Četrnaesto izdanje Guitar Art Festivala otvoreno je sinoć (utorak) u Domu sindikata dvoipočasovnim koncertom „The Beatles On“, pred oko 1800 ljubitelja zvuka liverpulske četvorke.
Foto: Mirjana Ristić
Manifestacija kojom je počeo GAF predstavljala je, ujedno, i centralni događaj u sklopu obeležavanja pola veka od izlaska prvog Beatles albuma Please, Please Me, a deo festivalskog programa biće im posvećen i poslednja tri dana (15-17. mart).
Uvodnu reč u Domu sindikata, pre početka svirke, imali su umetnički direktor festivala Costas Cotsiolis i direktor Jugokoncerta Boško Radojković, a državni sekretar u Ministarstvu kulture Miroslav Tasić je otvorio GAF. Publici se, kad je u pitanju voditeljski tandem, prvo predstavila Ana Sofrenović, a posle uvodnog nastupa Cotsiolisa i Gudačkog kvinteta Dušan Skovran (Eleanor Rigby/Yesterday/Penny Lane) na sceni joj se pridružio i Dejan Cukić. Šarmantno, spontano, sa merom – sve pohvale zaslužuje duo koji je sasvim prikladno odabran. Poznata je Dejanova opčinjenost (između ostalog) Beatlesima, kao i Anine veze sa Engleskom, a kako Cukić reče, deda joj je živeo pored Paula McCartneyja. Eleanor Rigby i Yesterday se prvobitno nisu tako zvale, Billy Preston i Eric Clapton koji je ukrao ženu Georgeu Harrisonu jedina su dvojica muzičara koja su svirala i sa Beatlesma i sa Stonesima, I Wanna Hold Your Hand je posebno značajna jer su Beatles njom osvojili Ameriku, Strawberry Fields je sirotište preko puta Lennonove kuće koja je, inače, i danas dobro očuvana... Ponešto je publika prvi put čula od Dejana koji, kako kaže, „ne pamti život bez Beatlesa“, nečeg se i podsetila – vreme joj je na pravi način ispunjeno dok su se muzičari na sceni menjali i nameštali.
Centralnu ulogu imao je tribute bend Bestbeat koji je u prvih pola sata koncerta izveo deset hitova iz rane faze počevši, simbolično, sa Please, Please Me, a vernost originalu je, pored svega ostalog, odslikavala i komunikacija sa publikom („Don't be shy, clap your hands...“). Prvi deo nastupa završili su sa Twist And Shout, da bi zatim na scenu izašli, za ovu priliku ne baš sjajno uvežbani Kiki Lesendrić i Piloti (While My Guitar Gently Weeps/Don't Let Me Down). Dado Topić i Time After Time tematski su se posvetili singlu iz '66. I Feel Fine/She's a Woman, dok su Vlatko Stefanovski i Vasil Hadžimanov prvo na sceni bili sami (Strawberry Fields Forever), pa sa Biserom Veletanlić (And I Love Him, za ovu priliku).
Usledili su trenuci kada je znamenita porodica Kovač bila u centru pažnje. Prvo je Kornelije sa gudačkim triom izveo Strawberry Fields Forever, a zatim je Aleksandra, uz njen hor Beogradski glas i Ivana Aleksijevića za klavirom, otpevala Here, There And Everywhere i Get Back. Došlo je vreme, pred kraj koncerta, da i voditeljski par malo drugačije iskoristi mikrofone, pa se na repertoaru Ane Sofrenović, uz Across the Universe, našao i jedan „uljez“ (Imagine), dok je Cukićev izbor bio In My Life.
„To je jedina pesma oko čijeg autorstva su se sporili Lennon i McCartney“, spomenuo je.
Ponovo se na sceni našao Bestbeat, ali sada u šarenom izdanju i sa hitovima iz kasnije faze – Here Comes The Sun, Let It Be... Specijalan gost benda bio je Neno Belan (All My Loving/Something) – interesantno ga je bilo na istoj sceni videti sa Erom „Lennonom“ čiji Vampiri su svojevremeno nastavili đavoljim putem. Očekivano je, za kraj, sačuvana Hey Jude, ali je neočekivano što se u himničnom finalu nisu na bini pojavili svi učesnici, već samo Bestbeat, Ana i Dejan.
Otvaranje GAF-a je ispunilo očekivanja, preostaje da uživamo i u nastavku programa.
NAPOMENA:
Komentari ne odražavaju stav redakcije Popboksa već je ono što je u njima napisano isključivo stav autora komentara.
Da bi vaš komentar bio objavljen potrebno je da bude vezan za sadržinu teksta, odnosno da predstavlja mišljenje o objavljenom tekstu.
Nećemo objavljivati uvredljive, nepristojne i netolerantne komentare, kao ni one čijim bi se objavljivanjem prekršio Zakon o javnom informisanju.
Ukoliko nam u komentaru ukažete na činjeničnu, gramatičku, slovnu, tehničku i sl. grešku, bićemo vam zahvalni i prosledićemo informaciju odgovornima u redakciji, ali taj komentar nećemo objaviti.
Komentare koji se tiču uređivačke politike nećemo objavljivati, sve predloge (i zamerke, pohvale...) koje imate možete nam poslati e-mailom.
Komentari
Trenutno nema komentara.
Morate biti prijavljeni da biste komentarisali tekstove.