PJ HARVEY
The Peel Sessions 1991-2004
Live retrospektiva sačinjena bez best of kriterijuma, preporučljiva više za ljubitelje engleske umetnice, i za nijansu manje za sve ostale
Tokom svoje karijere,
Polly Jean Harvey ima tempo od bar jednog izdanja svake dve godine, pa se Peel Sessions može uzeti kao spona između albuma
Uh Huh Her (2004) i narednog studijskog izdanja koje ne treba očekivati pre narendog leta.
Naravno, pojavljivanje bilo čijeg albuma na etiketi Peel Session najčešće ne predstavlja tek još jednu diskografsku jedinicu u opusu, pa to nije slučaj ni sa PJ Harvey koja je, kao i gotovo svi ostrvski muzičari gajila poštovanje i ljubav prema najpoznatijem DJ-u svih vremena.
Dvanaest pesama sa ovog diska mogu se slušati kao dnevnik odrastanja zbunjenog i talentovanog devojčeta iz Dry/Rid of Me (1992-3) perioda, kroz sazrevanje na albumima To Bring You My Love/Is This Desire (1995-98) do trijumfa na Stories from the City, Stories from the Sea (2000).
Prvi nastup u Peelovom šou desio se oktobra 1991. i sa njega su preuzeta četiri naslova (Oh My Lover, Victory, Sheela-Na-Gig, Water). Ovaj zapis prethodi regularnom objavljivanju ovih pesama na senzacionalnom debiju Dry skoro godinu dana, te je zanimljivo čuti ove pesme u rough verzijama, koje su aranžmanski uglavnom doterane kao i na prvencu, ali sa silovitošću početnika koji dobro zna šta hoće.
Slede Naked Cousin i Willie Dixonova Wang Dang Doodle (1993), nakon čega dolaze na red tri pesme iz nastupa septembra ’96 (Losing Ground, Snake i That Was My Veil), što je bilo vreme u kome se PJ nalazila na granici mainstream uspeha, kako zbog superlativa koji su pratili svako njeno dotadašnje izdanje, tako i zbog uticaja koji je grunge izvršio na masovni ukus.
To se ipak nije desilo sve do 2000. i pomenutog, Mercury nagradom ovenčanog albuma Stories from the City, Stories from the Sea, sa koga su na Peel Sessions uvršćene This Wicked Tongue i Beautiful Feeling. Polly je u svojoj 30-oj blues i folk uticaje sa početka transformisala u dirljivu melanholiju, sa imidžom i robusnošću Joan Jett 21. veka koji joj je savršeno pristajao.
NAPOMENA:
Komentari ne odražavaju stav redakcije Popboksa već je ono što je u njima napisano isključivo stav autora komentara.
Da bi vaš komentar bio objavljen potrebno je da bude vezan za sadržinu teksta, odnosno da predstavlja mišljenje o objavljenom tekstu.
Nećemo objavljivati uvredljive, nepristojne i netolerantne komentare, kao ni one čijim bi se objavljivanjem prekršio Zakon o javnom informisanju.
Ukoliko nam u komentaru ukažete na činjeničnu, gramatičku, slovnu, tehničku i sl. grešku, bićemo vam zahvalni i prosledićemo informaciju odgovornima u redakciji, ali taj komentar nećemo objaviti.
Komentare koji se tiču uređivačke politike nećemo objavljivati, sve predloge (i zamerke, pohvale...) koje imate možete nam poslati e-mailom.
Komentari
Trenutno nema komentara.
Morate biti prijavljeni da biste komentarisali tekstove.