(Mute)
Njujoški trio ponovo napada shoegazersko zaleđe... Ovoga puta sa izrazitijim pop senzibilitetom
Anatomski posmatrano, Exploding Head je manje-više očekivan drugi album sastava A Place To Bury Strangers. Istoimeni debi stigao je praktično niotkuda i ekspresno inaugurisao trojicu momaka iz Bruklina u velike nade scene koja se negde označava kao nu-gaze.
Iako su, kao i mnogi protagonisti tog nesrećno nazvanog revival pokreta, patili od manjka originalnosti, APTBS su bili dovoljno bučni, sirovi i energični da je na preveliku fascinaciju trojstvom Jesus & Mary Chain, MBV i Slowdive moglo da se zažmuri, i umesto nje promoviše kovanica “najglasniji bend u Njujorku”.
Pored toga, (ponekad previše potencirano) oslanjanje na efekte gitariste i pevača Olivera Ackermanna, tvorca gitarske pedale Death By Audio (čiji su korisnici, između ostalih, U2 , Wilco i NiN), govorilo je da se iza emo-goth imena ove trojke krije nešto više od pukog omaža herojima rane mladosti.
Ovoga puta Ameri nastupaju u okviru mejdžor etikete pod teretom naraslih očekivanja i budnim okom medija koji su ih pre dve godine prigrlili, što je sve skupa rezultiralo osetno kultivisanijom i prijemčivijom pločom.
Njihov identitet u proteklom periodu nije pretrpeo dramatične promene, ali je njegova skromnost sada prikrivena dobrim aranžmanima i melodijama koje se momentalno urezuju u svest. APTBS se nisu odrekli vrlina koje su krasile prvenac, ali glavna karta novog izdanja sasvim je očigledna, i leži u nezanemarljivom hit potencijalu koji se nalazi u gotovo svakoj pesmi (izuzetak je naporna Ego Death).
Bilo je za očekivati da će Njujorčani da ulepšaju svoju larmu i mrak i u dobrom delu ova našminkana kombinacija psihodelije, noisa i shoegaza zvuči zaista moćno, toliko da na momente (In Your Heart i završne tri numere) opravdava nepotrebno sugestivan i reklo bi se pretenciozan naziv albuma.
U trenucima kada dominiraju cureovska bas linija i Ackermannove unapređene sonične ludorije zbog kojih se slušalac oseća kao da se nalazi na Perl Harboru u zoru 7. decembra 1941, stiče se utisak da APTBS nisu bili nimalo naivni kada su birali naziv za svoju najnoviju epizodu.
Stoga mestimični izlivi emo patetike, banalna mesta u središnjem delu ili preterani wall of sound po svaku cenu, usred najlepših momenata (jer shoegaze zakonik tako nalaže), naročito teško padaju, budući da remete tenziju i uskraćuju albumu status vanserijskog. Ponekad se učini da su APTBS imali odličnu viziju, ali ne i hrabrost da je u potpunosti sprovedu, jer bi to (sasvim pogrešno) moglo da se okarakteriše kao preveliko odstupanje od korena i svesno podilaženje širem auditorijumu, pa su se zaustavili na pola puta između debija i željenog ishoda.
U generalnom zbiru Exploding Head zato deluje kao paradoks – manje uzbudljiv i konzistentan od prvenca, ali s konkretnijim pesmama, odnosno autorski zreliji. Šteta, jer je s malo više truda i petlje mogao da bude superiorniji u svim parametrima.
Audio:
NAPOMENA:
Komentari ne odražavaju stav redakcije Popboksa već je ono što je u njima napisano isključivo stav autora komentara.
Da bi vaš komentar bio objavljen potrebno je da bude vezan za sadržinu teksta, odnosno da predstavlja mišljenje o objavljenom tekstu.
Nećemo objavljivati uvredljive, nepristojne i netolerantne komentare, kao ni one čijim bi se objavljivanjem prekršio Zakon o javnom informisanju.
Ukoliko nam u komentaru ukažete na činjeničnu, gramatičku, slovnu, tehničku i sl. grešku, bićemo vam zahvalni i prosledićemo informaciju odgovornima u redakciji, ali taj komentar nećemo objaviti.
Komentare koji se tiču uređivačke politike nećemo objavljivati, sve predloge (i zamerke, pohvale...) koje imate možete nam poslati e-mailom.
Komentari