(Ipecac)
Šesnaesti album Melvinsa pokazuje da su ovi doajeni alternative, ujaci grandža i pioniri modernog metala još uvek temeljni, ali i radoznali. Grmljavina gitare, glasa, bubnjeva i još jednih bubnjeva ne jenjava - naprotiv
Melvins već više od dve decenije isporučuju mutnu i mračnu mešavinu hevi metala metala i panka, ne prestajući da nalaze nova rešenja. Masivnim i sporim rifovima zabeleženim na prvim izdanjima Six Songs (’86) i Gluey Porch Treatments (’87) bend je udario temelj teškometalnom podžanru sludge, a koju godinu kasnije njihov zvuk je poslužio kao inspiracija Seattle/Sub Pop pulenima, među kojima su se docnije istakli belosvetski poznati Soundgarden i Nirvana; lider ovih drugih Kurt Cobain hvalio ih je svakom zgodnom prilikom, i sa bendom koproducirao remek delo Houdini ('93).
I dok su poklonici među muzičarima modifikovani, omekšani odjek Melvinsa uspeli da dovedu do MTV podneblja, sam bend je, često izviđajući nove teritorije, ostajao veran nekonvencionalnom, nimalo pitkom izrazu, koji je neretko obogaćivao kako elektronskim, tako i psihodeličnim minijaturama.
Još pre dve godine Melvins su ušli u novu fazu – jezgro koje čine Buzz Osborne i Dave Crower prošireno je članovima sludge metal sastava Big Business Coadyjem Willisom (bubnjevi) i Jarredom Warrenom (bas). Udarci dva bubnja i zvučni zid koji stvara gitara King Buzza čine Melvins još dragocenijim sredstvom borbe protiv nedragih suseda.
Iako Buzz Osborne ima običaj da kaže kako su mu najveći uzori hc-pank bendovi poput Black Flag i Throbbing Gristle, Melvinsi su uvek više gravitirali ka nasleđu otaca hevi metala. Stvari slično stoje i na Nude with Boots.
Uvodna numera The Kicking Machine crpi uticaj starorokera Led Zeppelin i Black Sabbath. Sličnu tendenciju pokazuje i Billy Fish, u kojoj su spojene doom atmosfera i himnični napev, ne naročito uobičajen za ovaj bend. Uz Dies Area, sablasni instrumental koji obavija senka prog-roka, ove pesme čine, uslovno rečeno, metalskiju stranu albuma.
S druge strane, tu su The Savage Hippy, pesma albinijevski ogoljene produkcije koja može da pomiri ukuse doom metalaca i ljubitelja Jesus Lizarda, i posve zabavno noise bezumlje koje donosi It Tastes Better than the Truth. Kada se uzme u obzir sablasni prog-rok instrumental Dies Area i Flush, ambijentalna minijatura garnirana zvucima koji podsećaju na glasanje kitova, nameće se zaključak da ovi šarmantni, nepretenciozni i katkad detinjasti bukači ni na ovom izdanju nisu zapostavili faktor iznenađenja.
Nude with Boots (uživo)
Šesnaesti studijski album Melvinsa predstavlja pomak u odnosu na prethodnika (A) Senile Animal (’06) u smislu kompleksnijeg, punijeg zvuka, te boljih, a na kraju krajeva i zabavnijih pesama. Okrenut eksperimentu, pun energije, ali i znatno prijemčiviji u poređenju s većinom ploča iz kataloga benda, Nude with Boots ubedljivo odskače od većine dosadašnje ovogodišnje ponude.
NAPOMENA:
Komentari ne odražavaju stav redakcije Popboksa već je ono što je u njima napisano isključivo stav autora komentara.
Da bi vaš komentar bio objavljen potrebno je da bude vezan za sadržinu teksta, odnosno da predstavlja mišljenje o objavljenom tekstu.
Nećemo objavljivati uvredljive, nepristojne i netolerantne komentare, kao ni one čijim bi se objavljivanjem prekršio Zakon o javnom informisanju.
Ukoliko nam u komentaru ukažete na činjeničnu, gramatičku, slovnu, tehničku i sl. grešku, bićemo vam zahvalni i prosledićemo informaciju odgovornima u redakciji, ali taj komentar nećemo objaviti.
Komentare koji se tiču uređivačke politike nećemo objavljivati, sve predloge (i zamerke, pohvale...) koje imate možete nam poslati e-mailom.
Komentari