Na svojoj četvrtoj ploči, beogradski Autopark je svoj gitarski pop venčao sa elektronikom u vrlo kvalitetnoj produkciji Saše Jankovića
Taj brak jeste zanimljiv, ali je tek delimično uspešan pošto se dobijena zvučna slika ne druži najbolje sa pevačkim stilom kantautorke Ognjenke Lakićević. Neki s njenim pevanjem imaju problem; ja ga, recimo, nemam per se - Robert Smith mi je svedok da mogu uživati u vokalima koji kod drugih izazivaju netrpeljivost – ali ovde konkretno imam primedbe na tretman. Glas je tu da uz podršku muzike, a posredstvom aranžmana i produkcije, prenese emociju. To je posebno važno sa introspektivnom lirikom kakvu piše Ognjenka Lakićević. Avaj, posrednici su zatajili...
Stvari krenu obećavajuće u Mi pomeramo stvari – hipnotički uvod je lepljiv i njuorderovska gitara zavodljiva, i jedino mi smeta nemaštovito udvajanje glasova Ognjenke Lakićević i gitariste Nikole Berčeka. Ali u potonjem Majamiju hladnoća produkcije i ambijentalnost kompozcije ne pružaju kontrapunkt monotonom vokalu, pa vizija sanjarenja za boljim/drugačijim životom u egzotičnim predelima zvuči artificijelno.
Ja bih samo da se smejem je dobrodošla vožnja na gitarskom adrenalinu, ali pesma pada tamo gde bi trebalo da poleti – u refrenu koji je ugušen nesuvislom robotizacijom glasa. Međutim Autookean je pun pogodak; vokali su konačno prirodni i ljudski, i Autopark ovde postiže sve što mu nije pošlo za rukom u dosadnom, preproduciranom Majamiju.
Šaputanje je ponovo primer pogrešnog uparivanja neekspresivnog vokala i hladne, ambijentalne podloge, filovane efektima, da bi odatle do kraja albuma usledile Kubrick, Poštuješ te znaš, Orwell George i Mi uvek imamo ih koje su mi značajno popravile ukupan utisak. Posebno je dobar Orwell George u kojoj su jasno definisana kompozicija i Ognjenkin direktan vokal - na granici pevanja i recitovanja – potpuno u službi nagrizajuće entropije, zamaskirane ponosom.
I upravo tu se vidi kada Ognjenka najbolje funkcioniše: kada udara u glavu, krećući se u okviru ograničenja svog glasa. I ruku na srce, bolje joj to ide uz gitarsku distorziju nego uz elektroniku.
NAPOMENA:
Komentari ne odražavaju stav redakcije Popboksa već je ono što je u njima napisano isključivo stav autora komentara.
Da bi vaš komentar bio objavljen potrebno je da bude vezan za sadržinu teksta, odnosno da predstavlja mišljenje o objavljenom tekstu.
Nećemo objavljivati uvredljive, nepristojne i netolerantne komentare, kao ni one čijim bi se objavljivanjem prekršio Zakon o javnom informisanju.
Ukoliko nam u komentaru ukažete na činjeničnu, gramatičku, slovnu, tehničku i sl. grešku, bićemo vam zahvalni i prosledićemo informaciju odgovornima u redakciji, ali taj komentar nećemo objaviti.
Komentare koji se tiču uređivačke politike nećemo objavljivati, sve predloge (i zamerke, pohvale...) koje imate možete nam poslati e-mailom.
Komentari