Novi album benda čiji je pristup do sada najčešće bio karakterisan kao beskompromisan uglavnom zvuči prijatno za uho, tj. jednostavnije i smirenije nego bilo šta što su do sada napravili. Prema rečima Angusa Andrewa, frontmena ovog funk-punk trija: „Izazov je ovoga puta bio u pojednostavljenju i tradicionalizaciji zvuka, što je nešto što mnogi nisu očekivali. Ali za mene je teže da napravim pesmu nego da pravim buku“
Liars su se preselili iz Njujorka u Berlin. Želja za promenom nije novina u radu ovog benda, što se lako da zaključiti poređenjem njihova prva dva albuma. Bezazlenost i dinamičnost
They Threw Us All In A Trench And Stuck A Monument On Top (2001) zamenjena je postkatastrofičnim dronom na
They Were Wrong, So We Drowned (2004).
Na
Drum's Not Dead Liars su uglavnom preokupirani istraživanjem teritorija konvencionalnog (ili barem konvencionalnijeg) muzičkog izraza, koje su im, realno gledano, do sada bile strane. Na sreću ili na žalost, novi album benda čiji je pristup do sada najčešće bio karakterisan kao beskompromisan (što su
posvedočili prošlog aprila u Domu omladine) uglavnom zvuči prijatno za uho, tj. jednostavnije i smirenije nego bilo šta što su do sada napravili. Prema rečima Angusa Andrewa, frontmena ovog funk-punk trija: „Izazov je ovog puta bio u pojednostavljenju i tradicionalizaciji zvuka, što je nešto što mnogi nisu očekivali. Ali za mene je teže da napravim pesmu nego da pravim buku“.
Pored iznenađenja u muzičkom pristupu, zanimljivost ovog izdanja predstavlja i njegov konceptualni deo. Naime, ako pogledate spisak pesama, primetićete da nema numere (osim It Fit When I Was A Kid, koja je pre par meseci izašla na istoimenom EP-u ukrašenom jednim od najkontroverznijih omota ikada) koja u svom naslovu ne sadrži reč Drum ili sintagmu Mt. Heart Attack. Reč je o dva „lika“ koji opisuju stvaralačku dinamiku Liarsa.
Angus objašnjava: „Drum simbolizuje trenutnu reakciju – beng! Ta trenutnost je ono što nas pokreće i što nam daje snagu, tako da je Drum u tom smislu veoma pozitivan. Druga strana je Mt. Heart Attack, koja predstavlja nesigurnost u sebe i manjak pouzdanja za jasnu i direktnu akciju“.
Dalje, originalno izdanje albuma nudi nam po tri kratka filma (spota) za svaku od 12 numera na albumu, proširujući doživljaj i stavljajući Drum's Not Dead na viši umetnički nivo, i u suštini nudeći jednu novu, poboljšanu formu izražaja u pop-kulturi.
Album počinje gitarskim „zidom zvuka“ koji može i ne mora da podseća na početak albuma
Turn On The Bright Lights (2002) sastava
Interpol, dajući nam do znanja da nas ovaj put očekuje prefinjeniji emotivni sadržaj nego što smo navikli. U nastavku su tu nešto standardniji Liars, spoj buke i minimalnih ali pamtljivih ritmova. Bubnjevi i udaraljke su zadržali ulogu vodećih instrumenata u muzici ovog benda, i dalje često evocirajući slike plemenskih plesova i rituala.
Kao favorit prve polovine albuma izdvaja se A Visit From Drum, koja je zapravo varijacija na sjajnu temu Broom, B stranu takođe sjajnog singla There's Always Room on the Broom sa prošlog albuma. Prvi singl It Fit When I Was A Kid je karakterističan zbog svoje dvodelne strukture, koja je u funkciji predstavljanja i definisanja novih tendencija u zvuku ovog benda. Prvi deo karakteriše jednostavna vokalna tema (koja inače bizarno podseća na pop hit You Showed Me liverpulskog sastava Lightning Seeds) u pratnji minimalne ritam sekcije.
U drugom delu muzički preovladava nežnija i, usudiću se da kažem, ženstvenija strana Liarsa, izražena kroz jednostavnu liniju na orguljama i skoro dečačke vokale. Sa ovakvom strukturom It Fit When I Was A Kid u izvesnom smislu predstavlja album u malom, zbog čega je verovatno i izabrana da ga najavi.
Tekstovi na Drum's Not Dead nisu mnogo drugačiji nego do sada. Još su to uglavnom dadaistički kolaži protkani mračnim temama, koji su u spoju sa zvučnim arsenalom ovaj bend nekad činili toliko upečatljivim i svežim. Sada, sa novim muzičkim aspiracijama, ukupan doživljaj je ipak nejasan i dezorijentisan.
Poslednja numera i drugi singl The Other Side of Mt. Heart Attack izaziva najviše polemike, jer je prosto – normalan. Neki bi rekli „perverzno konvencionalan“, drugi da je nešto najlepše što je ovaj bend snimio. Trećima opet može delovati smešno i neubedljivo, sa svojim tonom uspavanke i „pozitivnim“ tekstom. Ova numera bi možda trebalo da stavi tačku na transformaciju kojoj su se Liars podvrgnuli na ovom albumu. Oni na kraju zaista manje zvuče kao rani Einstruzende Neubauten a više kao Animal Collective, međutim pitanje je koliko im novo ruho dobro stoji.
Možda samo treba da prođe malo vremena da se naviknemo na ovu mekšu varijantu, ali kako god bilo, Liars su ostali bez oštrine i svežine koja ih je do sada izdvajala iz gomile dosadnih i neautentičnih bendova.
Komentari
Trenutno nema komentara.
Morate biti prijavljeni da biste komentarisali tekstove.