Popboks - Arctic Monkeys: Mladost, nemoć [s2]
Gledate arhiviranu verziju Popboksa
Popboks - web magazin za popularnu kulturu

Vesti · 10.07.2009. 20:22 · 28

Arctic Monkeys: Mladost, nemoć

"Joj, što ti lepo lažeš", kaže Mira Joković Mikiju Manojloviću u Podzemlju, dok joj on otkopčava brushalter i govori kako je najveća jugoslovenska glumica.

Jarko sam želeo da uživam u koncertu prokleto mladih, drskih i uspešnih Arctic Monkeysa, dečaka koji zajedno imaju godina koliko i Keith Richards.

"Joj, što ti lepo lažeš", kaže Mira Joković Mikiju Manojloviću u Podzemlju, dok joj on otkopčava brushalter i govori kako je najveća jugoslovenska glumica.

Jarko sam želeo da uživam u koncertu prokleto mladih, drskih i uspešnih Arctic Monkeysa, dečaka koji zajedno imaju godina koliko i Keith Richards. Tačno u ponoć i dva minuta, posle vatrometa kojim je kao zvanično otvoren Exit, izašli su na binu i zaprašili pod okriljem tamno-crvenog dekora.

A 10 minuta kasnije, bilo je kao nakon sat vremena Podzemlja: pod utiskom ranijih velikih reči, čekate da se konačno dogodi čudo. A čuda nema.

Umesto da se pokažu kao punokrvni bend u punokrvnom zamahu, čak i kad počesto zaigraju na proverenu kartu distorziranih gitara i pitkih aranžmana, ovaj nastup Arctic Monkeysa se ispostavio kao metafizička "mladi smo i ludi" papazjanija koja nedostatak dobrog izvođenja nadoknađuje nabudženom scenskom produkcijom.

Iako se od benda koji toliku popularnost kod indie publike nije mogao tek tako da zadobije očekivalo daleko više, cela stvar se može prepričati u nekoliko reči. Mlitavo, nemotivisano, odrađivanje. Kroz svirku bez ograničenja i kontrole, ta mlitavost je uglavnom prelazila granice dobrog ukusa i banalnosti. To ponekad nekome može da bude atraktivno, ali u većini slučajeva deluje kontraproduktivno, pretvarajući harizmu u antipatiju.

Naravno, apsolutno svaki bend ima pravo na loš trenutak, ali nevolja je kad se on dogodi pred vama. Ovaj koncert, po svemu sudeći, ostaje jedno suvišno poglavlje u prvom danu Exita - na žalost mnogih od nas, a opet kao zanimljiv paradoks nekadešnjeg čuda NME-ja (koji je onomad njihov debi proglasio petim najboljim UK albumom ikada).

G. Tarlać

Foto: S. Milojković



Komentari

  • Gravatar for medjutim
    medjutim (gost) | 10.07.2009. 19.19.47
    i sve to bez Dancing Shoes.. Efektivno svirali koliko i Vajt Strajps onomad, ali su toliko pauza pravili da su na bini proveli sat ipo..
  • Gravatar for marun
    marun (gost) | 10.07.2009. 19.38.07
    najlakše je popljuvati nešto. da, ništa nije bilo savršeno, naročito ako se trudiš da tražiš dlaku u jajetu. repetirori su odlično pržili, bio sam u prvim redovima i drao se nikad gore, prava stvar da se zagreje telo pred arctice. lili alen je odlično odradila posao i dajem glavu da su sve klinkice prezadovoljne. ne znam šta treba da se očekuje od nje? ona je te pesme koje ima, izvela vie nego solidno i imala odličan kontakt sa publikom. ruts manuva je imao problema na trenutke, ali koliko sam ja uspeo da iskusim, publika je više nego odlično reagovala na njega, aktivno učestvujuću tokom celog koncerta. na partibrejkersima nisam bio, a a rtkik mankizi su imali jebeno odličan nastup. Slažem se da nije bilo najživlje, ali to je uglavnom problem publike, a ne njih. grupica od stotinjak ljudi u kojoj sam ja bio odlično se zabavljala, drala se i bez prestanka urala da izađu na bis. moram da se složim da nije tako bilo okolo tako da je za atmosforu odgovorna publika. Bend je svirao svega 4-5 nevih pesama dok je 12-13 bilo sa strih albuma, od čega su preskočili par singlova kako bi fanovima pružili malo alternativniji pristup svirci. najveći problem su očekivanja publike i realnost. isto tako bitno je raščistiti u glavi šta želiš da radiš na koncertu. Razumem kritičare i novinare koji moraju da budu na visini zadatka, pa im je uživanje u neku ruku uskraćeno, ali zašto t onda navoditi kao lošu stranu svirke... meni je bilo super, zato što sam želeo da mi bude supper. to je tako jednostavno, ako i sve ostalo u životu. najvažnije je da su SVI bendovi bili na nivou i ne treba im ništa zameriti.
  • Gravatar for bungleoid
    bungleoid (gost) | 10.07.2009. 19.57.03
    ja ne znam stvarno šta se ljudi toliko pale na ovaj bend....
  • Gravatar for Pedja
    Pedja (gost) | 10.07.2009. 20.17.33
    " Arctic Monkeys: Mladost, nemoć". Naslov odlicno ide uz kompletan opus benda. Sto se mene tice naslov je vazio i juce, i prekljuce.
  • Gravatar for Vrabac
    Vrabac (gost) | 10.07.2009. 20.38.30
    Hahahah, znao sam da je umesto tandema Lily Allen & Arctic Monkeys trebalo dovesti tandem Bat For Lashes & Mars Volta... :)
  • Gravatar for Uros
    Uros (gost) | 10.07.2009. 21.11.34
    Ja ne znam zasto se ljudi uopste toliko loze na AM i njima slicne britanske bendove tog garage revival talasa... Taj fazon je provaljen odavno. Mislim, vec 90-e su bile pomalo plagiranje, ali uz povremeno nadahnuto recikliranje ili rekombinovanje rok nasledja. Ali sad dolazi generacija kojoj su uzor 90-e i Oasis - ne moze se ni ocekivati zivahan nastup i dugotrajna karijera... Bend je u sustini OK - ali da se ne zavaravamo - nikada nece uci u anale rok istorije zato sto su samo jedan u nizu klonova... Nadam se da nisam nikoga uvredio...
  • Gravatar for eto...
    eto... (gost) | 10.07.2009. 23.36.48
    toliko o engleskoj sceni. najbolje se kod dzuls holanda vidi sta je britanska, a sta americka skola.
  • Gravatar for sad mi drago sto...
    sad mi drago sto... (gost) | 11.07.2009. 01.12.56
    ...ne odoh
  • Gravatar for JOHNNY
    JOHNNY (gost) | 11.07.2009. 08.41.12
    PROBLEM JE STO NEKIM BENDOVIMA LOS TRENUTAK TRAJE VECNO.U BUDUCE DOBRO RAZMISLITE KAD UZIMATE U USTA KIT RICHARDA.ON JE VECAN A OVI DECACI SU IPAK PROLAZNE POJAVE.
  • Gravatar for sve sve, ali...
    sve sve, ali... (gost) | 11.07.2009. 10.11.34
    cemu onoliko menjanje gitara izmedju svake dve pesme? u principu su dobro zvucali, ali taman se covek primi, a oni opet menjaju gitare, mislim stvaaaarno...
  • Gravatar for ivet
    ivet (gost) | 11.07.2009. 10.11.42
    ma dobrar je bio cert, meni se chini isto da je postojao problem publike koj aje bila mlitava i prenaviknuta na koncerte. jedino taj doors momenat je mao bio iritirajuc, bolji su bili kad su svirali u adidas trenerkama
  • Gravatar for marina kao marun
    marina kao marun (gost) | 11.07.2009. 10.11.59
    bila jednom u Americi na njihovom koncertu. to je bio jedan prilicno nesavitljiv, precizan i neemotivan nastup. na kolektivnu levitaciju publike uopste nisu reagovali, samo su brisali znoj i kidali zice. al meni je bilo genijalno! pa videla sam jedan od svojih omiljenih bendova uzivo! jeste, problem je u tome sto gajimo velika ocekivanja za velika imena. i sto ih vidjamo na kasicicu. a kada bismo imali priliku da ih slusamo cesce (neka bude Bat For Lashes, MGMT, bilo ko)i mimo Exita (koji oduzima car i intimu klupske svirke), ne bismo se toliko potresli ako svi ne daju sve od sebe.
  • Gravatar for nja nja nja
    nja nja nja (gost) | 11.07.2009. 10.29.05
    meni se nasa publika femka ko seoska mlada.
  • Gravatar for Kemish
    Kemish (gost) | 11.07.2009. 11.41.29
    Dosadno...
  • Gravatar for bolje
    bolje (gost) | 11.07.2009. 12.50.16
    ..da je svirao Van Gog umesto ovih na mainu :)
  • Gravatar for Uki
    Uki (gost) | 11.07.2009. 13.08.06
    gore pomenuti Pedja lepo rekao... ....""Mladost, nemoć - Shto se mene tice naslov je vazio i juce, i prekljuce....""" ...slazem se u potpunosti! Ma ljudi ,toliko menjenje instrumenata za ovakvu vrstu muzike..ma oni svojoj publici (u kojoj 90% cine curice izmedju 15 - 22god) prodaju imidzh,a ne neku virtuoznost ili jaku poruku! NIKADA oni necje biti ROCK N ROLL kao jedni Partibrejkersi nasi koji su ODUVALI svaki put kada su svirali na EXIT-u ...nazalost..prisustvovali smo jednom "Skupom pozeraju sa gitarama"
  • Gravatar for m.sawyer
    m.sawyer (gost) | 11.07.2009. 14.06.12
    Obicno sam prilicno subjektivan i lako me je zadovoljiti, ali atmosfera koju je trebalo da prenesu na publiku... pa, recimo da je nije bilo. Taman su poceli da zare i pale, ja sam pomislio da zivu glavu necu da izvucem, oni su se opustili. Za I Bet You Look Good On The Dancefloor je bilo sjajno, kao i za When The Sun Goes Down, ali posle je usledila dosada, nazalost. Stvarno sam ocekivao vise, mada, najveci problem sam imao sa setlistom. Jako lose.
  • Gravatar for haaa...
    haaa... (gost) | 11.07.2009. 14.25.10
    ja se slazem sa tim da je nasa publika problem. monkey's jeste pravio vece pauze nego sto je trebalo i mozda su malo pogresili kod rasporeda pesama, ali fora je sto 70% nase publike nikad nije ni culo za njih, ili su kao culi nesto (2-3 pesme). oni su extra bend i ne bi ih trebalo ispisivati iz muzicke istorije tek tako.
  • Gravatar for Junior
    Junior (gost) | 11.07.2009. 15.20.35
    znao sam da je aleks pomalo dosadan na koncertima i nista vise od njega nisam ni ocekivao.. ovde su komenatare izneli ljudi, koji generalno ne slusaju taj zanr i za njih je koncert bio sranje, sto je i normalno.. ja mnogo volim majmune, i ja sam prezadovoljan.. set lista je odlicna, mozda nisu otsvirali par pesama, ali to je normalno.. e sad neko voli dancing shoes i on je nezadovoljan. sve u svemu kada se set lista sastavi kuci i kad preslusate sta ste culi uzivo, morate da budete srecni :) smetalo mi je to sto je non stop menjao gitare, malo pozerski ali to je aleks.. ali evo jednog primera kako se sa srcem radi pred jedva 800 ljudi, u pitanju je naravno maximo park, koji nije ni malo mali bend :) https://www.youtube.com/watch?v=aQT310X3K0Y uzivajte
  • Gravatar for JC#23
    JC#23 (gost) | 11.07.2009. 18.49.12
    ovde su mnogi popljuvali nastup, ali mnogi i bend uopste... meni su oni do jaja (nit sam zensko, nit iam ispod 22god) i nastup mi je bio strava. dal zato sto sam bio u guzvi gde su svi bili xtra raspolozeni, ili sto ih mnogo gotivim, al meni (i svima oko mene tamo) je bilo super... a valjda je i najbitnije da su fanovi zadovoljni... slazem se da na nastupima na festivalima treba da se dopadnes i neutralcima i ljudima koji te nisu ni videli ni culi ranije, al mislim da oni to nigde nisu uspeli, a mozda ni pokusali...
  • Gravatar for seoska mlada
    seoska mlada (gost) | 11.07.2009. 22.57.47
    joj, nemoj, ne znam tu pesmu! mladi ljudi i NE treba da drljaju jednu te istu muziku za publiku da bi se dokazali, samo zato sto su to svirali u trenutku kada su postali poznati, pa bi mi to da cujemo. Za to postoji Repetitor koji je ovde i sada. AM idu dalje u pravcu koji ih zanima, a druga je stvar sto ih mi nismo slusali onda dok je trajao taj njihov prvi period. Rispekt za AM! mada sam ja otisla sa koncerta. Cekao me moj Milane u Klitoricima, pa sam morala da krenem. Salim se. hi hi hi losa set lista indeed
  • Gravatar for Alex Turner je pozer!
    Alex Turner je pozer! (gost) | 12.07.2009. 14.33.33
    bend koji sigurno ne treba pozvati opet....cak i jedan prodigy koji ne slusam..me je oduvao prosli put,a kontam i da ce isto biti i veceras..i tim mislim da su zasluzeno opet pozvani... a OVI....prvo da nauche da sviraju!
  • Gravatar for haaa...
    haaa... (gost) | 12.07.2009. 17.20.14
    znaju oni da sviraju, samo se nasa publika jos pali na hitove iz 70-ih i 80-ih. zaostali smo bruka. sta cemo.
  • Gravatar for Bojana
    Bojana (gost) | 12.07.2009. 18.31.24
    ne vidim zasto svaki put kada neko oceni losim neki koncert svi tvrde kako je to zato sto nista ne zna o bendu ili nije dovoljno fan. ja ih gotivim, ali je koncert bio katastrofalno dosadan. isto misle svi ljudi sa kojima sa razgovarala (a koji su sigurno fanovi i ne spadaju u kategoriju devojcica od 15-22 god, kao ni ja). sto vec napisa neko u komentaru na recenziju koncerta patti smith - mozda je trebalo da svrnu na taj koncert da vide kako se to radi. oni jednostavno nisu bili sposobni da prenesu energiju na publiku, a to je ono sto cini razliku izmedju dobrog i loseg koncerta. i tacka.
  • Gravatar for min
    min (gost) | 12.07.2009. 21.53.37
    set lista nije bila sasvim po mom ukusu. publika u mojoj blizini je ugl bila smorena. ali je meni tokom koncerta bilo super, i osmeh mi nije silazio sa lica. meni je to bilo dosta. došla sam sa namerom da se dobro provedem, i tako je i bilo.
  • Gravatar for najgorost
    najgorost (gost) | 13.07.2009. 08.54.13
    valjda količina izgovorenih "boring" koje sam čuo oko sebe od podnapite engleske mladeži govori da ne mogu da s pravom ne ustvrdim da je ovo bio naj promašaj na exitu. Uz sve to pracen je bio Lily Allen smaracicom. Franc Ferdinand sa kojim ih stalno upoređujem, je mnoogo bolji Live bend, mada mi je prvenac AM naj album sa ostrva u zadnje vrijeme...
  • Gravatar for Ma!
    Ma! (gost) | 14.07.2009. 12.41.59
    Problem je u očekivanjima publike, koga god je zanimalo kako zvuče AM uživo mogao je to da vidi na netu. Oni jednostavno nisu koncertna atrakcija (što je potpuno kontradiktorno sa njihovom muzikom?!). AM su odličan studijski bend, što ono menjanje gitara samo potrvđuje!
  • Gravatar for b
    b (gost) | 14.07.2009. 22.04.03
    Goran Tarlac ne moze da bude manje u pravu kada kaze da ono sto smo culi nije bilo dobro izvodjenje. I jos neko ovde ko kaze da ne znaju da sviraju. Ja volim bendove koji ne znaju da sviraju ali ovi itekako znaju da sviraju, i svirali su bez greske. A to sto nije bilo lozenja publike, pozdrava i zelja na srpskom i laznog entuzijazma je veliki plus i pokazna vezba kako se nosi sa tolikim hajpom.
Morate biti prijavljeni da biste komentarisali tekstove.

NAPOMENA:

Komentari ne odražavaju stav redakcije Popboksa već je ono što je u njima napisano isključivo stav autora komentara.

Da bi vaš komentar bio objavljen potrebno je da bude vezan za sadržinu teksta, odnosno da predstavlja mišljenje o objavljenom tekstu.

Nećemo objavljivati uvredljive, nepristojne i netolerantne komentare, kao ni one čijim bi se objavljivanjem prekršio Zakon o javnom informisanju.

Ukoliko nam u komentaru ukažete na činjeničnu, gramatičku, slovnu, tehničku i sl. grešku, bićemo vam zahvalni i prosledićemo informaciju odgovornima u redakciji, ali taj komentar nećemo objaviti.

Komentare koji se tiču uređivačke politike nećemo objavljivati, sve predloge (i zamerke, pohvale...) koje imate možete nam poslati e-mailom.