THE DECEMBERISTS
The Crane Wife
Da je postojao rock n’roll u vreme Čarlsa Dikensa, zvučao bi kao The Decemberists. Ova petorka iz Portlanda u Oregonu, predvođena Colinom Meloyem, pripovedačem koliko i kompozitorom, sa viktorijanskim romanopiscem deli sklonost ka tragičnim sudbinama, čudnim likovima i sentimentalnom pogledu na svet
Na svom četvrtom albumu
The Crane Wife, prvom za veliku diskografsku kuću,
The Decemberists nastavljaju utvrđenim putem velikih narativa, prepunih starovremenskih izraza, smeštenih u savršeno pop pakovanje.
Iako je često teško razaznati gde prestaje dečja zapitanost a počinje groteska, muzika Decemberistsa ni u jednom momentu nije u ironičnom tonu, već duboko iskrena, gotovo proživljena, bez obzira na svoj literarni karakter. Kao u naslovnoj pesmi, koja se sastoji iz tri dela, preuzetoj iz japanske bajke, o čoveku koji u snegu nalazi ranjenog ždrala koga odneguje dok ne poleti, da bi mu se kasnije u noći pred kućom javila devojka koju će oženiti. Pesma o tome kako sami uništavamo ono što volimo i tako ga zauvek gubimo, muzički je usklađena sa onim delom storije koji predstavlja.
Sličan je slučaj u desetominutnoj The Island:Come and See, The Landlord’s Daughter, You Will Not Feel the Drowning. Grupa će tom prilikom spremno prigliti uticaje od kojih bi mnogi drugi pobegli: Jethro Tull i prog-rock 70-ih; slušajući električne orgulje već zamišljam Lazu Ristovskog kako praši kod Hajdučke cesme.
O Valencia! je ljubavna priča razmera Romea i Julije, porodicama u sukobu i bratu koji će greškom ubiti sestru a ne njenog ljubavnika, ispričana u springsteenovskom zamahu “došao sam da te vodim iz ovog grada, bejbi”, koji diktira bubanj Johna Moena. Neuobičajeno kratka za njihove standarde u trajanju od samo četiri minuta, izabrana je za prvi singl. The Perfect Crime 2 iako u new wave maniru, ne odskače od ostatka albuma, a u Yankee Bayonet (I Will be Home Again) Meloyev vokal se prepliće sa glasom Laure Veirs, pevajući o mrtvom vojniku u američkom građanskom ratu koji obećava svojoj izabranici da će se vratiti.
Meloy i The Decemberists znaju koliko je lako romantizovati prošlost, dati ljudima mogućnost da žale za nečim što im se nikad nije dogodilo, ali kao i svi veliki storytelleri to rade na najsuptilniji način.
Ako ste baš ambiciozni, istražićete sve puteve na koje vas The Decemberists upućuju: pročitaćete Šekspirovu Oluju, otkriti kroz istoimenu pesmu šta u irskoj svesti predstavljaju Shankhill Butchers, saznaćete sve što možete o građanskom ratu (ili barem pogledati Ride with the Devil ili Cold Mountain). Ali čak i ako ne počnete da pišete poeziju prelepim devojkama i borite se u duelima za njih, magija ovog albuma vas neće zaobići.
NAPOMENA:
Komentari ne odražavaju stav redakcije Popboksa već je ono što je u njima napisano isključivo stav autora komentara.
Da bi vaš komentar bio objavljen potrebno je da bude vezan za sadržinu teksta, odnosno da predstavlja mišljenje o objavljenom tekstu.
Nećemo objavljivati uvredljive, nepristojne i netolerantne komentare, kao ni one čijim bi se objavljivanjem prekršio Zakon o javnom informisanju.
Ukoliko nam u komentaru ukažete na činjeničnu, gramatičku, slovnu, tehničku i sl. grešku, bićemo vam zahvalni i prosledićemo informaciju odgovornima u redakciji, ali taj komentar nećemo objaviti.
Komentare koji se tiču uređivačke politike nećemo objavljivati, sve predloge (i zamerke, pohvale...) koje imate možete nam poslati e-mailom.
Komentari
Trenutno nema komentara.
Morate biti prijavljeni da biste komentarisali tekstove.