Da bi se prognozirao uspeh ovog albuma treba sagledati trenutno stanje rap industrije. Svaka trula imperija na svom vrhuncu - doživi krah. Već ga najavljuju albumi članova Wu Tang Clana, kao i ovo izdanje hip-hop veterana KRS One-a
Lawernce Krisna Parker je po mnogim ljubiteljima rapa čovek koji je ubedljivo najviše doprineo napretku i uspostavljanju hip-hop kulture onakve kakva jeste danas. To, naravno, važi samo za alternativne podžanrove. Bez KRS-a i njegovog duela (ili beefa) sa MC Shanom 80-ih, danas bi nam taj propovedni stil MC-inga u rap muzici bio totalno stran.
Tada je KRS One bio član legendarne ekipe Boogie Down Productions, a ovaj beef je jedan od najbitnijih u istoriji rapa. Interesantna je činjenica da je od tada jedino samozvani reper Nelly izazvao KRS-a na duel, on je na tu ponudu odgovorio jednim velikim osmehom.
KRS je inače osnivač
Hip-hop hrama u Njujorku. Istoimeni album od pre par godina bio je totalni promašaj, s obzirom da je KRS nameravao da pokuša da eksperimentiše sa r&b zvukom, a to se nije pokazalo kao najsrećnije rešenje. Hram, s druge strane ima za cilj edukaciju, kao i razmenu materijala i mišljenja ljubitelja ove izuzetno popularne kulture.
S obzirom na sve ove činjenice možda treba očekivati da svaki album KRS One-a bude malo remek delo hip-hopa?
''Hip-hop nije produkt, hip-hop smo ti ja'', reči su pesme I'm On The Mic, jedne od sigurnih hitova među ljubiteljima ovog zvuka. Uzevši u obzir ovaj citat, KRS One ovo ostvarenje definitvno posvećuje fanovima i poznavaocima hip-hopa.
Life je objavljen za alternativnu etiketu Antagonist Records (LA), što je još jedan dokaz ove teorije. Čuvena „rima“ South Bronx South South Bronx je u igri i nekih 20-ak godina kasnije, i to u pesmi Woke Up, u kojoj je poprilično nemaštovito upotrebljena muzika iz filma Desperado.
Iako je to „rima“ koja je KRS-a i BDP lansirala u nebesa i donela neverovatne promene u hip-hopu, danas se u istom smislu neprimerno upotrebljava. Ipak se situacija u Južnom Bronksu (a i hip-hopu uopšte) dosta promenila za 20 godina, a od veličine kao što je KRS se očekuje da plasira nešto novo.
S druge strane, ljubiteljima njegovog rada će se svideti što je KRS tekstualno ostao izuzetno dosledan u svojim socijalno i politički veoma angažovanim tekstovima. Dosledni su i članovi
Wu Tang Clana: Masta Killa, Method Man i Inspectah Deck na svojim poslednjim solo albumima, samo što se ne pozivaju na početak svoje uspešne karijere (sem onih neophodnih
reprazent momenata, kada se predstavljaju).
Ono što sigurno treba napomenuti je da je album urađen bez korporacijskog udela. Mala nepoznata etiketa, nepoznat producent (Resistance), i poprilično nepoznati MC-evi kao gosti. Odličan način da se netipično - bez pištolja, kola, lepih devojaka ili nekih već otupelih priča o getu - pošalje poruka o životu (naslov albuma)! Još jedan pokazatelj da album nije rađen za publiku koja je podložna uticajima komercijalnih hip-hop tendencija. Logično, prodaja albuma ide prosečno, ako uzmemo u obzir tiraže tekuće mainstream produkcije.
Pomenute nove snage su Raplhi, Triune, Ishues i Propaganda. Svi su potpisnici etikete Antagonist, i reklo bi se da im je ovo dobra prilika (sličnu je imala ekipa Chanel Live pre par godina), koju definitvno treba da iskoriste i ucrtaju sebe na kartu severnoameričkog underground hip-hopa.
Iako muzički ne tako sjajan, Life u budućnosti može da bude jedan od veoma bitnih albuma za hip-hop kulturu.
Komentari
Trenutno nema komentara.
Morate biti prijavljeni da biste komentarisali tekstove.