su i junaci ove priče.
Buffalo Tom – Bill Janowitz (vokali/gitare), Chris Colbourn (bass/vokali) i Tom Maginnis (bubnjevi) – su još na početku (’86) bili u senci svojih prethodnika, naročito grupe Dinosaur Jr, a
J. Mascis je bio i producent njihova prva dva albuma,
Buffalo Tom (’88) i
Birdbrain (’90). Radovi sa početka devedesetih, poput
Let Me Come Over (’92) i
Big Red Letter Day (’93), donose identitet bendu i važe za njihov kreativni, ali i tržišni vrhunac. Album
Three Easy Pieces, sedmi po redu, dolazi nakon gotovo decenijske pauze (nakon albuma
Smitten iz ’98), i dve godine napornog rada.
Trominutne pop pesme, odmerene, bez suviše šećera i sa dovoljno prave rok energije, predstavljaju i dalje najjače oružje bostonskih alt. rokera. Pesme kao što su
Three Easy Pieces i
Bottom of the Rain se ističu među onim bržim i svedoče da bend i njegov glavni autor, Bill Janovitz, nisu izgubili energičnost koja ih je krasila u najjačim danima.
September Shirt na momente zvuči poput
The Jam iz srednje faze. Refreni su pevljivi i gotovo himnični, iako su tekstovi introspektivni.
Numere umerenijeg tempa, poput Lost Downtown i Bad Phone Call, znaju da eksplodiraju u refrenima, a Pendleton je jedina na albumu u kojoj klavir zamenjuje gitaru. Ova pesma izvrsno dočarava ugođaj usamljenosti i bezizlaznosti života u malom gradu. Na sporijim delovima najviše dolaze do izražaja folk uticaji.
Album Three Easy Pieces zvuči kao da dolazi iz ere kada je „novi američki rok“ bio u punom jeku. Prava je šteta što bend tek 2007, nakon duge pauze, nudi jedno od svojih najboljih izdanja. Izazov za bostonski trio ne predstavlja samo situacija na današnjoj muzičkoj sceni, već i pitanje da li je, i koliko, stara publika sačuvala interesovanje.
Vreme očigledno nije na njihovoj strani. Međutim, što se tiče pesama, u potrazi za muzikom koja će učiniti „naš takozvani život“ podnošljivijim i razumljivijim i nama samima, album Three Easy Pieces se pokazuje kao značajna pomoć.
Komentari
Trenutno nema komentara.
Morate biti prijavljeni da biste komentarisali tekstove.