(Sub Pop)
Šestorka iz Oregona je nakon tri albuma snimljenih iz hobija napustila dnevne poslove i potpuno se posvetila muzici
Prošlogodišnji album sastava Blitzen Trapper Wild Mountain Nation čelnike Sub Popa nije mogao da ostavi dugo u nedoumici da li da ih treba uzeti pod svoje okrilje. Eric Earle, sin bluegrass gitariste, na njemu je, kao uostalom i na prethodna dva izdanja Blitzen Trapper i Field Rexx, pokazao veliki autorski potencijal.
Za razliku od večine bendova na savremenoj američkoj sceni, Blitzen Trapper su prepoznatljivost izgradili insistiranjem na stilskoj heterogenosti. Pesme na Wild Mountain Nationu imaju izlomljenu strukturu u kojoj se slobodno prepliću i sudaraju kantautorstvo, blues, južnjački zvuk, garažni rock... Zbog načina na koji tretira pesmu, bend je često bio poređen s nikad prežaljenim Pavementom (jednom od Earleovih omiljenih grupa).
Na novom albumu Blitzen Trapper pokazuju nešto drugačije ambicije. Pesme su manje razlomljene, a u međuvremenu je i Earleovo samopouzdanje dodatno poraslo.
Otvaranje Sleepy Time in the Western World, kroz niz slika ispunjenih južnjačkim motivima (duh, planina, vetar...), priziva spiritualno buđenje Amerike, što je i lajtmotiv albuma. Pomenuto Earlovo samopouzdanje ne znači da je on uspeo da nađe potpuno originalan potpis, već da sada još ubedljivije smišlja, koristi i kombinuje u okviru postojećih obrazaca iz američke tradicije. Uz nekoliko energičnih gitarskih pesama (od kojih su najubedljivije Gold for Bread i War on Machines), na Furru je bend pre svega usredsređen na kantautoski izraz.
Mračna pričalica Black River Killer dolazi iz Dylanovog šinjela i dobro bi se uklopila u oskarima zasuto ostvarenje braće Coen Nema zemlje za starce, dok u Not Your Lover i Echo/Always On/EZ Con Earle pokazuje da je savladao način na koji je Neil Young pisao pesme koje su se našle na klasiku After the Goldrush (1971). Vrhunac Furra svakako je naslovna pesma, u kojoj lider Trappera kroz zaraznu folk harmoniju plete priču o nemogućnosti čovekovog stapanja s prirodom. U God & Suicide odjekuje spoj folka i alternativnog rocka karakterističan za R.E.M.
Donekle iznenađujuće, i pored razuđenosti koja ostaje glavna karakteristika benda, Furr se nameće kao u veoma uspela celina (uz poneki višak kao što je npr. Fire & Fast Bullets). To je ostvareno pre svega zahvaljujući odličnim aranžmanima i svirci benda, kao i zbog dobro sprovedene ideje o rock muzici potpuno oslobođenjoj od imperativa originalnosti i modernosti po svaku cenu.
Furr
Zbog Earlovog nespornog talenta, takav pristup ipak ne donosi puko ponavljanje i bezličnost; naprotiv. Za razliku od mnogih bendova koji se pozivaju na americanu, Blitzen Trapper svoju muziku shvataju šire. U tom smislu Earle ne krije da, pored žanrova kao što su bluegrass i country, na njegovo pisanje pesama utiču i moderni r&b i hip hop.
Dani srednjoškolskog zezanja (jedan od bendova u kojima je svirala većina Trapera se zvao The Balldricks po čuvenom liku iz serije Crni guja) i bavljenja muzikom iz hobija su, dakle, davno prošli. Furr nesumnjivo pokazuje da su Earle i kompanija kadri za velika dela.
Audio:
NAPOMENA:
Komentari ne odražavaju stav redakcije Popboksa već je ono što je u njima napisano isključivo stav autora komentara.
Da bi vaš komentar bio objavljen potrebno je da bude vezan za sadržinu teksta, odnosno da predstavlja mišljenje o objavljenom tekstu.
Nećemo objavljivati uvredljive, nepristojne i netolerantne komentare, kao ni one čijim bi se objavljivanjem prekršio Zakon o javnom informisanju.
Ukoliko nam u komentaru ukažete na činjeničnu, gramatičku, slovnu, tehničku i sl. grešku, bićemo vam zahvalni i prosledićemo informaciju odgovornima u redakciji, ali taj komentar nećemo objaviti.
Komentare koji se tiču uređivačke politike nećemo objavljivati, sve predloge (i zamerke, pohvale...) koje imate možete nam poslati e-mailom.
Komentari