Postoji jedna istina u vezi sa
Missy Elliott, ali sam je pustio da sama kaže stihom umesto mene. Postoji i druga istina u vezi sa Missy: na sceni ili iza nje je sa svojim najvernijim saradnikom i producentom Timbalandom kreirala dobar deo današnje hip-hop produkcije. I treća: najprodavaniji ženski izvođač tog žanra svih vremena.
Postoji i četvrta istina, ali ona je više onako nezvanična, mada za mnoge može biti presudna: Missy je vrhunski zabavna i uzbudljiva, čak i za one kojima je hip-hop bitan isto koliko i meni Viki Miljković. Osim kad sam na crnogorskom primorju, a to je već neka vrsta kulturološke neminovnosti.
A imam utisak da na svom šestom izdanju, The Cookbook, Missy Elliott nikada nije bila raznovrsnija i zabavnija. Čak i od momenta izdavanja svog trećeg albuma Miss E...So Addictive i seminalnog singla Get Ur Freak On, Missy Elliott je uspevala da održi pažnju publike, makar nekim od pilot singlova sa sledećih izdanja, bogatim aranžmanima, idejama za spotove ili bar postepenom promenom svog zaštitnog znaka - omiljene muzičke debeljuce.
Posle nekoliko fitnes programa i puno preslušanih ploča iz istorije hip-hop i dance muzike, Missy Elliott je u top formi. To je već pokazala lansiranjem 18-ogodišnje
Ciare, jednog od najtraženijih debitanata ove godine.
Ali i bez toga, The Cookbook bi po mnogo čemu mogao da konkuriše za njen najbolji album, a razlog tome možemo pronaći negde između načitanosti gospođice Elliott i njene hrabrosti da kroči tamo gde mnogi pre nje nisu smeli.
Za razliku od prethodnih albuma, saradnja sa Timbalandom (koji joj je ranije bio gotovo jedini producent) ovde je svedena na samo dve numere (Joy, Partytime), a za skoro svaku od ostalih pesama je biran različit producent i saradnik.
Među njima su najtraženiji producenti iz žanra, čiji radovi se lako prepoznaju - kao npr. producent čuvene Crazy In Love (Rich Harrison), čiji su Beyonce i Amerie momenti više nego očigledni u pesmi Can't Stop; ili On&On, pesma koja još uvek odzvanja u Pharrellovom ritmu vojnih bubnjeva i truba iz Hollaback Girl (Gwen Stefani).
To je sve prošarano i mnogim zvučnim vokalnim gostima - Mary J. Blige, Ciara, Slick Rick i Fatman Scoop koji donose željeno ažuriranje knjige recepata Elliottove.
Najveća mudrost jedne od sada samo novčano najtežih tamnoputih pevačica je vešto balansiranje između vokalnih i rap numera, gde čak i eksplicitno u r'n'b baladi Time And Time Again naglašava “this ain't a rap record“.
I mada su mesta diva ostala rezerisana za Beyonce i emancipovanu Mimi (kako ko? Mariah), Missy vokalno zasenjuje čak i u prozaičnim baladama kao Meltdown . posvećenim muškom polnom organu (If you be my man, only my man, I wouldn't mind tastin' your magic stick). Iako je pravi favorit u rangu najlepših singlova njene nekadašnje štićenice Aaliyahe novi singl Teary Eyed.
S druge strane, čak su i te r'n'b numere suviše nestandardne i imaju lucidnost njenih rap pesama (zamislite da emancipovana Mimi vrišti i uzvikuje YES u najpotresnijim baladnim momentima!). A same hip-hop numere su nestandardne u tome što mnogo više vuku na originalni hip-hop jer se puno oslanjaju na rane electro pesme.
Poslušajte samo hit singl Lose Control koji pozajmljuje pozadinu pesme Clear iz 1982. malo poznatog projekta Cybotron (iza kog je stajao veliki mag detroitske scene Juan Atkins), ili pak sempl numere Apache hiphop pionira Sugarhill Gang u pesmi We Run This, pa će vam biti jasno zašto je ponuda iz njene kuhinje mnogo bogatija od većine današnje veoma osiromašene i neinventivne hip-hop scene.
Dakle, u odnosu na sve današnje hiphop i r'n'b pojave koje se nalaze negde između koka-kole i viskija (uglavnom razblaženog kojom kockom leda), Missy Elliott je prirodno ceđeni sok, a The Cookbook audio-knjiga recepata uz koju se može postati mnogo više od dobre domaćice.
Komentari
Trenutno nema komentara.
Morate biti prijavljeni da biste komentarisali tekstove.