Čemu insistiranje na konceptu “mi možemo biti i bend”. Zašto, kada su proklamovani kraljevi dance-floora? Zašto, kada su matrice savršene? Zašto, kada su komponovali sjajne klupske melodije?
Teško je složiti se sa hvalospevima o ovom izdanju na zvaničnom sajtu poslednje velike disk džokejsko/producentske atrakcije. Dva Iranca u Americi na svom drugom, dugoočekivanom nasledniku legendarnog debija Junk Science(Deconstruction/Arista, 1999), pokušavaju da primene rock-pop šablon u pravljenju pesme, što je očigledno preveliki zalogaj. Tako neke od njih poseduju žive bubnjeve iako bi im više odgovarali elektronski; vokale - iako su suvišni i naporni; samim tim i tekstove - koji su isprazni; tu i tamo su jedva ugurani air-guitar rifovi, čisto da održe kontinuitet sa isforsiranim prošlogodišnjim hit singlom Flashdance.
Kada smo već kod ovog legendarnog niskobudžetnog filmskog ostvarenja ranih 80-ih, ispostavilo se da nam je, pored prepoznatljivih nosećih singlova poput naslovne ili pesme
Maniac, u koliktivnoj svesti ostala potpuno autsajdersjka
Shandi sa
He's A Dream.
Deep Dish su sjedinili upečatljiv gitarski rif pomenute pesme, glas svoje vokalne saradnice
Anousheh, novu klupski obojenu matricu i tako plasirali hit sezone koji još uvek treska svetom.
Ali "Dubfire" Shirazinia i Sharam Tayebi, višestruki dobitnici Grammy nagrada u svojoj branši, ovde se oprobavaju u jednom ne toliko klupskom ambijentu. Potrebno je znati da su obojica vatreni obožavaoci alternativne rock muzike. Ali je, svojevremeno u intervju za Radio 949 Studija B (tokom boravka na Urban Experience 2003), izjavio da je veliki poštovalac i ljubitelj Radiohead i da bi bio presrećan eventualnom saradnjom sa Thomom Yorkeom. Kao ljubitelj gothic-dark zvuka, rekao je da bi novi album mogao sadržati takve uticaje u miksu sa progresivnim tehnom. Dobro je što na kraju nije ispalo tako! I ovakav kakav je, George Is On ima ozbiljnu krizu identiteta.
Osnovni problem ove ploče nije toliko nevešta žanrovska neodređenost, već insistiranje na konceptu
mi možemo biti i bend. Zašto, kada su proklamovani kraljevi dance-floora? Zašto, kada su matrice savršene? Zašto, kada su komponovali sjajne klupske melodije? I zašto
Richard Morel kao gost vokal? Izvesni Morel je inače stari Deep Dish saradnik koji ima i svoj bend, bavi se uspešno remikserskim i producentskim poslovima, piše pesme... Njegov glas u pojedinim progressive numerama poslednjih sezona funkcioniše solidno, ali ne i za DD. Njihova muzika zahteva daleko suptilniji vokal, što u potpunosti zadovoljava
Anousheh.
Pesme kao što su Sacramento, Everybody's Wearing My Head ili No Stopping For Nicotine, zahvaljujući nategnutom, usiljeno dubokom Morelovom stenjanju, već posle nekoliko slušanja postaju odbojne, iako komponovane matrice pokazuju svu produkcijsku umešnost Sharama i Alija. Koji pak, odlično vokalno debituje u numeri In Love With A Friend. Njegov glas je, logično, znatno bliži Deep Dish zvuku od više puta pomenutog saradnika. Nasuprot tome, pored dva singla Flashedance i Say Hello, stoji očaravajuća Awake Enough (sa Anousheh). Ona ritmički i atmosferom potseća na rane (klupske) radove benda Primal Scream.
Zaštini znak ovog dua su i dalje instrumentali tj. deep-progressive teme: Swallow Me, Sexy Ill, Bagels dok je Floating još jedna pesma koja pulsira ritmom dance scene ranih 90-ih, koketirajući sa zaostavštinom projekata kao što su Orb, Orbital ili 808 State i ranim detroitskim zvukom. Još jedan prepev, ali sa originalnom pevačicom (Steve Nicks), je Dreams, svima draga numera grupe Fleetwood Mac. Zajednički potencijal pesme i Steve kao da nije iskorišćen do kraja. Ukoliko je poredite sa originalom, teško da će vam biti jasno zašto ova verzija treba da bude bliža prosečnom klupskom potrošaču, kada kreativan DJ original može dobro “provući“ tokom miksa i pri tom ostaviti daleko snažniji utisak. Remiksi ove verzije će sigurno zahtevnijoj publici pružiti neke dublje klupske rezove i razrađenije forme.
Iako Deep Dish naginju undergraundu, upravo je Flashdance bio inicijator čitave plejade komercijalnih remiksa koji su preplavili tržište, delom zahvaljujući Global DJ's i njima sličnim instant projektima.
Kada zanemarimo taj komercijalni momenat i njegove „posledice“, ovaj album jeste reprezentativan u radu dueta rođenog u Iranu, prvenstveno zahvaljujući aranžerskim i producentskim veštinama. DJ iskustvo i intenzivni nastupi širom sveta ostavljaju dovoljno prostora za dublje dance eksperimente i poduhvate. S tim u vezi, možda zbog nedostatka vremena, album Gorge Is On zvuči polovično.
Komentari
Trenutno nema komentara.
Morate biti prijavljeni da biste komentarisali tekstove.