Isn't Anything (1988) zvuči i danas kao i nekad: sveže. Loveless (1991) je bio sve, samo ne loveless. Nije da u međuvremenu nismo imali šta da slušamo, ali M B V (2013) je otprilike skraćenica za "Konačno".
(samizdat)
"the entire 'shoegazing' generation which followed (MBV) missed the point" - Rafael Toral
Prevladavanje prošlosti: Poslednju kinesku godinu, na neki svoj način, obeležila su dela izvođača koji su dugo vremena povremeno davali znakove života, ali iz kojekakvih razloga nisu bili spremni za veće izazove. Bill Fayov Life Is People, primakao se na par koraka veličanstvenom, nepravedno zapostavljenom Time of the Last Persecution (1971). Dexy's nas je vratio u vreme skupih singlica i northern soul buntovnika Searching for the Young Soul Rebels (1980). A potom je sledio vrhunac.
Drugog februara u 11:58, konačno i napad na Pearl Harbour posle koga je riknuo server!?! Na stranici www.mybloodyvalentine.org pojavio se i dugo-očekivani/obećavani M B V, treći regularni LP irsko-engleske C86 četvorke My Bloody Valentine. Iako su mu neposredno prethodili sporadični nastupi i dva reizdanja na CD-ovima: EP's 1988–1991 i Loveless, desilo se to, pomalo i tiho i podlo, onda kad su mnogi izgubili i poslednje ono "kad se neko nečem dobrom nada".
I fanovi, blogeri, novinari i opinionmejkeri posrnule ekonomije lakih nota, skoro svi su požurili sa svojim ushićenjima, rezervisanošću ili razočaranjima. Ukratko, internet je danas prepun utisaka, dok su štampani mediji oprezniji i čekaju fizičko (vinil/CD) izdanje albuma. Za ove koji su se već izjasnili, može se reći da su svi posle tako dugog čekanja pomalo u pravu. Možda je to i bio cilj vrsnih manipulatora. Zbuniti svakoga, uključujući i sebe same. Da li je igra slučaja da su MBV započeli karijeru na snimcima za izdavačku kuću imena Lazy?
Ako su Bug (1988) Dinosaur Jr-a i Daydream Nation (1988) Sonic Youtha duhovni srodnici LP debija za Creation - Isn't Anything (1988), Loveless (1991) je ne samo vrelo inovativnosti i autoreferentnosti, nego i neiscrpna inspiracija za mase sledbenika tremola, semplovanih instrumenata, "mol-septi i dur-major-7" akorda. Cela zabava koštala je 250.000 funti. I sve to uz pomoć 16 tehničara.
M B V (2013) je začet u potpunosti u Shieldsovoj radionici. Ostatak benda se orgiji pridružio tek pred kraj žurke. Roditelji se prepoznaju posle prvog takta: Kevin, Colm, Debbie, Bilinda.
S jedne strane stilski jedinstven, a s druge, paradoksalno, prilično razgranat i svestran, podstiče na razmišljanje o tome koji bi pravac prevagnuo da porođaj nije tako dugo trajao.
Fragmenti ljubavnog govora:
9. Muzika za (vojne) aerodrome Wonder 2, sve sa brejkbitovima, nekako najbliža prošlosti, vremenu trendova i muzičkih pravaca koji ubrzano izranjaju i jos brže blede
8. Povratak u ništavilo: Nothing is.
7. Iz ništavila u novi život koga nema: In Another Way.
6. Melanholični dream pop kristal: "How can I see, how can I feel too / All times the new you" (New you). Svako novo play, svako repeat i svako stavljanje igle menjaju percepciju. Razvija se u mozgu i ušima.
5. Ključ kao i obično leži u ljubavi koje nema: You are fully lost / Either if I am/ Be my lover. (If I am)
4. Elektronski eho u Is This and Yes secka Belindine reči oduzimajući im značenje.
3. Bubnjanje srca i zavijanje otvorenih šest metalnih arterija u Who Sees You.
2. Razmišljanje o budućnosti koje nema: Only Tomorrow Into the heart it's getting hard.
1. Pospana She found now - sa imaginarnog albuma Sleepless?
Postepeno buđenje: M B V je izdanak neodgovornih/nemarnih roditelja sa velikom šansom da odraste u blagostanju i dočeka duboku starost uz mnogo prijatelja.
Čekanje se isplatilo: Wait for me because I waited for you (You Made Me Realise).
P.S.: Previše se pisalo o ovom albumu, a da se ništa suštinski, osim (ne)volim nije pomenulo. Najbolje bi bilo opet napisati ovu recenziju. Ali tek za godinu, dve.
NAPOMENA:
Komentari ne odražavaju stav redakcije Popboksa već je ono što je u njima napisano isključivo stav autora komentara.
Da bi vaš komentar bio objavljen potrebno je da bude vezan za sadržinu teksta, odnosno da predstavlja mišljenje o objavljenom tekstu.
Nećemo objavljivati uvredljive, nepristojne i netolerantne komentare, kao ni one čijim bi se objavljivanjem prekršio Zakon o javnom informisanju.
Ukoliko nam u komentaru ukažete na činjeničnu, gramatičku, slovnu, tehničku i sl. grešku, bićemo vam zahvalni i prosledićemo informaciju odgovornima u redakciji, ali taj komentar nećemo objaviti.
Komentare koji se tiču uređivačke politike nećemo objavljivati, sve predloge (i zamerke, pohvale...) koje imate možete nam poslati e-mailom.
Komentari