Indie bend iz Mineapolisa okrenuo je stvari u svoju korist zahvaljujući upornosti i globalnoj mreži. Za njihov prvenac preporuka bi mogla da glasi - ne propustite drugu priliku!
I dok su u 2006. godini jedni sedeli, oplakivali muzičku industriju i proklinjali internet (pojedinci čak iz niskih pobuda – pad akcija na berzi...), drugi su iskoristili upravo potencijale koje nudi internet (dostupnost, direktna komunikacija, kreativnost...), što je za posledicu imalo pokoravanje svetskih top lista. Na
godišnjoj listi ovog sajta videti pod Arctic Monkeys, Gnarls Barkley, CSS.
Postoji još jedno ime - čije aspiracije su, doduše, nešto drugačije - koje može da se nadoveže na ovu priču.
Tapes 'n Tapes, indie bend iz Mineapolisa, sa radom je počeo 2003. godine. Isprva su funkcionisali neformalno, više kao eksperimentalni sastav, trio (dve gitare i bas) koji je svirao na ritmove i loopove iz CD playera (!). Nakon promena i proširenja (dolaska bubnjara, novog basiste, pomeranje starog na klavijature), postava se ustalila i do danas izgleda ovako: Josh Grier – gitara, vokali, Jeremy Hanson – bubnjevi, Matt Kretzman – klavijature, Arek Appelwick – bass.
Samizdat EP Tapes n tapes, objavili su 2004, a 2005. u skromnim uslovima pojavio se album The Loon, koji je prošao nezapaženo. Pored koncertnih aktivnosti, Tapes 'n Tapes su redovno ažurirali svoju web stranicu i nisu imali problem sa tim da im album bude dostupan za download, čak su ga i sami slali zainteresovanima. Posledice ovakvog načina razmišljanja sigurno nisu mogli da predvide.
Preokret se, naime, dogodio kada su prošle godine nastupili na festivalu
South by Southwest. Na trenutke je sve izgledalo kao da je pao meteor... bend je dospeo u žižu interesovanja. Što se tiče dalje karijere, situacija je bila daleko povoljnija. Tapes 'n Tapes su, naizgled iznenada, imali otvorene ruke i brojne ponude.
Nakon avanture South by Southwest potpisali su za kuću XL (zastupnik The White Stripes za englesko tržište, matična kuća imena kakva su The Racounters, Be your Own Pet, Thom Yorke...). Prvi korak bilo je ponovno stavljanje na sud javnosti i tržišta prvenca The Loon. Tvrdoglavost i samouverenost su se isplatile pošto je album bio prilično zastupljen u medijima, a kritičari su ga jako dobro ocenili. I to sa pravom.
Ono što impresionira već na prvo slušanje ovog izdanja je lakoća sa kojom slušalac postaje hipnotisan. U prvoj pesmi Just Drums, bend zvuči u istom trenutku opušteno i fokusirano, duhovito i kompaktno. Tapes ‘n Tapes su pronašli zlatnu nit - Just Drums ima neodoljivi novotalasni pop šarm.
The Illiad je zabavna pesma, sa promenom tempa od akustične gitare i ugođaja mellow calipso, do refrena sa odsečnom ritam sekcijom i oštrom gitarom. Insistor je prvi singl. Pesma produbljuje ono što su povremeno na temu western muzike imali da kažu Pixies (Doollitle), i pikantno je začinjena gitarom koja hrabro evocira Shadows.
Crazy Eights u punoj meri pokazuje uigranost i maštovitost benda – sve sa duhovitim odbrojavanjem, noiseičnim vrištanjem gitare ispresecanom odličnim neparnim brakeovima. Tajni favorit je In Houston i to zbog letargične atmosfere, kao i zbog lepljive klavijature u refrenu koja prosto usisava sve što joj se nađe na putu. U pesmi Omaha sve pažljivo odsvirane melodije se ruše pod lavinama distorzija, feed backa i snažnih udarca.
Bendu je već na prvencu mnogo toga pošlo za rukom – Tapes 'n Tapes zvuče duhovito, ali ne i razuzdano; pametno, ali nikada naporno. Pesme na ovom albumu su jednostavne i pored toga što su pažljivo promišljane. Sa Tapes ‘n Tapes nećete ni za trenutak razbijati glavu: The Loon poseduje širok spektar raspoloženja i dovoljno hrabrih rešenja koja ne isključuju prijemčivost.
Komentari
Trenutno nema komentara.
Morate biti prijavljeni da biste komentarisali tekstove.