Negde na polovini smo jesenje-zimske američke TV sezone – jasno je kao dan da među novim serijama nema velikih i prevratničkih ostvarenja, ali ipak tu ima dovoljno toga za pohvaliti. Sledi izbor pet novih američkih TV aduta, u ovoj prvoj epizodi osvrta, dramski nastrojenih
Homeland
Kreatori: Alex Gansa, Howard Gordon, Gideon Raff, Alexander Cary, Chip Johannessen
Uloge: Damian Lewis, Claire Danes, Mandy Patinkin, Morena Baccarin
TV kanal: Showtime
Kablovski kanal Showtime, počesto tokom prošle sezone kritikovan zbog olakog polaganja vere upotentnost duševnih i društevnih devijacija (kao u slučajevima serija Dexter, Weeds, Nurse Jackie, United States of Tara...) kao dramskih zamajaca, u ovojesenju TV trku je ušao rimejkom dosta friške izraelske hit-serije. P. O. W. je postao Homeland, a za režiju je zadužen vrhunski TV rutiner Michael Cuesta. Amerikanizacija je bio poverena mahom Howardu Gordonu, veteranu zaslužnom za dobar deo serijala 24 i Dosije X. U pitanju je konspiracijska priča o nadgornjavanju CIA operativca i američkog vojnika na koga po povratku nakon gotovo decenijskog tamnovanja u kazamatima iračkih pobunjenika pada sumnja da je sada pritajeni terorista Alkaide. Krajnji rezultat je odlično skrojena serija čiji su se autori svesno držali sredine pute. Shodno tome, Homeland, kao očito derivativni rad na dobro poznate teme, nema šta da ponudi onima koji su ranije izgustirali slične opservacije na desničarske fascinacije bezbednošću i spokojem nacije. Za manje verziranu puibliku, međutim, Homeland predstavlja pun pogodak – dinamičan, napet, sadržajan primer vrhunske serijske konfekcije inače uzbudljivog i revolucionarnog novog američkog TV milenijuma.
American Horror Story
Kreatori: Ryan Murphy, Brad Falchuk
Uloge: Connie Britton, Dylan McDermott, Taissa Farmiga, Denis O’Hare, Jessica Lange, Kate Mara
TV kanal: FX
Možda i najprijatnije iznenađenje ove serijske sezone je American Horror Story Ryana Murphyja i Brada Falchuka, autora dobrano potrošenog i izraubovanog Glee-ja. Autori ove serije, posle osam epizoda je to sada sasvim jasno, nisu gorljivi poznavaoci ili poštovatelji horor žanra koji jeste ciljana meta u ovom slučaju. Paradoksalno, čini se da je upravo to odsustvo opsednutosti kanonima žanra doprinelo da ovaj koncept zaživi. Pred gledaocima su tako dosta relaksirano nabacini prepoznatljivi obrasci i opšta mesta unutar žanra, da bi autori na tako varljivoj osnovi krenuli u izradu višekrake priče u čijoj srži je ipak samo stara dobra sapunica. Srećom, ovaj spoj teško pomirljivih sastojaka zasad vrlo dobro funkcioniše, serija uspeva da prevaziđe okvire puke ekstravagace, tu i tamo se nazre i po koji genijalan detalj (poput odlično uklopljenog osvrta na tragediju hollywoodskog stara Sala Minea), a ima i dosta prijatnih iznanađenja na planu samog teksta. Uostalom, ovo je, sasvim prirodno, ozbiljna produkcija, te se balans osnovnog sadržaja i gothic/horor ukrasa stvara uz mentorsku pomoć producenta Jamesa Wonga (Poslednja ekskurzija). I, barem zasad, niko ne zapevava mjuzikl-arije!
Boss
Kreator: Farhad Safinia
Uloge: Kelsey Grammer, Connie Nielsen, Hannah Ware, Martin Donovan, Kathleen Robertson
TV kanal: Starz
Do ove sezone drugorazredni kablovski emiter, kanal Starz je zaslužan za ovaj mali podvig. Pod producentskom paskom Gusa Van Santa i po zamisli i konceptu Farhada Safinija (scenariste Gibsonovog Apocalypta) nastala je ova moderna varijacija na implicitno moralističku priču o prolaznosti i nestalnosti svega, pa i moći. Priča je usresređena na praćenje kontroverznog gradonačelnika Chicaga koji suočen sa teškom bolešću (odumiranje motornog neurona, o čemu je pisao Toni Džat u svojoj izvrsnoj kontemplativnoj prozi Koliba sećanja) i sve probitačniijojm konkurencijom, te nagomilanim i umreženim neprijateljima, mora da iznađe put ka iole dostojanstvenom kraju ili povlačenju iz borbe. Ova serija je očito rađena po dramaturškoj-motivskoj mustri HBO-ove Boardwalk Emopire, ali to se teško može zameriti autorima, prevnstveno kada je evidentno da su prepoznatljiv obrazac ovako vešto uspeli da nadograde i prilagode osobenostima svoje priče.
Prime Suspect
Kreatorke: Lynda La Plante, Alexandra Cunningham
Uloge: Maria Bello, Brian F. O’Byrne, Kirk Acevedo, Tim Griffin, Damon Gupton, Aidan Quinn
TV kanal: NBC
Ranije glumac, a sada prvoligaški rediteljski superstar Peter Berg se, po završetku producentskog rada na odličnoj seriji Friday Night Lights, drznuo da dirne u svetinju – sa puno povoda mnogohvaljenu i mnogovoljenu britansku TV klasiku Prime Suspect. Špica ne laže, za to postoji i amanet Lynde La Plante, autorke izvornika, koja je ovda zastupljena u ulogama konsultanta i jednog od ključnih producenata. Ipak, ovo je samo u uslovnom smislu remake, od polazišta ostao je tek ključni lik (sada je tu umesto vazda maestralne Helen Mirren odlična Maria Bello na vrhuncu svojih glumačkih moći, ali i sa svom punoćom fizičke lepote i pojave), priča je detaljno amerikanizovana, a serija se kreće u pravcu standarnih američkih visokobudžetskih TV drama u čijem je fokusu policijska procedura. Ipak, ovde ima dovoljno razloga za hvalu, jer je reč o zadovoljavajućem proizvodu visokog kvaliteta zanatske izrade, a tu su i magnetizam Marije Bello kao i činjenica da su autori upeli da, uprkos ograničenju u vidu glavnotokovske-srednjačke prirode ovog ostvarenja, nanižu čak tri odlične epizode u nizode. Nažalost, seriji je ozvonilo – glavešine su odlučile da se zastane na 13 epizoda prve sezone.
Hell on Wheels
Kreatori: Joe & Tony Gayton
Uloge: Anson Mount, Common, Colm Meaney, Dominique McElligott, Tom Noonan
TV kanal: AMC
Dok odmaraju Breaking Bad, Mad Men i The Killing cenjeni i sve probitačniji prikazivač AMC predstavlja svoju novu uzdanicu– western (zapravo, imajući u vidu vremenski okvir, post-western) serijal Hell on Wheels. Ovo je čedo scenarističko-bratskog para Gayton; Joe Gayton je zaslužan sa Sandlerovu akcionu komediju Bulletproof (1996), dok je Tony Gayton napoznatiji kao scenarista remek-dela The Salton Sea (2002). Hell on Wheels govori o danima izgradnje SAD-a, danima koji su usledili nakon krvavog građanskog rata i danima kada je zemlja užurbano modernizovana izgradnjom megalomanskih železničkih mreža. Samim tim, poređenja sa sličnom, ali daleko superiornijom Deadwood su neumitna i u toj komparaciji Hell on Wheels nema nikakve šanse za pobedu. Osim toga, Hell on Wheels biva opterećena i usporenim ritmom pripovedanja koji je zajednički sadržatelj svim AMC produkcijama; ipak u dosad prikazanom (serija je startovala nešto kasnije u odnosu na gore pomenute) ima dovoljno argumenta da se i ovom TV radu da poštena šansa. Nakon tri epizode čini se da je osnovna konstrukcija priče postavljena i da je utanačen željeni dominantni ton, te da prave vrednosti i aduti sada mogu da lagano krenu da izlaze na površinu.
NAPOMENA:
Komentari ne odražavaju stav redakcije Popboksa već je ono što je u njima napisano isključivo stav autora komentara.
Da bi vaš komentar bio objavljen potrebno je da bude vezan za sadržinu teksta, odnosno da predstavlja mišljenje o objavljenom tekstu.
Nećemo objavljivati uvredljive, nepristojne i netolerantne komentare, kao ni one čijim bi se objavljivanjem prekršio Zakon o javnom informisanju.
Ukoliko nam u komentaru ukažete na činjeničnu, gramatičku, slovnu, tehničku i sl. grešku, bićemo vam zahvalni i prosledićemo informaciju odgovornima u redakciji, ali taj komentar nećemo objaviti.
Komentare koji se tiču uređivačke politike nećemo objavljivati, sve predloge (i zamerke, pohvale...) koje imate možete nam poslati e-mailom.
Komentari