Nepunih godinu dana nakon izlaska Year Zero, Trent Reznor se oglasio četvorostrukim instrumentalnim albumom
Prošlogodišnji album Year Zero predstavio je lidera Nine Inch Nailsa Trenta Reznora u izdanju u kakvom ga odavno nismo videli. Njime je potvrdio da je nenadmašan kada je reč o modernoj produkciji; međutim, i pored obilja kvalitetnih pesama (čak 16), hit je izostao.
Ghosts I-IV je u neku ruku Reznorov pravi povratnički album. Iako traje 110 minuta i sastoji se od 36 instrumentalnih numera, ovi komadi sadrže sve elemente zbog kojih Trent Reznor i Nine Inch Nails i dalje zaslužuju da imaju milione poštovalaca.
U svakom od četiri dela nalazi se po devet pesama. U prvom delu najistaknutije su klavirske deonice. Lepe su, ali prepoznatljivo "iskrivljene"; zadržana im je osnovna toplina instrumenta i dodat reznorovski noisy šmek. U Ghosts I-2 i I-9 očigledni su uticaji ambijentalne škole Briana Enoa, koji se ukrštaju sa drum loopovima i beatovima koji neretko podsećaju na Amona Tobina (numera I-8).
Važnu ulogu je imao Adrian Belew (King Crimson), koji je odsvirao pregršt gitara, a najupečatljiviji je u prvom javljanju, u Ghosts I-3. Svim pesmama u kojima je gostovao dodao je psihodelični motiv. Ghosts I-4, I-7 i II-10 imaju dosta noise i triphop uticaja.
Drugi deo je manje atmosferičan i najviše podseća na mirnijeg Aphex Twina iz Drukqs perioda, dok treći vraća žustriji tempo u igru. Ceo treći deo je najava za finale, u kome Reznor odlično barata i plesnim ritmovima.
Reznor je na Ghosts promešao gotovo sve sofisticiranije žanrove pop muzike. Ambijentalni delovi, međutim, nikad ne traju dugo i ne daju vam da se uljuljkate kao što je to često slučaj sa postrockom. Reznor sve daje na kašičicu, i to je najfascinantnije – često imate utisak da je od Ghostsa moglo da se napravi 36 suludo dobrih pesama. Ovako, kao da je sve namerno ostalo nedorečeno, i album vas stalno zove da mu se vratite.
Ghosts I-IV možda ne predstavlja jednu od tri najbolje ploče u diskografiji NIN, ali sasvim sigurno dokazuje nešto veoma bitno – da je Trent Reznor u 21. veku i te kako kreativan i da od njega možemo očekivati još mnogo zanimljivog.
Audio:
NAPOMENA:
Komentari ne odražavaju stav redakcije Popboksa već je ono što je u njima napisano isključivo stav autora komentara.
Da bi vaš komentar bio objavljen potrebno je da bude vezan za sadržinu teksta, odnosno da predstavlja mišljenje o objavljenom tekstu.
Nećemo objavljivati uvredljive, nepristojne i netolerantne komentare, kao ni one čijim bi se objavljivanjem prekršio Zakon o javnom informisanju.
Ukoliko nam u komentaru ukažete na činjeničnu, gramatičku, slovnu, tehničku i sl. grešku, bićemo vam zahvalni i prosledićemo informaciju odgovornima u redakciji, ali taj komentar nećemo objaviti.
Komentare koji se tiču uređivačke politike nećemo objavljivati, sve predloge (i zamerke, pohvale...) koje imate možete nam poslati e-mailom.
Komentari