Da je izdat svega nekoliko nedelja ranije, nesvakidašnje ambiciozan debi album britanskih electro punkera bio bi ozbiljan pretendent na ovogodišnju nagradu Mercury
Na krilima skorašnjeg vaskrsnuća dance punk zvuka u Britaniji – koji NME i sateliti uporno etiketiraju kao new rave, aludirajući tako i na rave i na new wave – izniklo je previše nezanimljivih i istorodnih bendova koji sugerišu da ovaj podžanr već drma kriza identiteta i da mu preti neizbežan kraj.
Ipak, svaki trend je imao i svoje pozitivne strane koje su pokazivale da se i iz najdubljeg mora plagijatora i mediokriteta može isplivati dobrim idejama i njihovom pametnom realizacijom. Kvartetu iz čuvenog metalskog seoceta Kasl Donington (nekada poznatog po smotri Monsters of Rock, a danas po festivalu Download) to je, kao i njihovim južnim komšijama Klaxons, pošlo za rukom već na premijernom izdanju.
Kampanja za Fantasy Black Channel počela je još pre godinu i po dana, kada se pojavio singl Space And The Woods, koji je spojio synthpop Roxy Musica i Garyja Numana i za kratko vreme postao nezaobilazan deo repertoara mnogih alternativnih klubova. Strahovito zarazan rif, neobuzdana energija koja vas tera na podijumske akrobacije i snažni sintisajzeri napravili su od ove pesme jedan od najvećih prošlogodišnjih hitova.
Naravno, jedna ili dve laste ne čine proleće, ali kada su u avgustu Late Of The Pier izdali svoj peti podjednako atraktivan singl (Heartbeat), bilo je jasno da će njihova debitantska ploča biti nešto više od pukog oportunističkog bućkuriša trenutno popularnih tonova. Zapravo, svrstavanje jedne ovakve žanrovske riznice pod okrilje pojave koja se sve brže pretvara u samoparodiju pokazuje ili elementarno nepoznavanje scene ili neki defekt u čulu sluha.
Udarna snaga Britanca leži u njihovoj precizno odmerenoj ambicioznosti, koja se dozira kako kroz muziku i vokal, tako i kroz spotove i imidž. Neko ko nakon svečanog intra u stilu Queena u roku od 15 minuta pretenduje da spoji Daft Punk, Zappu, Orange Juice, Pavement i saundtrek iz Pacmana je ili lud, ili glup, ili dobro zna šta hoće i svestan je svojih mogućnosti.
Draž doningtonskih klinaca je u tome što znaju kako da iznesu teatralnost, i to sva njihova foliranja čini simpatičnim. Budalasti pseudonimi (npr. Red Dog Consuela), drečavi kostimi, svesno karikiranje vokala ili stvaranje kitnjastih odjeka na klavijaturama u većini slučajeva bi izazvali prilično destruktivne povratne sprege, ali u njihovoj režiji to doprinosi kreiranju ekstatične i luckaste aure koja ih obavija.
Poznati londonski DJ Erol Arkan (koji je, između ostalog, producirao albume sastava Mystery Jets i Long Blondes) podario je zvuku šurikensku probojnost, uz koju pesme pumpaju kilodžule plesne energije u organizam.
Sklop, raznovrsnost i hitičnost Fantasy Black Channela pružaju idealnu priliku puštačima muzike da predahnu u tih 40 minuta, bez bojazni da će atmosfera ijednog trenutka spasti ispod tačke ključanja.
Focker
Smelo zagledani u prošlost ali nepopustljivo moderni, Late Of The Pier su furiozno postali jedna od glavnih britanskih atrakcija, zasenivši svojom premijerom Foals, Hadouken!, Does It Offend You, Yeah?, The Whip i sve druge dance-rock proizvode koji su ove godine (manje ili više uspešno) debitovali na Ostrvu.
Sa tek dvadeset jednom ili dvadeset dve godine u džepu, ovi talentovani mladići se mogu pohvaliti nadahnutom pločom koja prkosi bezdušnoj šablonizaciji i čija se zrelost ne može osporiti.
Audio:
NAPOMENA:
Komentari ne odražavaju stav redakcije Popboksa već je ono što je u njima napisano isključivo stav autora komentara.
Da bi vaš komentar bio objavljen potrebno je da bude vezan za sadržinu teksta, odnosno da predstavlja mišljenje o objavljenom tekstu.
Nećemo objavljivati uvredljive, nepristojne i netolerantne komentare, kao ni one čijim bi se objavljivanjem prekršio Zakon o javnom informisanju.
Ukoliko nam u komentaru ukažete na činjeničnu, gramatičku, slovnu, tehničku i sl. grešku, bićemo vam zahvalni i prosledićemo informaciju odgovornima u redakciji, ali taj komentar nećemo objaviti.
Komentare koji se tiču uređivačke politike nećemo objavljivati, sve predloge (i zamerke, pohvale...) koje imate možete nam poslati e-mailom.
Komentari