Popboks - AZIL 5 - Strastan, go i bos [s2]
Gledate arhiviranu verziju Popboksa
Popboks - web magazin za popularnu kulturu

Albumi · 29.08.2008. 16:18 · 54

AZIL 5

Strastan, go i bos

(Automatik)

Novosadska petorka Azil 5 na debiju kanališe različite uticaje u kompaktnu, praktično neslušljivu celinu sa osobenim pečatom

Marko Artuković

Ocena:
1


1/10
 

Od muzičkog kritičara se očekuju mnoge stvari. Pored pameti - koju ima ili nema, i stila – na kom se donekle može raditi, ali je na kraju manje-više i s njim isti slučaj – on mora imati i etiku koja će pratiti njegov senzibilitet, sprečavajući ga da se bahato ogreši o nečiji rad - pa i nečiji pogled na život! - samo zato što mu se od neke muzike, recimo, diže kosa na glavi, i/ili prevrće stomak.

Pre nekoliko dana, u našim komentarima povela se rasprava o ukusima, u kojoj se jedan od učesnika pozabavio verovatno najodrtavelijom floskuleštinom otkad je sveta i veka – onom koja nalaže da se o ukusima ne raspravlja. Kad je čujem, ja se obično mašim za… glavu; ovaj čovek je potegao Junga i teoriju prema kojoj je ukus jedan i arhetipski: kad bi nam ukus svima bio maksimalno istančan, svi bismo imali isti. Ukus.

Svaki kritičar koji nema taj The Ukus (npr. ja) osuđen je da mu sudovi dobrim delom lebde u nedokučivim prostranstvima lične osećajnosti, koja tako biva eksponirana na vetrometini pljuvometa svakog pojedinca koji npr. svira u dotičnom bendu, ili je studirao sa gitaristom, prosto je fan ili, još prostije, nema pametnija posla.

Muzičar, slušalac, kritičar, čitalac: danas su sve to javni poslovi.

AZIL5 - Strastan, go i bos

Azil 5 je petočlani novosadski bend koji, bar ako je suditi po broju komentara koji je dobio na svom delu naše sekcije SCENA, imao veliku bazu fanova još pre nego što je ovaj debi objavljen. Za osmišljavanje muzike i aranžmane zadužen je čitav bend, a poeziju potpisuje pevač Savo Nikić koji je, uz dužno poštovanje neosporne virtuoznosti i truda svirača, neprikosnovena zvezda ovog izdanja.

Prvih nekoliko sekundi albuma, dok traje čudnovato instrumentalno otvaranje kompozicije Šah pat-os (baš tako se zove), veoma su zbunjujuće. Jasno je da se nešto sprema, ali je praktično nemoguće pogoditi šta. A onda, Savo Nikić počinje da peva i... tek onda ništa nije jasno.

Zbog eklekticizma grupe, potrebno je više pesama da bi estetika Azila 5 poprimila razgovetne obrise, koji su zapravo vrlo jednostavni: Strastan, go i bos je zreo, jasno zaokružen plod veštog kombinovanja verovatno najproblematičnijih aspekata koje domaći bend danas uopšte može da ima.

Imamo, tako, možda i najteži slučaj EKV sindroma (to je ono kad silni bendovi demonstriraju jak uticaj EKV-a iz kog se uopšte ne vidi koliko je EKV bila divna) u poslednjih nekoliko godina, u kombinaciji sa svečanim poletom dostojnim jednih Osvajača, provučenim kroz aparaturu nezgrapnog prog roka, izdašno osenčenu dinaroidnim hard rokom, ali i modernim bermude-i-bradice nu metalom. I, da, jedna žlica klasike!

Sve to uz osobeno (ne)tumačenje štulićevske pravičnosti i poetskog zanosa, iz kakvog se ne može ni naslutiti da Štulić jeste bio (i ostao) moralna gromada i apsolutni bard.

Tekstovi su izrazito neverovatni. U odnosu na gromopucatelnost ponuđenog pesništva, čak i Đuletove metafore zvuče odmereno. U neopisivo oštroj konkurenciji, izdvojio bih “Quo Vadis Libertas (?) "Mali" čoveče, junače praznih šaka, s' vrećom ideala: kuda bi ti, u ovom ludom svetu, kuda bi ti?!” (Prevara, ili Jedna pesma o jednom društvu) (sa sve upitnikom u zagradi).

Ipak, ono što definitivno krade šou je vokal, čija nadekstremna pretencioznost verovatno prevazilazi i najduhovitije fantazije nekoga ko misli da bi bilo zabavno čuti pevanje koje je urnebesna parodija na Kerber i pravoslavno pojanje istovremeno.

Sestro strasti

Kao nekom ko je stoprocentno pod utiskom da su Azil 5 dobri i vredni momci koji istinski veruju u to što rade, nije mi lako da pod punom profesionalnom, ali i ličnom odgovornošću (na ovom albumu se govori o intimi - prijateljstvu i ljubavi, pobogu!) izjavim da ova ploča ništa ne valja. Ali, dokle god moj estetski pogled dopire, stvarno je tako, a ono što ostaje na milost i nemilost mom nesavršenom senzibilitetu prilično mi je... neprijatno.

Nije lako biti ni muzičar, ni kritičar, ni slušalac, ni čitalac: javni poslovi su teški. Jednu stvar, ipak, svi bi trebalo da imamo u vidu: svi mi imamo dušu.


Audio:



Komentari

  • Gravatar for Autsajder
    Autsajder (gost) | 29.08.2008. 15.29.29
    kupicu CD.
  • Gravatar for prilicno
    prilicno (gost) | 29.08.2008. 15.46.45
    ostra recenzija, no imajuci u vidu dosadasnje reakcije na bend (vrlo toplo-vrlo hladno), to bi moglo (valjda?) samo da im koristi za reklamu
  • Gravatar for Odlichna
    Odlichna (gost) | 29.08.2008. 16.00.53
    recenzija!
  • Gravatar for Hm
    Hm (gost) | 29.08.2008. 16.19.39
    Jel recenzentu bilo tesko da jednostavno kaze "moj posao je tezak kada moram da kazem da je nesto jadno" ? Isto vazi i za Smiljanicev Slipknot. Misljenja sam da recenzent nije dobro obrazlozio zbog cega je Azil 5 los. Da li zbog toga sto je velika kopija EKV-a ili zato sto mesa velicinu kao sto je EKV sa Osvajacima? Tuzno je sto su u vreme EKV-a kriticari pljuvali EKV da je kopija Simple Minds-a... A kada je Milan umro i kada je rat odneo sve sto je valjalo, onda je odjednom svaka pesma otisla u legendu i u EKV se vise nikako "ne sme dirati". Takodje sam misljenja da nije dobro hvaliti svaki domaci bend "samo zbog toga sto je domaci", ali ako Kiki ili Ana Stanic dobiju vecu ocenu...
  • Gravatar for ))))) (((((
    ))))) ((((( (gost) | 29.08.2008. 17.21.24
    lJUDI JA STVARNO NE ZNAM SHTA JE OVO? U ZADNJE VREME SE RECENZIRAJU TOTALNO NEBITNI ALBUMI I IZVODJACI. KAKAV BRE AZIL5, SLIPKNOT... IMAM UTISAK KAO DA JE POP-BOKS POSTAO NEKA ISPOSTAVA RTS-A ILI MTV-A.SVAKODNEVNO IZLAZE ALBUMI NAJRAZLICITIJIH MUZICKIH OPREDELJENJA. NEVEROVATAN JAZZ, POST-ROCK, ELECTRONICA, AMBIENTALA, MODERNA KLASIKA....I SVE MOGUCE MESHAVINE U KOJIMA IMA DJUBRETA, ALI ZBOG TOGA I POSTOJE RECENZIJE, DA NAS UPUTE PA KOME SE SVIDI SVIDI. ZBOG CEGA DA IH JURIM PO STRANIM SAJTOVIMA. TREBA TAKO NECEMU POSVETITI PAZNJU, A NE TAMO NEKOJ KLINACKOJ, NAPALJENICKOJ ILI PLAGIJATORSKOJ MUZICI. PISHE SE O ANI STANIC ITD. VI KAO DA STE POSTALI KOMPJUTERSKI HUPER ILI BRAVO. PA ONDA TEKSTOVI O BLACK-METALU GDE SE LJUDI VISHE PLJUJU U KOMENTARIMA NEGO SHTO KOMENTARISHU MUZIKU. U SVAKOM SLUCAJU CINI MI SE DA JE SVE GORE I GORE.
  • Gravatar for alat
    alat (gost) | 29.08.2008. 18.25.09
    Ovo mi je ubedljivo omiljeni domaci sajt, pratim ga jako dugo i mislim da je dosta uradio pozitivnog za afirmisanje, pre svega dobre kvalitetne domace muzike ali muzike i popularne kulture uopste. Ali u poslednje vreme vi kao da radite svako za sebe. Kao da je sve haoticno, bez koncepcije. Artukovic ocajnicki zeljan publiciteta, i ne hvata se posla koji mu isti ne donosi, sto sigurno nije profesinalno ponasanje jednog novinara. Bitno je jedino da se napise nesto sto ce nekoga da shokira, iznenadi, iznervira... na kvalitet se zaboravilo jer kvalitetni tekstovi ne privlace toliko komentara. Vesti su sve cesce tendeciozne, kruto napisane, prezvanicne, kao da su pisane za ljude u odelima izmedju 40-60 godina. Kao da bi vise voleli da vam tekst prenese neka dnevna novina nego da se svidi citaocu sajta. Zaista ne znam ko to pise ali stil pisanja je odavno presisao i politiku. Ono, nije pesma nego je numera i tako svaki put... Naravno i dalje ima zanimljivih i dobrih sadrzaja na sajtu ali previse se pazi na formu koja cesto ugusi sustinu. Azil 5 sam odavno poslusao jer je dugo na rubrici scena, i nije mi se nikada niti malo dopalo to sto ti momci rade, ali ne secam se da je neko domace izdanje dobilo ocenu 1. vi ste sada porucili da je azil 5 zaista najgore sto se izdaje u srbiji a recenzira ovde, pored postojanja raznih orthodox celtsa (ocena 6), kikija (6), Dejana Cukica (4)...
  • Gravatar for cerak kukuruzi
    cerak kukuruzi (gost) | 29.08.2008. 21.00.10
    samo za preslusavanje ovog dugosvirajuceg izdanja drugu artukovicu treba odobriti beneficirani radni staz. jebotepatak, pa cak i amajlija je zvucala bolje od ovoga.
  • Gravatar for Domacica:)
    Domacica:) (gost) | 29.08.2008. 21.10.35
    Pre bih kupila ovaj CD nego Dalibore!...................
  • Gravatar for Flomaster
    Flomaster (gost) | 29.08.2008. 21.28.14
    Gospodine Artukovicu, do sada si brljao ali sad si ga ubo, svaka ti je zlatna. A da ima jos malo hrabrosti da se procacka i ostatak domace scene videlo bi se da 99% ne vredi nista. Ne znam da li bi to pomoglo sceni, ali ko hoce da se bavi kritikom ne treba da se pita gde ce mu dusa (jer ce svakako u pakao) nego da napise iskreno to sto cuje. Sad da vidimo kada krene da izlazi ova nova serija albuma Popboks miljenika da li ce te recenzije biti jednako iskrene.
  • Gravatar for smesna mala zaba
    smesna mala zaba (gost) | 29.08.2008. 23.57.40
    @))))) (((((: Huper odavno nije patakovic-ljiga @alat: i ja vec dugo pratim i volim popboks i bas zato mi uzasno smetaju sve cesci senzacionalisticki naslovi tipa 'Jeff Tweedy: Mrzim albume wilca' i slicno inace, nisam jos preslusao A5, sad cu :)
  • Gravatar for Savet
    Savet (gost) | 30.08.2008. 00.30.38
    Poslusao sam ceo album grupe Azil 5, i stoji da je los. Vrlo los. Ali Artukovicevi tekstovi su jos gori - konstantno bez obrazlozenja, sa zeljom da se razlikuje. I kakvi su to poslovi citalac i slusalac - volonterski? Onda je posao i spavac, gledalac, navijac...Strasno skroz! Pa na osnovu cega se ovom coveku daje ovoliko prostora? Neka se ugleda na Urosa Smiljanica malo. I kec se ne daje tamo nekim mucenicima koji su na pocetku karijere, ma koliko jadno zvucali. Sramota i za Tarlaca i Popboks!
  • Gravatar for brateEe
    brateEe (gost) | 30.08.2008. 00.48.26
    jeste gadno, al stvarno blam da kiki i cuki dobiju vetju ocenu od ovoga,,
  • Gravatar for norde
    norde (gost) | 30.08.2008. 05.46.13
    Gospodine Flomasteru Petrovicu, moze li se znati sta vi volite za promenu. Mozda neku muziku?
  • Gravatar for @Flomaster
    @Flomaster (gost) | 30.08.2008. 08.03.35
    Nadam se da si u pravu, ali pokusacu da uticem na krajnji ishod, sto bi se reklo iz 1 u 2.... videces da ce Petrol, Dalibori i Repetitor dobiti osmice i devetke, a ovi siroti Novosadjani dobise keca k'o vrata!
  • Gravatar for Kleo
    Kleo (gost) | 30.08.2008. 09.25.23
    Hej, i ja sam isprva pomislila da je licno jer je kec bas surov, a onda sam cula bend... I bravo na hrabrosti! Jeste steta samo sto je razno domace djubre jedva bolje od ovoga dobijalo daleko vise ocene... A to da ce Dalibori i ostali puleni dobiti super ocene nije upitno, no sta sad.. niko ne mora da cita... I autor def. ne mora da se ugleda ni na koga, sasvim mu dobro ide :)
  • Gravatar for yeah
    yeah (gost) | 30.08.2008. 11.15.07
    "Gospodine Artukovicu, do sada si brljao ali sad si ga ubo, svaka ti je zlatna. A da ima jos malo hrabrosti da se procacka i ostatak domace scene videlo bi se da 99% ne vredi nista. Ne znam da li bi to pomoglo sceni, ali ko hoce da se bavi kritikom ne treba da se pita gde ce mu dusa (jer ce svakako u pakao) nego da napise iskreno to sto cuje. Sad da vidimo kada krene da izlazi ova nova serija albuma Popboks miljenika da li ce te recenzije biti jednako iskrene."
  • Gravatar for Milos
    Milos (gost) | 30.08.2008. 11.40.20
    Meni izgleda kao da je Artukovic dao ovakvu ocenu da bi sebi skinuo odgovornost obrazlozenja nekavaliteta izdanja u tekstu - da prvo nisam video ocenu i procitao tekst, mislio bih da album zasluzuje 4 ili 5 (sto verovatno i zasluzuje)
  • Gravatar for imam osecaj...
    imam osecaj... (gost) | 30.08.2008. 12.26.56
    ... da ce S.G.iB. postati kultni album.
  • Gravatar for vokic-lorkovic
    vokic-lorkovic (gost) | 30.08.2008. 14.14.44
    "A to da ce Dalibori i ostali puleni dobiti super ocene nije upitno, no sta sad.. niko ne mora da cita..." Tacno, niko ne mora da cita. Ali bi mogao da preslusa pre nego sto opljune. Kao i Azil 5. Vecina ljudi koji komentarisu i hejtuju bendove nije ih nikad ni culo ni gledalo uzivo. Eventualno jednu-dve pesme.
  • Gravatar for cerak kukuruzi
    cerak kukuruzi (gost) | 30.08.2008. 16.00.49
    vokicu lorkovicu, ta jedna-dve pesme su (najcesce) ono sto su cenjeni clanovi benda odabrali kao nesto sto ih najbolje reprezentuje. na osnovu toga odlucis da li ces kupiti album ili otici na koncert. evo, ja sam video spot i dovoljno mi je da ovome ne poklonim ni minut mog vremena (ever!!!). imas nesto protiv mog argumenta?
  • Gravatar for Ali kec...
    Ali kec... (gost) | 30.08.2008. 16.16.32
    ...je bash heavy. To mu dodje kao neki presedan, precedent buduceg seciranja domacih albuma. Mora valjda neko i keca da dobije...? Nemam pojma
  • Gravatar for vokic-lorkovic
    vokic-lorkovic (gost) | 30.08.2008. 18.54.48
    "vokicu lorkovicu, ta jedna-dve pesme su (najcesce) ono sto su cenjeni clanovi benda odabrali kao nesto sto ih najbolje reprezentuje." Treba jako razlikovati demo snimke i nesto sto bend objavi kao album, ili neku drugu formu izdanja. Po ovim snimcima sto mozes da cujes na rubrici scena recimo, gde ima vise od 100 izvodjaca, rekao bi da nista nije posebno. A nije tako, muzika je u srbiji, a posebno u beogradu u uzletu poslednjih par godina, to se vidi po jako uzbudljivim koncertima, ne samo bendova koji su se pojavili u novije vreme vec i onih iz 90ih koji su opet poceli da gruvaju. I najlakse je praviti se da si iznad i otpisati sve to kao bledu kopiju necega od pre ili fabrikovane pulene, ali jedan muzicki obilazak regiona, a kamoli zapadne evrope, i bilo bi jasno koliko je beograd, i nekoliko dobrih bendova van beograda (ana never npr.) u kreativnom zamahu, a sta je zapravo bledo kopiranje i sterilnost. Ok, Azil 5 nikako ne upada u tu pricu, ali moj grad je posle skoro jedne decenije opet iznedrio talas dobrih bendova i super je sto ih neko jos i pomaze, jer se od toga sigurno nece obogatiti, sto znaci da se to radi ili iz najbolje namere i afiniteta prema tim grupama ili preko veze. "evo, ja sam video spot i dovoljno mi je da ovome ne poklonim ni minut mog vremena (ever!!!). imas nesto protiv mog argumenta?" Nemam. Kada necija MUZIKA izazove tako jaku reakciju onda se nema sta dodati.
  • Gravatar for Kerber
    Kerber (gost) | 31.08.2008. 22.24.19
    Interesanto je da je ovaj album ROCKSERBIA.NET ocenio kao nesto najbolje kod nas i kao buducnost srpskog roka. Eto, koliko je zapravo besmisleno slusati kriticare. Jednostavno poslusajte album.
  • Gravatar for Stafan
    Stafan (gost) | 31.08.2008. 23.37.10
    Ova ocena je apsolutno neverovatna! Imam album azila 5 i preslusao sam ga do sada bar 100 puta. Album je toliko iskren i topao i nesto je najlepse sto ovdasnja srpska scena moze da iznedri u ovom trenutku. Ne postoji ni jedan kriticar koji bi ovom albumu dao cistog keca, pa cak ni dvojku. Jedna mogucnost je da iza ove kritike stoji losa namera. A druga da je razumevanje umetnosti ovog kriticara ono sto zapravo zasluzije keca.
  • Gravatar for brrrrr
    brrrrr (gost) | 01.09.2008. 10.30.20
    Ja bih im dao nulu. Presao sam se i klikuno na pesmu. Ono je komicno.
  • Gravatar for klometeol
    klometeol (gost) | 01.09.2008. 12.28.46
    stvarno je komicno i glupo. iznenadio sam se koliko je lose, ali ne mora patka da se silji bas na ovome. mis'im kec po prvi put.
  • Gravatar for sugarfree
    sugarfree (gost) | 01.09.2008. 14.47.58
    Ali "gromopucatelnost"! Sjajnost!
  • Gravatar for Ozi
    Ozi (gost) | 01.09.2008. 23.39.19
    @klometeol potpis
  • Gravatar for Super!....
    Super!.... (gost) | 01.09.2008. 23.55.09
    ....javite se kad date Partibrejkersima, Darkvudima, Repetitoru, Rebelstaru keca, a ne samo ovim mucenicima ili recimo Kerberu!.... cak i stari fancy lisac Kiki je dogurao do cetvorke petice....:)
  • Gravatar for Azilant
    Azilant (gost) | 02.09.2008. 13.54.32
    Artukovicu, mislim da si zaboravio momcima da dopises jednu (ili dve) nule na ti jedinicu. Nezapamceni primer arogancije jednog "kriticara" i sramota za profesiju.., a nije ti ni prvi put. Momak, pogledaj komentare na ostalim svojim textovima.., i predji u skandal.., mada, preoshtar si ti za to.
  • Gravatar for Sveazilski sabor
    Sveazilski sabor (gost) | 02.09.2008. 14.06.48
    Postovani citaoci i citaonice mreznog magazina Popboks, Ovom prilikom obracamo vam se peticijom da se izivljavanje zutog diktatora popularne kulture Marka Artukovica Tukija okonca. Kako je najgrublje ignorisana i prekrsena demokratska volja sva 3 gradjanina koji su na odeljku Scena ansambla Azil 5 ispisali 100 komentara, primorani smo na ovaj potez. Peticiju mozete potpisati na adresi http://www.petitiononline.com/azil5zaceosvet/petition.html Najgrublje vam se zahvaljujemo na saradnji, a ako nasa volja bude ponovo izignorisana, bicemo primorani da nastavimo sa javljanjima po poslovniku. Hvala.
  • Gravatar for NikolaX2
    NikolaX2 (gost) | 02.09.2008. 15.11.57
    Kao i obično kod ovog recenzenta, đubre recenzija. Slažem se ja za vokal pevača (to što previše koristi vibrato) i za tekstove, ali je ovo preoštro, neprofesionalno, do krajnjih granica bezobrazno i trebalo bi zabraniti ovom recenzentu da više piše za Popboks. Mada, naviklo se na to ovde, hypeovanje nekih retardiranih (domaćih) albuma i izvođača koji su kvazi-indie-urbani. Da se Kiki potpisao na ovom albumu kapiram da bi dobili veću ocenu. Ponavljam, ova recenzija je sramota za popboks, problem je što nije jedina. Nadam se da se taj trend loših recenzija neće nastavljati.
  • Gravatar for ako...
    ako... (gost) | 02.09.2008. 16.25.06
    ...album ne valja, onda to treba reći. Ovde je vazda bilo grupa i ploča koje su iz samilosti/pogreške/bilo kog motiva kritičara proglašavane kao ok, što je za posledicu imalo decenije postojanja loših grupa.
  • Gravatar for Sveazilski sabor
    Sveazilski sabor (gost) | 02.09.2008. 17.40.56
    Postovani, sledeci ce vam se obratiti narodni poslanik dr. Cerak Kukuruzi - platinasti clan zarkovackog fan kluba Azila 5. Takodje vas obavestavamo da je premijer Goran Tarlac obecao da ce formirati komisiju za ispitivanje zloupotrebe sluzbenog polozaja od strane vicepremijera Artukovica.
  • Gravatar for Gojko
    Gojko (gost) | 02.09.2008. 18.06.03
    Brate mili, ovde je najteze biti citalac. "Svaki kritičar koji nema taj The Ukus (npr. ja) osuđen je da mu sudovi dobrim delom lebde u nedokučivim prostranstvima lične osećajnosti, koja tako biva eksponirana na vetrometini pljuvometa svakog pojedinca koji npr. svira u dotičnom bendu, ili je studirao sa gitaristom, prosto je fan ili, još prostije, nema pametnija posla." ?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!? Jos jednom: BRATE MILI. Citalac, Backi Jarak, citalacka Srbija
  • Gravatar for Executioner
    Executioner (gost) | 02.09.2008. 18.11.54
    A ovo mi posebno nije jasno: kako to da svako ko peva na srpskom podseca na EKV i Stulica? Tek je to ulicarska konstatacija.
  • Gravatar for Vi...
    Vi... (gost) | 02.09.2008. 21.42.31
    ...kojima se mozak umori posle tri interpunkcije. Ostavite Marka na miru. Čovek piše dobro && hrabro! Potpis: Rendilije Svrišić Pojebić
  • Gravatar for vedran
    vedran (gost) | 02.09.2008. 22.25.33
    Artukovicu zelim da ti se zahvalim sto si mi omogucio da otkrijem tako dobar bend kao sto je Azil5. Pod uticajem toliko negativne kritike skinuo sam album sa neta i.. prosto se raspametio. Brljao si mnogo do sada sa svojim ingenioznim recenzijama ali mislim da si naleteo na bend na kojem ces konacno i da polomis zube
  • Gravatar for evo ih...
    evo ih... (gost) | 02.09.2008. 22.57.32
    ...stigli fanovi ili clanovi... pet dana im trebalo...
  • Gravatar for Gojko
    Gojko (gost) | 03.09.2008. 11.54.07
    Za ovog shto kaze "...stigli fanovi ili clanovi... pet dana im trebalo..." - BRATE, NE ZIVE SVI NA INTERNETU, pa da stignu prvi dan. Sad znam shta oznachava onaj termin "hejter". :D POP JE UMRO. ZIVEO AZIL 5.
  • Gravatar for Makica
    Makica (gost) | 04.09.2008. 18.38.43
    Redovno citam nase internet magazine i svi su o ovom bendu imali samo reci hvale a neki su cak govorili da je ovo jedan od najboljih bendova na nasoj sceni. Zato me je ovo toliko zacudilo. Mislim, ja azil 5 nisam slusala pa nisam bas merodavna ali mi je neobicno da neko napise toliko ekstremnu kritiku i da bend predstavi tako kao da nema bas ni jedan jedini kvalitet. Cemu tolika teatralnost? Mozda je to neki vid samo-promocije ovog kriticara ali sve preko ledja ovog mladog benda
  • Gravatar for !
    ! (gost) | 04.09.2008. 18.57.35
    Vec treci put pisem komentar, ali uporno se ne objavljuje.. Kao da sam ne znam kakvu istinu razotkrio rekavsi da je ovo samo vid samopronmocije autora recenzije, umesto onoga sto treba da bude.. Tj neki vid promocije benda, ma u kakvoj konotaciji osvetljena bila.. Sramota je sto TO nije cenzurisano..! Nisu mi jasni ljudi koji toga nisu svesni..?!
  • Gravatar for @!
    @! (gost) | 06.09.2008. 10.39.33
    svesni čoveče, nisi primetio da ova recenzija jeste vid promocije benda, u negativnoj konotaciji, baš kako tvoji kritičarski postulati i zahtevaju. Cela ova priča sa nadudlavanjem Artukovića je primer omalovažavanja kritike preko diskreditacije njenog autora, a pošto niko od branitelja nije ponudio nikakve kontraargumente glede lošeg vokala, loših tekstova, stilske konfuzije Azila 5, kako je bend opisan u kritici, zaključak je da ploča stvarno ne valja. Samim tim, sumnjam da ću skinuti album.
  • Gravatar for vedran
    vedran (gost) | 06.09.2008. 19.48.53
    Niko nije izneo kontraargument? Pa kao sto je ova devojka ispod rekla- procitaj ostale recenzije drugih web magazina i videces da su im svi dali devet ili deset. I onda se ovaj lik napravi pametan i da im keca. Sta ce ti veci kontraargument?
  • Gravatar for
    Anoniman (gost) | 07.09.2008. 15.55.51
    .. "Samim tim, sumnjam da ću >S K I N U T I< album." .. Kakva nadobudnost..svasta..! A ako je ikome dovoljno necijih par redi pri izboru muzike koju ce da slusa.. Po mom skromnom misljenju, bez ikakve namere za vredjanjem bilo koga, to je jako tuzno..
  • Gravatar for @anoniman
    @anoniman (gost) | 07.09.2008. 20.11.44
    ne, nego ćeš ti da mi objašnjavaš kako ću da ispunjavam svoje vreme. To bi bilo zaista tužno. A onaj youtube snimak nikako ne privlači. Slažem se da je 2 ili 3 realnija ocena, čuje se tu da se ljudi trude, a ima bezbroj primera da kasnije značajni bendovi počnu loše.
  • Gravatar for @
    @ (gost) | 07.09.2008. 23.34.10
    nismo se mi nesto razumeli.. mislio sam kako je smesno sto kao neku sankciju, jer ti se bend ne svidja, navodis to kako neces ilegalno skinuti, tj ukrasti album.. a cudi me povrsnost ljudi ovde..na osnovu jedne pesme, tj spota, daju galantno svoj sud, i to teske reci..a zapravo, uopste nemaju osnov za to.. a pravi razlog tome je necim izazvana malicioznost..cime, nemam pojma.. slusao sam bend 2 puta..i, cinjenica je da su im pesme jako raznolike i razlicite jedna od druge..ali, stvari su autenticne i ljudi imaju svoj stil..i momci su oduvali.. jedna lasta ne cini prolece..i svi oni koji nisu imali prilike da cuju bend uzivo, sto najtoplije preporucujem,ili odslusali album, trebalo bi da sa velikom rezervom daju izjave pune ovako teskih reci..ili, jos bolje, da se uzdrze.. i to se odnosi na iznosenje misljenja o bilo kom bendu, pa i bilo cemu u zivotu.. ne govorim ja ovo zato sto mislim da cu ubediti ove kojima se ne svidja da promene misljenje, vec zato sto je nerealno da se neargumentovano siri neko negativno mnjenje o bendu, a zbog ljude koji bi mogli prepoznati u ovom bendu vrednost..a kojih ima mnogo..samo jos nisu imali priliku da ih cuju.. .... ali to je samo moje misljenje.. moja najtoplija preporuka za bend..! toliko..
  • Gravatar for Ovde ima vise postova...
    Ovde ima vise postova... (gost) | 09.09.2008. 12.03.00
    ...nego sto ovaj bend ima fanova (Broj postova - 4) / broj clanova = broj fanova!
  • Gravatar for :-)
    :-) (gost) | 10.09.2008. 10.27.14
    Sta bilo je dezurni hejteru? :D Ne ide ti sviranje gitare pa si dosao ovde da lecis komplekse? E pa da znas, na pravom si mestu! Popboks pruza savrsene uslove za lecenje frustracija neostvarenih muzicara :)Da, ovaj bend bas nema fanove. Ako si gledao ovaj koncert na RTV, video si da je bila samo puna sala, nekih 400 ljudi... Ali, sta je to sa posetom koju ima tvoj neafirmisani bend?! Mislim smesno :D I jos jednom, BUCI BUCI BU HEJTERCICU MALI! I poz za moje drugare iz A5 od Code iz Futoga. Futog, Srbija, Universe!
  • Gravatar for Hejter
    Hejter (gost) | 11.09.2008. 10.15.08
    "Ako si gledao ovaj koncert na RTV, video si da je bila samo puna sala, nekih 400 ljudi..." Auu, pa vi ste stvarno zvezde! Jeste delili besplatne sendviche? I sta kaze Firci, kakav je album..
  • Gravatar for Marko Ristić
    Marko Ristić (gost) | 18.09.2008. 23.42.21
    A Kikiju LEsandriću si dao 6.... čoveku koji radi narodnu muziku, a najvećem srpskom osveženju na sceni 1?!?!?!?! JEbem mumiša, dokle će svako ko misli da je pametan pisati recenzije.... Pored svega nabrojanog, muzički kritičar MORA: DA IMA SLUHA I DA POZNAJE SCENU. aj u zdravlje
  • Gravatar for Ne mogu
    Ne mogu (gost) | 30.09.2008. 08.50.00
    da prestanem da se cudim ovome. Pre nego sto sam kliknuo na recenziju ocekivao sam bar 7, 8... Ne znam sta se desilo autoru da napise recenziju koja nema dodirne tacke sa realnoscu. Ali u ovoj zemlji svasta prolazi pa ovakve stvari i nisu iznenadjenje. Najlosije prolaze oni koji to najmanje zasluzuju
  • Gravatar for dzoni stulic
    dzoni stulic (gost) | 09.12.2008. 19.31.41
    azilu pet si dao jedan? Ljudska sujeta NEMA GRANICE! U ovoj zemlji u kojoj defiluju narodnjaci i zabavnjaci konacno se pojavi smeo, dobar bend i onda im neki nadobudni kriticar sa velikom erekcijom da 1. Pa se posle pitamo zasto nemamo scenu. I ne treba da je imamo kad smo sami sebi dusmani. A za ovaj bend je najbolje da svoju srecu potrazi negde napolju
  • Gravatar for bg
    bg (gost) | 09.01.2010. 16.05.05
    Bas me zanima koju su ocenu dobili repetitor dalibor itd....pa to nema veze sa mozgom a i dalje ih neko gura ... :) Scena losa ,bendovi koji se guraju su losi ,samo pogledajte jelen top 10....uzas!
Morate biti prijavljeni da biste komentarisali tekstove.

NAPOMENA:

Komentari ne odražavaju stav redakcije Popboksa već je ono što je u njima napisano isključivo stav autora komentara.

Da bi vaš komentar bio objavljen potrebno je da bude vezan za sadržinu teksta, odnosno da predstavlja mišljenje o objavljenom tekstu.

Nećemo objavljivati uvredljive, nepristojne i netolerantne komentare, kao ni one čijim bi se objavljivanjem prekršio Zakon o javnom informisanju.

Ukoliko nam u komentaru ukažete na činjeničnu, gramatičku, slovnu, tehničku i sl. grešku, bićemo vam zahvalni i prosledićemo informaciju odgovornima u redakciji, ali taj komentar nećemo objaviti.

Komentare koji se tiču uređivačke politike nećemo objavljivati, sve predloge (i zamerke, pohvale...) koje imate možete nam poslati e-mailom.