AL GREEN
Everything's OK
Subota je i spremate se za izlazak. Ormar prepun šarenih sintetičkih košulja sa velikom kragnom. Na tirkiz plavu idu bordo zvoncare, ako ih malo podvrnete, možda napravite novu modnu revoluciju, pošto je seksualna u toku. Nekoliko oštrih pokreta gustom četkom i afro frizura je na mestu. Čizme…hm… pa one braon, poluduboke, sa blagom potpeticom, maloj će se to dopasti.
Svako prošlo vreme bilo je bolje od sadašnjeg, čini se da je svako drugo bilo bezbrižnije i nevinije. U tome ima istine, u stvari, TO je sigurno tačno. Evo, na primer, Velečasni
Al Green. Fantastična karijera, nekoliko kultnih soul ploča s početka 70-ih; par dramatičnih situacija u kojima je jedva sačuvao živu glavu; posvećenik Bogu, glasnik crkve i pastor. Impresivno. Nakon muzičkih lutanja, od gospela preko funka/soula do trendovske muzike, Al Green se vraća svom starom saradniku, producentu
Willieu Mitchellu. 2003. godine potpisuje za eminentnu kuću Blue Note i objavljuje prilično hvaljen album
I Can't Stop. Nezaustavljivo, dakle, Al Green sa starim saradnicama doživljava renesansu muzike čiji je zaštitni znak, zakoračivši još dalje u prošlost i to danas, 2005. godine.
Everything's OK, tako jednostavan naziv albuma, zar ne? Toliko jednostavan da frazu prihvatate zdravo za gotovo, uz široki osmeh. Nešto slično nam ovde niko nije poručio još od Olivera Nektarijevića (KKN) u singlu S.A.T. Usred tržišne globalizacije i muzičkog zatupljivanja, Green i Mitchell prave vanvremensku ploču na koju odmah po kupovini možete staviti nalepnicu clasic.
Taj analogni pristup snimanju muzike – svi izvođači okupljeni u ogromnom studiju, neobuzdana radost muziciranja – otopiće i ona najhladnija postpunk/electro/disco/clash/trash srca. Pesme na ovoj ploči na momente zvuče kao da nisu unapred osmišljene, već nastale u jednom trenutku, snimljene istog časa. Greenov prepoznatljivi falsetto, u punoj snazi, vešto se transformiše i slušalac se nalazi usred bujice emocija. Čak i da su pesme puka pevačka improvizacija, bez teksta, i tada biste shvatili poruku na pravi način.
U svojim minimalističkim izlaganjima Al govori sasvim dovoljno. Način interpretacije upućuje na euforičnu radost (Everything's OK), šaputavo-mjaukavo ubeđivanje (Build Me Up, Another Day), romantične izlive ljubavi (Perfect To Me, Be My Baby) ili dirljivo ispovedanje (Real Love, All The Time). Tome treba dodati raskošne gudače, eksplozivnu duvačku sekciju i diskretne prateće vokale. Ovo je album prepun ljubavi, zagrljaja, poljubaca, osmeha i iskrenosti. Šta vam je danas od toga potrebnije? Neka Everything's OK bude vaša mala mantra za dobro raspoloženje i životnu radost.
U nekoj drugoj zemlji ovakav album će možda biti saslušan samo sa dosta pažnje, ali teško je živeti u Srbiji, jasno. Zato je ovde i efekat znatno jači.
NAPOMENA:
Komentari ne odražavaju stav redakcije Popboksa već je ono što je u njima napisano isključivo stav autora komentara.
Da bi vaš komentar bio objavljen potrebno je da bude vezan za sadržinu teksta, odnosno da predstavlja mišljenje o objavljenom tekstu.
Nećemo objavljivati uvredljive, nepristojne i netolerantne komentare, kao ni one čijim bi se objavljivanjem prekršio Zakon o javnom informisanju.
Ukoliko nam u komentaru ukažete na činjeničnu, gramatičku, slovnu, tehničku i sl. grešku, bićemo vam zahvalni i prosledićemo informaciju odgovornima u redakciji, ali taj komentar nećemo objaviti.
Komentare koji se tiču uređivačke politike nećemo objavljivati, sve predloge (i zamerke, pohvale...) koje imate možete nam poslati e-mailom.
Komentari
Trenutno nema komentara.
Morate biti prijavljeni da biste komentarisali tekstove.