Koncert zvezde bossa nove bio je posvećen beogradskom prijatelju koji je poginuo u Sao Paolu 2. novembra 1999. spašavajući u zapaljenom studiju njene snimke sa albuma „Tanto Tempo“
Mesto: Dom sindikata, Beograd
Vreme: Subota, 9. jun 2007.
Produkcija: Beogradska arena
Uz blago kašnjenje, veče je otpočelo furioznim i zbilja veličanstvenim nastupom poletnih brazilskih udarnika
Forro In the Dark. Oni su šarmom i melanžom ska, world i americana zvukova, tokom prednastupa u trajanju od čitavog jednog školskog časa, razgalili publiku i dali jedan od mogućih odgovora šta je bio plen iz snova onolikim osvajačima južnoameričkog tla. Momci su kasnije u raznim kombinacijama poslužili i kao prateći bend same Bebel.
Posle gotovo polusatne pauze, Kraljica je kročila pred poklonike. Potpuno neopremljenom scenom dominirala je počudna, ali, kako se kasnije ispostavilo veoma funkcionalna fotelja (obradu klasika Colea Portera Night and Day je, tako, otpevala ležeći sa glavom na podu i nogama na narečenoj fotelji- prizor za istinski nezaborav!), svojevrstan presto mile nam vladarke.
Nastup
Bebel Gilberto je otvoren sa visokoeteričnom
Momento, a ukupna playlista predstavljala je fin, mudar i efektan presek najboljih i najpamtljivih trenutaka iz daminog opusa. Razdragana i blago logorejična Bebel Gilberto potom je pozdravila prisutne „in the land of
Suba“ (jedna od najpotresnijih priča u pop-istoriji), a posebno prisutnu Subinu „mama Rosu“...
Ređale su se pesme u Subinim i subolikim aranžmanima; sa izuzetkom nešto očiglednije prekonstruisanije Aganju, pesme su zadržale svoje izvorno, studijsko ruhom, a poseban osvrt zaslužuje Bring Back the Love sa ovogodišnjeg izdanja, koja je urađena po očiglednom Subinom blueprintu.
Bebel uživo je ipak nešto drugo u odnosu na studijsku sebe između pesama, priča li priča na više jezika, duhovito i veselo (prisutni su saznali da je nedavno lomila nogu, da sebe smatra kraljicom grešaka, tako da je beogradski nastup završila u postojanom ubeđenju da se nalazi u Makedoniji!), pije darovano vino (direkt iz flaše, jer su organizatori dugo, hrabro odolevali njenim vapajima za čašom)...
Samosvesna a krhka, poletna (sa neodoljivim „so 80’s“ plesnim kretnjama) a setna, kraljica Bebel zaista očarava i to bez vidljivijeg truda, isijavajući omamljujući spoj neosporne veštine i nepatvorenog užitka u muzici koju stvara.
Što se same publike tiče, ovog puta i bez gledanja kroz prste zaslužuje višu ocenu. Reagovalo se spontano i iskreno, vidljiva je bila opuštenost (kao posledica opuštenosti onih na bini), mobilni telefoni su zvonili manje no obično, manje je bilo i izlazaka iz sale tokom nastupa (tek dva tuceta očigledno zalutalih, oprljenih mlađih dama), sekjuriti-bojs su bili druželjubiviji više od udomaćenih običaja... veselja je bilo koliko je to sam prostor dopuštao.
Jedine mrlje na ovo bezgrešno divno veče bacile su poslovična vrućina u Domu sindikata, kao i nesrećno odabrano, agresivno binsko osvetljenje protiv koga se i sama Babel u više navrata bunila.
Bebel Gilberto je prethodnog šabata na beogradskom nastupu uspela nemoguće, a poput Natache Atlas pre dva leta: kompetentnošću izvođenja, u snažnom zagrljaju iskrenog zanosa, odbranila je neodbranjivo. Vratila dostojanstvo easy-listening pop-jazzu, žestoko iskompromitovanom štancovanim, beskrvnim i ispoliranim dalekim rođacima, rasejanim po brojnim kompilacijama, skockanim po meri prepodneva u beogradskom kafiću, recimo.
Komentari
Trenutno nema komentara.
Morate biti prijavljeni da biste komentarisali tekstove.