Popboks - Maja Atanasijević - Zipa Yoma [s2]
Gledate arhiviranu verziju Popboksa
Popboks - web magazin za popularnu kulturu

Ukus poznatih · 30.09.2012. 11:01 · 55

Maja Atanasijević - Zipa Yoma

Maja Atanasijević, manekenka, stilista i "stoprocentna beogradska devojka" o seoskom turizmu, omiljenim pesmama i albumima (od Chopina do Trickyja), navijanju za Beograd i o tome kako je na njenoj večeri, na kojoj bi spremila bele bubrege marinirane u belom vinu i tamjanu, Dennis Hopper oborio ruku Charlesu Baudelaireu 

Popboks

 

Omiljeni album i pesma? 

  • Massive Attack - Blue Lines - Five Man Army
  • Tricky – Nearly God - Poems
  • Sonic Youth - Goo - Washing Machine 
  • Frédéric Chopin - Prelude in E minor
  • D. Shostakovich – Sonata for Violin and Piano, Op. 134 
  • Richter plays Rachmaninoff - Piano Concerto No. 2 in C minor, Op. 18 (1951)
  • Dunduew – Micro Metal
  • Public Enemy – Apocalypse 91… The Enemy Strikes Back - By the Time I Get to Arizona
  • Faith No More – Album of the Year - Strip Search
  • Youth of Today – Break Down The Walls – Break Down The Walls
  • Suicidal Tendancies – Lights… Camera… Revolution! - Can’t Bring Me Down
  • John Cage – 4’33 by David Tudor
  • Richard Wagner – Ride of the Valkyries 
Koncert koji ćeš uvek pamtiti? 
Sećam se te srede 27.05.2009 na brodu 20/44 sat vremena pre ponoći udarali su bend Sve po spisku sastavljen od mojih bliskih prijatelja. Na violini i efektorima Sofija Dugić, na ritam mašini marke Vermoni Miloš Pavlović a na Rolandu Juno Mihajlo M. Jovanović dok je Nebes dodavao neke nebulozne zvuke na 2 samplera…
Omiljeni film? 
  • Hunger (1983) – Tony Scott
  • Apocalypse Now (1969) – Francis Ford Coppola
  • TXH 1138 (1971) – George Lucas
  • The Discrete Charm of the Bourgeoisie (1972) – Luis Buñuel 
  • The Bird (1988) – Clint Eastwood
  • Being There (1979) – Hal Ashby
  • The Night Porter (1974) – Liliana Cavani 
  • Pink Flamingos (1972) - John Waters
  • Down by Law (1986) – Jim Jarmusch
  • Lost Highway (1997) – David Lynch
  • Paris, Texas (1984) – Wim Wenders 
  • Blade Runner (1982) – Ridley Scott  
  • Elevator to the Gallows (1958) – Louis Malle
Omiljena knjiga? 
  • Flow My Tears, The Policeman Said by Philip K. Dick
  • Volimo Beograd Svakoga Dana Po Malo by Dušan Radović
  • 1984 by George Orwell
  • A Short History of Decay by Emil Cioran
  • Process by Franz Kafka
  • Ilustrovana Enciklopedia Pištolja i Revolvera Sveta
  • The Little Prince by Antoine de Saint-Exupéry
  • DADA Noir Manifestum by Mihajlo M. Jovanovic
  • Don Quixote by Miguel de Cervantes
  • Clockwork Orange by Anthony Burgess
  • Watership Down by Richard Adams
  • Dada – Histoire d’une subversion by Henri Béhar and Michel Carassou
  • Psychopathia Sexualis by Richard von Krafft-Ebing
TV/radio emisija?
  • Porno Pop – www.nofm.rs 
  • Još Uvek Budni sa Ivon Jafali – TV Studio B 
Sajt koji pratiš? 
Hobi? 
Natural born washer. Teško pranje, dupla centrifuga, isključivo na 90°C… iskuvavanje.  
Putovanje koje bi volela da se ponovi? 
U zadnje vreme se ložim na seoski turizam. Pošto je u gradu već toliko sela možemo i mi Beograđani da odemo na selo da malo iskuliramo. Sećam se kukuruza, groblja i te magične Vrnjačke Banje. Miloš Pavlović je oprao na Jovanin rođendan. Bela putna torba. Zadržavam svoje pravo na seoski fras i na Love Fest i divne ljude iz sela Vrbe pogotovo domaćina Ljelju koji je mene i mog brata primio kao kraljeve u svoj skromni dom. Ljeljo care! 
Za koga navijaš? Kako? Ideš li na utakmice?
Uglavnom navijam za Beograd, svoju porodicu i retke prijatelje koji su mi ostali. U Fortalezi sam bacila kosku Caffu-u dok su Ronaldo i Roberto Carlos pikali loptu, i mazili se svojim ćelavim glavama. Zoza Panjković mi je rekao da mi je Lazetić izoveravao bulju iako nisam ni znala da je imam, dok se iz lože Yugoslovenskih navijača sve zajedno sa Milojkom Pantićem čulo “brate. Yoma. jedina si sestra na travi”. Uz zvuke Yugoslovenske himne koja se tu mogla po poslednji put čuti u istoriji. Inače najbolje zezanje devedesetih su mi pružili “Invalidi Voždovac”. A od Vođa navijača najviše volim Simu Zulu-a. Neću zaboraviti to jutro u Brazilu kada mi je Milojko Pantić ispunio san svakoga dečaka, pošto žena nikada neću biti, rekavši mi:” Dobro jutro Yoma kako ste?”, na šta sam mu odgovorila: “Odlično Milojko, kako ste Vi?” Dok mi je u glavi brujala rečenica: "U fudbalu je osnovna jedna, a to su dve stvari: rad, red i disciplina"   
Pet istorijskih ličnosti koje bi pozvala na večeru? 
Veče Zauvek Zatvorenih vrata, na tajnoj večeri kod Zipa Yome uz prijatnu zakusku od belih bubrega mariniranih u belom vinu i tamjanu,. Veče poezije, uz DADA partiju šaha u stilu Jean Cocteau 8 X 8 A Chess Sonata in 8 Movements (1957). Dennis Hopper obara ruku Charlesu Baudelaireu dok Edgar Allan Poe i Milan Mladenović rade cover Richarda Wagnera Tristan Und Isolde. Wagner ih gleda zadovoljno dok radi cover Ekaterine Velike Ti si sav moj bol
Ko je tvoj alter-ego? 
Mihajlo M. Jovanović.
Šta voliš da misliš o sebi? 
Ne volim da mislim o sebi, znam ko sam što se ne moze reći za 99,9% Srpske VIP populacije iz klonje koja priča o sebi uglavnom u trećem licu pa odtud i zablude tog gistro nebeskog identiteta.
Šta bi probala, a još nisi? 
Da budem majka, pošto sam već celom Beogradu keva.
Psuješ li? Zašto? Kako?
Sram vas bilo da mi postavljate ta jebena pitanja. 
Šta voliš u Beogradu a šta bi prvo promenila? 
U Beogradu najviše volim Beograd ali u zadnje vreme ga retko viđam. Miris i ukus sela je preplavio moj nekada divni, beli grad u kome u zadnje vreme vidim samo crno a trudim se da mislim belo tako da povremene nijanse sivog, u vidu gistro Beograđana ne mogu da me ubede da će se moj Beograd ikada oprati od svih loših nus pojava loše Srpske vrste. Volim Beograd svakoga dana po malo ali očigledno da je nekima bitnije sve njihovo od svega našeg. Vrati se Duško, beži Nušiću zauvek!
Da li si zlopamtilo? 
Pamtim sve, a zla nisam.
U koga ili u šta veruješ? 
Verujem da vi ne verujete u kom sam ja fazonu. Sve dok nisu fazoni i fore, i dok Raša Popov zavrće svoj prelepi sedi brk, verovati neću nikome. “E.T. phone home”.
Šta je, po tvom mišljenju, pravi muškarac? 
Onaj koji nije sisa.
Zbog čega se kaješ? 
Zato što i dalje živim u Beogradu.
Ko je genije? 
Onaj koji se ne kurči bez pokrića. 
Maja Atanasijević je....
...
 


Komentari

  • Gravatar for homer
    homer (gost) | 30.09.2012. 17.03.32
    bicu dobro...
  • Gravatar for Pera
    Pera (gost) | 30.09.2012. 17.59.28
    Urbano, samo urbano...
  • Gravatar for missim
    missim (gost) | 01.10.2012. 02.42.26
    ej, sestro, mojne...
  • Gravatar for dakle
    dakle (gost) | 01.10.2012. 03.35.14
    dva koplja ispred ostalih u trci za najgori "ukus" (poznatih?!?) do sad.
  • Gravatar for Oki
    Oki (gost) | 01.10.2012. 08.04.38
    A bilo vam je dobro da budete vidjeni u Pazi Skola a ? Tada nije bilo dobro i urbano ? Jedna je keva Beograda a zavidne duse...
  • Gravatar for daniel k.
    daniel k. (gost) | 01.10.2012. 13.31.05
    bravo majo
  • Gravatar for Pexa
    Pexa (gost) | 01.10.2012. 15.25.40
    Kakav je ovo urbano-bosanski lonac. Taman pomislim da i pored svega nije dovoljno urbano ako se ne pomene seoski turizam, kad ne lezi vraze...
  • Gravatar for Ушорено само ушорено
    Ушорено само ушорено (gost) | 01.10.2012. 16.18.22
    Ствар је доброг укуса не ламентирати над "бољим" Београдом којег више нема, па све да је и истина...
  • Gravatar for pljucpenzerijada
    pljucpenzerijada (gost) | 01.10.2012. 17.33.05
    zipica kida! dobro je dok beograd lici na beograd...
  • Gravatar for milena
    milena (gost) | 01.10.2012. 17.59.36
    joj...
  • Gravatar for sla sla
    sla sla (gost) | 01.10.2012. 19.19.39
    Bravo, pravi ukus
  • Gravatar for tozzinjo
    tozzinjo (gost) | 01.10.2012. 19.27.50
    ja sam svasta napisao, ali mi je popboks cenzurisao :) hajde da preformulisemo - da nije tih "sa strane" beograd bi danas bio grad velicine i kapaciteta jagodine (uz sve postovanje prema jagodini). da se nije otac milana mladenovica preselio, danas mozda ne bismo imali ekv ili barem taj senzibilitet utkan prokletstvom milanovog zivljenja u 3 najvaznija grada ex-yu. da se kojin otac deda ili cukundeda, nebitno- nije preselio, ne bi bilo discipline kicme. posto je opste poznato da su nam svima preci zivjeli na selima, ne vidim poentu da neko ciji je cukundeda prije dosao, spocitava razloge onima koji su dosle posle njega?! a za @oki...sine, masa olskul ekipe je upravo prestala da izlazi u DOLAR kad je postao "KVazi skola", upravo zbog toga jer je tada postalop bitno biti vidjen na tom mjestu a ne doci i dobro se provesti... unaprijed zahvaljujem na objavljenom komentaru :)
  • Gravatar for bob
    bob (gost) | 01.10.2012. 21.16.01
    a za to vreme izlazaka, ja sheto ekipu po obalama dunava, save i tamisha,pravio najribljiju chorbu i disao punim plucima... ocu kazem, sve je stvar izbora, urbano je rech a ume da smrdi kao i ruralno.. zavisi od osobe - do osobe.. ko je ko i ko je kome nije bitno... U svakom slucaju, drugaciji ukus poznatih..
  • Gravatar for B
    B (gost) | 01.10.2012. 22.58.24
    KEVA!!!
  • Gravatar for Dunduew
    Dunduew (gost) | 02.10.2012. 10.15.54
    Da ne bih sada preterivao ali ovo Majino Pranje je za Anale Beograda jer ona jedina i ima pravo da se ovako poigrava sa Dada-skalijam za rayliku od mnogih koji se poigravaju sa Mojim i Majinim Beogradom....ljubi i voli praunuk čoveka koji je sayidao pola Neimara, Stari Generalštab, Vladu republike srbije i još što šta ...njegovo ime je Muhajlo Jovanović...kao i moje ...prijatno jutro!...i kiss off!
  • Gravatar for djape
    djape (gost) | 02.10.2012. 14.10.59
    žao mi je što je masa ljudi preko onog nesrećnog čavketovog izdanja u filmu "geto" progutala tu buržujsku "starobeogradsku" kultur-rasističku priču o "prljanju" beograda kao nešto što je samorazumljivo. evo maja na tome zasniva i svoj identitet, a grad nije to. ako si pravi grad onda konstatuješ razna ludila i daješ rispekt tamo gde mora da ga bude, a to znači i deci i ljudima iz radničke klase koji imaju drastično različite kulturne izbore od tebe. (ukoliko si, kao maja, deo buržoazije) dajem joj neki tanki rispekt za to militantno izricanje stava koji njena klasa zastupa i za to što se samoinicijativno promoviše u nekog žrtvenog jarca klasne borbe - sve ostalo je tugica. i da, ovo što su odgovorili okiju je na mestu - dolar je, nakon što se maja tamo pojavila, postao napeto mesto za poziranje. takav koncept je možda davao bolje rezultate u striji sa lunom lu jer je tamo bila gej ekipa koja drugačije doživljava koncept stilske policije, ali u dolaru je to bio fejl kosmičkih razmera jer je potpuno drugačija ekipa. al dobro, to je taj proizvod stare b92 sekte - elitizam do samouništenja. majo, javi se da odemo na fristajler da se zezamo, da odemo na neki nastup ane kokić ili marine tadić, opusti se, uživaj u svom gradu koji je sad življi nego ikad...
  • Gravatar for grga
    grga (gost) | 02.10.2012. 17.00.28
    sta vredi pedigre (pod sumnjom), kad se u ocima sve vidi?
  • Gravatar for de ljux
    de ljux (gost) | 02.10.2012. 18.02.10
    djape care, iskuliraj, u pravu si za dosta stvari ali bolje da zipujem jomu nego da fristajliram sa sabanima, svakako da je bolje...
  • Gravatar for djape
    djape (gost) | 02.10.2012. 19.47.41
    matori, ako nisi siguran da možeš da ispratiš ritam šabana koji fristajluju, onda je svakako bolje da nastaviš da zipuješ - i ti, a i maja - samo bez hejta :) jer, kao što reče ričard vidmark u filmu "zakon prerije" - "ovo je slobodna zemlja - možeš ubijati, ali nemoj mrzeti nikoga" :)
  • Gravatar for @Dunduew
    @Dunduew (gost) | 02.10.2012. 20.27.30
    pa sto ga tako obruka jadan?
  • Gravatar for mladji i stariji dodjosi
    mladji i stariji dodjosi (gost) | 03.10.2012. 00.05.08
    @Dunduew A ko je izgradio Beogradsku tvrdjavu? Sta njegovi potomci misle o tebi?
  • Gravatar for tozzinjo
    tozzinjo (gost) | 03.10.2012. 00.25.58
    da se i ja slozim sa djapetom, jednom u zivotu :), posebno sa pricom oko razlicitosti klasa i njihovih furki nego, problem je sto ljudi pridaju sebi previse vaznosti...evo ovaj clanak ima 20 komentara i odmah ce maja sama sebi dati na vaznosti po prinsipu "evo ili me vole ili me mrze, ali makar svi znaju za mene"... nemam nista protiv maje i njenog stava..samo je smijesan, pogotovo zbog ljudi koji su dosli i napravili beograd onakvim kakav je sad. da su ostali smao ovi sto su gradili pola neimara i njima slicni, beograd bi i dan danas bio gradic iz kojeg bi se na vikende islo na adu ciganliju, pored beograda. pa da parafraziram majinu poruku - vrati se dusko (radovicu, iz nisha), bezi nusicu (iz beograda), zauvek.
  • Gravatar for Nikola of Today
    Nikola of Today (gost) | 03.10.2012. 01.44.32
    Rispekt za Youth Of Today playlista kao da sam je ja sastavljao
  • Gravatar for @de ljux
    @de ljux (gost) | 03.10.2012. 06.48.12
    pri izboru između kultur-rasiste i šabana, ja nemam baš neku dilemu šta bih izabrao.
  • Gravatar for tozzinjo
    tozzinjo (gost) | 03.10.2012. 23.13.07
    pa i shabani su na vrelo odredjen nacin u stvari kultur-rasisti takodje. ...sto analogno implicira da su i kultur-rasisti jedna vrsta shabana...
  • Gravatar for zenkai
    zenkai (gost) | 04.10.2012. 01.34.16
    Jedna je Zipa Yoma, de facto i zato - RESPECT, za dobar ukus pre svega.
  • Gravatar for Boris Vlastelica
    Boris Vlastelica (gost) | 04.10.2012. 06.44.22
    Sa Djapeom sam kod ovog prvog mu komentara. Nije baš da ulazim u fristajler niti Anu Kokić, ali kapiram poentu i potpisujem. Mnogo priča ima u ovom gradu, i neka tako ostane, jer mnoge zaslužuju rispekt, ne samo jedna. Maja fura svoju priču, i to kapiram, dobro joj ide, ali ta priča je prilično uska i zatvorena, jer da je taj Duško Radović, koga priziva, danas živ i da je neki klinac, odrpani sin železničara i domaćice, rođen u predgrađu Niša, odrastao u Nišu i Subotici, juče sišao sa voza na štajgu, on bi bio "nus pojava loše Srpske vrste".
  • Gravatar for Boris Vlastelica
    Boris Vlastelica (gost) | 04.10.2012. 06.47.20
    i koga briga za jezik i pravilno izražavanje, ali ako se već biva kultur-šovinista, nije na odmet znati da je pleonazam reći "loša nus pojava"
  • Gravatar for opa opa
    opa opa (gost) | 04.10.2012. 09.10.50
    uz svo postovanje ko je ova djevuska ???
  • Gravatar for Pexa
    Pexa (gost) | 04.10.2012. 15.04.01
    Keve mi, nije mi padalo na pamet da ulazim u raspravu sa splavarima, ali posto se u polemiku ukljucio kljucni lik mlade urbane(da, u ovom slucaju je ova rec na mestu) generacije, koji sa svojim drugaricama cini kljucni srpski bend u ovoj deceniji, ja moram. Vasa prica je takodje uska i zatvorena, ali se vi zbog toga ne kurcite, a upravo je to problem sa ovim Ukusom. Opravdavanje seljane poreklom iz radnicke klase i drasticno razlicitim kulturnim izborima koje fura Djape (nekome su cale i keva seljaci, pa sta ce jadan, mora i on, ali zadruge nema, pa mora na splav) promasuje zestoko, jer su upravo pripadnici radnicke klase ostavili i ostavljaju najveci trag u kulturi i umetnosti. Dakle, sa jedne strane postoji svadbarsko-splavarska prica u ovim komentarim koja se opravdava anti-elitizmom, a sa druge kvazi-elitisticka iz Ukusa koja se podupire poreklom kao nekim argumentom. Tacno je da mnogo prica ima u ovom gradu i da mnoge zasluzuju respekt, ali ove ne. I da, Dolar je oduvek bio pozersko fensi mesto. Naravno, pozdrav i za daniela k. iz jednog od kljucnih bendova moje generacije...
  • Gravatar for Pexa
    Pexa (gost) | 04.10.2012. 18.41.42
    @opa opa "Sestra" Lune Lu...
  • Gravatar for Stari Nestorov
    Stari Nestorov (gost) | 04.10.2012. 19.16.01
    Pekso i Tozo, to izjednačavanje pada u vodu na razini reperkusija, jer oslanjanje na poreklo kao kvalitet je prilično stamena osnova za neke ne baš lepe ideologije. Ukratko, anti-elitizam je daleko legitimnije stanovište od poreklizma. Ne mogu da verujem da ja, kao DSS-ovac, treba ovo da vam objašnjavam.
  • Gravatar for Pexa
    Pexa (gost) | 04.10.2012. 19.54.55
    @Stari Nestorov Naravno da jeste, samo sto propagiranje splavarenja nema nikakve veze sa anti-elitizmom, nego sa seljanom.
  • Gravatar for djape
    djape (gost) | 04.10.2012. 19.56.29
    ja sam već rekao šta sam imao i mislim da imam najtvrđi i najispravniji stav ovde :PPP samo da dodam u vezi sa ovim pexinim da dolar ipak nije bio uvek fensi i pozersko mesto, ali kako bi to pexa znao KAD NIJE IZ BEOGRADA (!!!!) :D dnipipsfhisioiohsiofhbckbcs xexexe xDDDD 1luv
  • Gravatar for djape
    djape (gost) | 04.10.2012. 19.57.21
    pexo ne prosipaj se molim te više jooooj :///
  • Gravatar for Boris Vlastelica
    Boris Vlastelica (gost) | 04.10.2012. 21.29.43
    pexa druže, samo znam da mi je sinan ispred vna goga. i meni i drugaricama. više rokenrola, bg fanka, iskrenosti, prljavštine i muda. to odmah znaš kad čuješ, tu nema filozofije. zvuk, jbg, ne prija predugo, star ukusa, ali je energija ta. i to nije pravilo, već je pravilo da takve energije ima na najrazličitijim mestima, a često fali tamo gde bi po definiciji trebalo da bude. r'n'r sektašenje je tu dobar primer. zato uvek voziš samo svoju vožnju naravno, ali otvorenih prozora, da može da uštine i smrad predgrađa.
  • Gravatar for lustenblag
    lustenblag (gost) | 05.10.2012. 06.51.41
    vidi, na popboks komentarima se priča o klasama. počelo je počelo...
  • Gravatar for tozza
    tozza (gost) | 05.10.2012. 11.05.54
    a moj djape cim se slozim s tobom odmah poletis kako imas najtvrdji stav....ne znam koliko ti je stav tvrd ali je djelovao laksativno na mene :) salim se, no ipak, da dodam- shvatam ja da mnogi tebe ne kapiraju, i stavise znam da ti je drago zbog toga...medjutim, mnogo toga ne ide u prilog tvojoj tvrdnji o najjacem stavu. zasto? ti si stvarno pametan decko, ne sporim to niti sam ikad osporavao.uz sve to, obrazovan i promucuran kakav jesi,shvatio si da je u danasnjem post(post)modernom mish mashu svega i svacega- u stvari sve postalo kich osim upravo obozavanja tog istog kicha. na tome ti nemam sta zamjeriti, naprotiv. problem je, medjutim, sto nisi obozavanje kicha prihvatio u vrijeme kad je ono tavorilo na marginama cak i samog andregraunda, i to pod odjeljkom "bizarno". ona faza kad je juice usvojio taj isti pristup i kad je ikac izgovorio antologijsku "reper i dizelas brate, pravi srbin" recenicu...tad je obozavanje kicha bilo autenticno. ti to nisi prihvatio tada. prihvatio si kad je skliznulo u mainstream. prihvatio si ga oportunisticki onda kad je uzelo maha medju indijancima koji su apsolutno pogresno skapirali to isto. to je moja zamjerka tebi, jedina ali velika. @stari nestorov, ne mogu se sloziti jer ako se oslanjamo na porijeklo, mogu ti reci da je moj pradeda docekao asfalt u mjestu svog zivljenja (sto ce reci u gradu) i u mjestu gdje se njegov pradeda rodio, za razliku od mnogih kvaziurbanih ciji deda nije docekao asfalt, nego - cijeg je dedu asfalt docekao kad se doselio. naprosto, taj elitizam olicen u oslanjanju na (gradsko) porijeklo je samo ogrtach za kompleks nesigurnosti i stavise inferiornosti, po principu- nemam cim da se pohvalim, pa makar mogu onim za sta nisam ja direktno zasluzan, nego se eto desilo da iz stomaka izadjem bas tu i tu. slican elitizam samo mnogo opasniji od tog pozivanja na porijeklo, je tzv nacionalni. gomile balavaca koji nista u zivotu nisu uradili bitno, i koji nemaju cime da se ponose, se hvataju za "slamku spasa" pa se ponose jedino tim sto su, eto, srbi. i eto nama novih generacija balavaca koji vicu "ne damo kosovo" a nikad juznije od nisha ni otisli nisu. primjecujes li slicnost izmedju ta dva elitizma? znaci to sto je neko bio gladan i trbuhom za kruhom dosao u beograd ranije, ga cini elitistom? kako da ne, isto kao sto je neko ponosan sto mu je ime oca jovo a ne jozo ili juso. uh velike li stvari. i jedni i drugi sebi prisvajaju kredibilitet za koji nisu zasluzni. sto se mladjanog repetitora tice, cestitke na stavovima. zbog njega i takvih ( a i zbog izvjesnih dijasporsko-nostalgicnih osjecanja) sam cak i poceo da ne mrzim zvezdu :)
  • Gravatar for djape
    djape (gost) | 05.10.2012. 16.50.26
    tozzo mili, ne znam prvo o kom "kiču" pričaš, ali sudeći po tvojim stavovima koji odaju jednog dosta konzervativnog ortaka, rekao bih da se to "kič" odnosi na ono što ti neki kritičari zovu "turbo folkom" - što se muzike tiče uglavnom misle na neki jako rastegljivi i neprozirnim kriterijumima definisan skup dens i narodnjačkih stvari sa house/techno/rap uticajima od 90ih naovamo? ako pričamo o tome, onda neka bude rečeno da sam od 1982. i svoje 3 i po godine stanovnik donjeg dorćola - specifičnog mesta koje je malo izvan kruga dvojke, ali nije "centar", nego ima sve odlike "kraja", ima dosta likova koji su blejali na demiji od malih nogu, dosta nas koji smo prošli priču od strije (malo zakačili i soul food čak), dosta ekipe koja je blejala po splavovima još otkad je to sve počelo. što se mene lično tiče najviše sam vezan za house/techno/rap clubbing 90ih, mada sam podjednako išao s jedne strane u kst/demiju (na demiji sam počeo da mixujem), a s druge u trezor/lukas (lukas npr. '94 na rođendanu ortaka iz srednje, inače sina tadašnjeg premijera reprezent yo ;D). u svakom slučaju, lokalna/krajevska tradicija - po rođendanima, proslavama godišnjica matura, svadbama, žurkama - a koja traje još od rođendanskih žurki kad smo bili klinci (kraj 80ih) je da se obavezno vrti džej, sinan, muharem, u poslednje vreme gagi bend (ovih par traka), dobro ceca, lukas, mira škorić i sve to ostalo svadbarski... u svakom slučaju tu sam gde treba da budem, sa tim ljudima, znam i kapiram i njih i tu muziku iako slušam i druge stvari. što rekoše badvajzeri pre 23 dine "ne moraš biti reper da bi slušo rep - možeš imati oči a i dalje biti slep". e tako i ja sa "turbo folkom". na kraju krajeva taj tzv. "turbo folk" nije isključivo zeldi priča, tako da ja koji nikad nisam bio zeldi - mislim, nisam nosio air max, cepter, ćebence i to, nisam se ložio na "vidimo se u čitulji", iako jesam koristio zelenu maliciju :A - ipak jesam u toj kulturi još od neke '89-'90 kad smo počeli po rođendanima nas par uz gancije iz kraja da đuskamo uz snap, technotronic, c&c :* s tim u vezi, pozdrav za sđua i ikca, mlađe zeldi kolege
  • Gravatar for *bane*
    *bane* (gost) | 05.10.2012. 19.27.12
    ...."dorćolka devojka" .....šteta što je kasno rođena , pa je "keva Beograd"-u u 90-ih , ali 70.-80....su bile prave .....prosto neuporedivo , jer je je mnogo više bilo "keva" tada, nego u tim usranim 90-im....ali je hrabra , otvorena interesantan lik i to poštujem....
  • Gravatar for Pexa
    Pexa (gost) | 05.10.2012. 20.26.31
    @Boris Vlastelica Ah, dobro je sto vam ni Djule ni Sinan nisu muzicki uzori... Pozdrav!
  • Gravatar for aj da nešto nalupam i ja...
    aj da nešto nalupam i ja... (gost) | 05.10.2012. 21.11.59
    dozvoli, ali ikac je emo. vip prvi nisu bili u stanju da se otrgnu tog ''sanitarnog otklona'' od devedestih, tako da je njihov opus jedan od konfuznijih na domaćoj sceni. vole biti moralizatori, ali i dizelaši. bjezveze. sličnu krizu identiteta ima i marčelo - on je od čitavog hip-hopa skontao samo repovanje kao stil izražavanja, od ostalih elemenata se mahom sa visine zgražava kao đilasovi penzioneri. ne znam da je obožavanje kiča ikada bilo andergraund, sem u autističnim snovima b92 ekipe. ako je đape tražio ''priznanje'' od te ekipe, onda se možda mogu složiti sa tobom da gaji nedosledan stav. sam tajming prihvatanja nije problematičan.
  • Gravatar for djape
    djape (gost) | 06.10.2012. 01.20.24
    @aj da nešto nalupam 1.) ništa čime se djape bavi nije kič 2.) djape zahteva međusobno prepoznavanje i priznanje svih gradskih priča, a pošto su mediji uglavnom u rukama pripadnika građanske klase, onda izgleda kako djape insistira isključivo na prepoznavanju kulture radničke klase u urbanim uslovima, ali ne, djape isto tako kaže i ortacima sa ulice da je išlifovanost jednog bobana petrovića za cenjenje, da je merlinka (vjeran miladinović) suštinski gradski lik kome treba da se da rispekt, kao i mali čeda i aca baletan (gej ekipa iz industrije) i mnogi drugi koji ne pripadaju toj priči "odozdo", ali teže istim idealima - svet u kome ne mora da se radi i u kom može bez ikakvih loših posledica da se uživa na razne načine 24/7
  • Gravatar for Ivan
    Ivan (gost) | 06.10.2012. 16.32.27
    "svet u kome ne mora da se radi i u kom može bez ikakvih loših posledica da se uživa na razne načine 24/7" E, o ovome se radi, tu sve puca.
  • Gravatar for Omladinac
    Omladinac (gost) | 07.10.2012. 01.19.09
    Ako me secanje ne vara (gospodo komentatori, sudeci po izjavama vasim, godina niste toliko imali) doticna se pojavila '97 u Manijaku i stekla nadimak Maja Pink. A Dollar...Hm, interesantno da je ta rupa dobila kultni status. Toliko, ptice nocne...
  • Gravatar for tozzinjo
    tozzinjo (gost) | 09.10.2012. 03.00.23
    "1.) ništa čime se djape bavi nije kič " (djape) to bi valjda trebalo drugi da kazu u tvoju odbranu, no posto ih nemas, onda idemo na sistem "hvalite me usta moja". definicija, kazu, ide ovako: Kič je proizvod koji podsjeća na umjetnost, jer je poput nje, dostupan osjetilima. Razlika je u tome što je kič loše izvedena umjetnička zamisao i najčešće je falsifikat originala koji se vrednuje kao umjetničko djelo. To ne znači da kič stvaraju ljudi koji su lišeni estetskog iskustva; naprotiv, često ga rade umjetnici. Kič je dopadljiv, bez obzira o kojoj vrsti umjetnosti je riječ. Pri stvaranju kiča koriste se privlačne boje ili melodije koje mogu izazvati uživanje i zadovoljstvo, ali ne i misaoni ili duhovni napor. devedesete su bile original. dobar ili zao, ruzan ili lijep..u svakom slucaju autentican. imitiranje devedesetih= kich.
  • Gravatar for djape
    djape (gost) | 09.10.2012. 04.49.01
    1.) ništa čime se djape bavi nije kič
  • Gravatar for Heisenberg
    Heisenberg (gost) | 09.10.2012. 14.50.10
    e djape, mozda je to nekad moglo, koja sa kapom najbolji i te fore, ali takvo samohvalisanje bez stila te ne vodi nigde osim tamo gde si sad, a to nije bas zavidna i uticajna pozicija priznaces.
  • Gravatar for da ponovim
    da ponovim (gost) | 09.10.2012. 23.01.32
    "1.) ništa čime se djape bavi nije kič " (djape) to bi valjda trebalo drugi da kazu u tvoju odbranu, no posto ih nemas, onda idemo na sistem "hvalite me usta moja".
  • Gravatar for djape
    djape (gost) | 10.10.2012. 03.53.29
    djape je apsolutno dobar, djape nije najbolji. biti najbolji je nedovoljno. tozinjo, nemaš ti adekvatne kopačke :)
  • Gravatar for tozzinjo
    tozzinjo (gost) | 10.10.2012. 19.13.38
    moj djape, moram priznati da si u pravu- nemam adekvatne kopackew za tu tvoju igru. taj broj kopacki sam ja davno prerastao. realno, na hip hop festivalima, kako poboks rece, nastupas u terminima za one koji ne zure na nocni autobus. probaj sa solo koncertom, siguran sam da bi tu imao uspjeha...hocu da kazem - bio bi solo na t(v)om koncertu. kao sto rece najbolji mc sa nasih prostora, vuk kaRaPdzic: zivi to sto govoris, govori kako repujes ps. ali cijenim tvoj entuzijazam i nicim utemeljeno samopopouzdanje, zaista. upravo to i jeste odlika velikog dijela naseg naroda devedesetih. to si ubo, priznajem. jos samo da krenes sa teorijama zavjere kako te mrze svi jer si najbolji- i bices autenticni srbin devedesetih ;)
  • Gravatar for djape
    djape (gost) | 10.10.2012. 22.28.00
    djape nije najbolji, djape je apsolutno dobar jer biti najbolji nije dovoljno. :) djape ne nastupa ni na kakvim festivalima, pomešao si ga s nekim. :)
  • Gravatar for djape
    djape (gost) | 12.10.2012. 17.52.56
    a čekajte, kako niko od vas vrsnih komentatora još uvek nije tematizovao to što popboks u ovoj rubrici svoje sagovornike pita "šta je prava žena?" a sagovornice "šta je pravi muškarac?" :D
  • Gravatar for tozzinjo
    tozzinjo (gost) | 12.10.2012. 22.55.13
    ja glasam za djapeta da bude u ovoj rubrici. siguran sam da ima vec smisljene odgovore, mozda cak i zapisane, koji samo cekaju da budu publikovani :) je l ima nekih novih nastupa u 4 ujutro sa sale tru?
  • Gravatar for prijatelji fudbala, dobro veče
    prijatelji fudbala, dobro veče (gost) | 22.08.2013. 00.18.46
    želja sečena na pola tankim linijama bola
Morate biti prijavljeni da biste komentarisali tekstove.

NAPOMENA:

Komentari ne odražavaju stav redakcije Popboksa već je ono što je u njima napisano isključivo stav autora komentara.

Da bi vaš komentar bio objavljen potrebno je da bude vezan za sadržinu teksta, odnosno da predstavlja mišljenje o objavljenom tekstu.

Nećemo objavljivati uvredljive, nepristojne i netolerantne komentare, kao ni one čijim bi se objavljivanjem prekršio Zakon o javnom informisanju.

Ukoliko nam u komentaru ukažete na činjeničnu, gramatičku, slovnu, tehničku i sl. grešku, bićemo vam zahvalni i prosledićemo informaciju odgovornima u redakciji, ali taj komentar nećemo objaviti.

Komentare koji se tiču uređivačke politike nećemo objavljivati, sve predloge (i zamerke, pohvale...) koje imate možete nam poslati e-mailom.