"Masters of Reality", "Heaven and Hell", "Mob Rules", Schopenhauer, Rudolf Steiner, Ouspensky i Nietzsche... Black Sabbath se ponovo suočavaju sa demonima prošlosti u "najgorem od svih mogućih svetova".
Mercury (Universal)
"Nikad ne izlazim na binu bez mog krsta" - Tony Iommi u knjizi Iron Man
"Postoji samo jedan Tony Iommi" - Ozzy u autobiografiji
Od osam studijskih albuma Black Sabbatha snimljenih u originalnoj postavi, prva četiri mogu da nose epitet ključnih dela kontrakulture uopšte. Uz liverpulske bube, Pink Floyd i Rolling Stonese, birmingemski kvartet će verovatno još dugo vremena da bude najuticajniji proizvod britanske muzičke industrije. Sledbenike njihovog neponovljivog stila nema smisla nabrajati, malo je prostora i na svakom su koraku (u daljem prikazu će to ipak da se omakne). Dovoljno je reći - ali ne i na njih se isključivo ograničiti - dve reči: hevi i metal.
Kako to izgleda kad se originalni pevač Ozzy, gitarista Iomi i basista Geezer Butler nakon višedecenijskog razlaza ponovo sretnu u studiju? Kad se sve dešava pod kontrolom nekoga ko je tako često i uspešno kucao na vrata "zaboravljenih" asova, producenta Ricka Rubina, apetiti i očekivanja su enormni.
Prvi album na vrhu lestvice bestselera u Americi i na ostrvu, po zamisli bradatog specijaliste za "ogoljene vokale i asketske aranžmane" trebalo je da zvuči kao "fiktivni" naslednik istoimenog debija iz 1970. godine. Tu je možda i nastao prvi i "nepremostivi" problem. Brad Wilk iz RATM jeste veličina u svojoj struci, ali adekvatna zamena za bubnjara Billa Warda u slučaju ovog poduhvata praktično ne postoji. A i glavni akteri više nisu tako mladi da ceo posao završe za dva dana. Zato zažmurimo na jedno uvo.
Uvod u 13 je spektakularna osmominutna End of the Beginning: "Is this the end of the beginning? /Or the beginning of the end? /Losing control or are you winning? /Is your life real or just pretend?". Spori drone ritam, bend je i dalje posvećen filozofskim, religioznim, okultnim i temama ekologije buke.
" Lost in the darkness /I fade from the light... I don’t believe that God is dead..." iz God Is Dead? uz Dear Father ne bave se toliko religijskim, koliko aktuelnim pitanjima crkve. Tradicija loših odnosa klera i benda se nastavlja. Sabbath su i pre Vol. 4 (1972) otvorili pandorinu kutiju, da bi pod pritiskom diskografske kuće morali da se vade iz bule. Poruka sa klasika Under the Sun još uvek je aktuelna u njihovom svetonazoru: "Well I don't want no preacher/Telling me about the god in the sky/No I don't want no one/To tell me where im gonna go when i die/I want to live my life..."
Iron man i jedini Sabbath od početka do "kraja" - Iommi, danas teško bolestan, a od rane mladosti hendikepiran zbog povrede ruke pokazuje na nekim mestima i dalje zavidnu formu. Bluzom inficarana Damaged Soul ili ispovest o spidu Methademic su lekcije koje profesor svojim učenicima Dylanu Carlsonu (Earth) i Buzz Osbourneu (Melvins) drži iz izranjanja i uranjanje u srce tame. Horor i spektakl.
Iako su na omotu sva trojica ravnopravno navedeni kao autori, po slobodnoj proceni Geezer Butler tvorac 95 posto tekstova u karijeri Sabbatha i ovde ostavlja najdublji intelektualni trag. Reči i asocijacije kao da teku iz rukava: " Astral engines in reverse/I'm falling through the universe again... The strings of fear they are holding up the race/The puppets falling to the ground..." - Zeitgeist.
Ostaje još TV zvezda Ozzy: "Are you fucking serious?".
NAPOMENA:
Komentari ne odražavaju stav redakcije Popboksa već je ono što je u njima napisano isključivo stav autora komentara.
Da bi vaš komentar bio objavljen potrebno je da bude vezan za sadržinu teksta, odnosno da predstavlja mišljenje o objavljenom tekstu.
Nećemo objavljivati uvredljive, nepristojne i netolerantne komentare, kao ni one čijim bi se objavljivanjem prekršio Zakon o javnom informisanju.
Ukoliko nam u komentaru ukažete na činjeničnu, gramatičku, slovnu, tehničku i sl. grešku, bićemo vam zahvalni i prosledićemo informaciju odgovornima u redakciji, ali taj komentar nećemo objaviti.
Komentare koji se tiču uređivačke politike nećemo objavljivati, sve predloge (i zamerke, pohvale...) koje imate možete nam poslati e-mailom.
Komentari