Pored engleskog, hindua, španskog i drugih jezika, nemate potrebu da razumete tekstove ovih pesama. Vaše misli će da glume reči. Vreme u kom slušate album će da se pobrine za scenario. Oblaci su Oskar za sporednu ulogu na kraju još jednog neuspešnog dana
Teško je proceniti razdaljinu koju čizmama od sedam milja
Nitin Sawhney prelazi na sedam studijskih albuma izdatih u poslednjih 11 godina. Odrastao u surovom i netolerantnom okruženju istočnog Londona, dete indijskih emigranata, već u petoj godini počinje da otkriva tajne klavira. Pored toga, svira flamenko gitaru, bubnjeve i tradicionalni indijski instrument -
tablu . Njegovo interesovanje za upoznavanje sa novim instrumentima ne jenjava ni danas. Sam ističe kako muziku posmatra „više sa zvučnog - orkestralnog aspekta, nego iz ugla pojedinačnih instrumenata“.
Poslednje dve godine Nitin Sawhney je proveo izuzetno radno. Diplomirani pravnik u hiljadu lica je pisao, pored ostalog, za londonski dnevnik
The Indipendent , komponovao muziku za preko 30 filmova, a trenutno sarađuje sa režiserkom
Monsunske svadbe Mirom Nair.
Philtre nije samo njegov najnoviji lični album. Moglo bi se reći da je u pitanju i njegov prvi filmski album. Pored engleskog, hindua, španskog i drugih jezika, nemate potrebu da razumete tekst. Vaše misli će da glume reči. Vreme u kom slušate album će da se pobrine za scenario. Oblaci su Oskar za sporednu ulogu na kraju još jednog neuspešnog dana.
Plovidbom širokim tokom Ganges Rivera na numeri
Rag Doll upravlja Nitinova majka Saroj Sawhney. Pesmu koju je sama na indijskom napisala, pesmu o ljudima koji nemaju kud i koji nemaju gde, recituje tihi glas ove verovatno mirne žene. Nekada se, saznajemo još, bavila i tradicionalnim
bharata natyam plesom - formom klasične indijske igre koja verovatno poseduje nešto lekovito, poput eliksira, što bi bio i prevod naslova čitavog ovog izdanja. Na
Journey iz pravca Filadelfije stiže glas
Viktera Duplaixa. Numera u kojoj se jedan glas rasplinjuje u mnoštvo istih, kreće na put iz jednog grla u stotine nepoznatih pravaca. Reči se raspadaju u slogove između kojih se probijaju krhotine isprogramiranih ritmova.
Prašinu sa kastanjeta iz Nitinovog studija ovog puta u
Footprints i
Noches en Vela (Part1/2) skida
Ojos de Brujo. Tako se ovaj španski sastav, pored R&B fraziranja, bavi i istraživanjem korena delta bluesa. Blues je nova zvezda na horizontu koji Nitin ovaj put bez velikih potresa uspeva da proširi i ukrsti sa zrelim plodovima istočnjačkih glasova.
Voz kreće iz luke kroz glas živog Beatboxa, Jasona Singha u najkraćoj, bombastičnoj i efektnoj numeri Brainwaves . Vrhunac, ipak, leži u tradiciji: na Mausam i Koyal (Songbird) opet srećemo glas čarobne Reena Bhardway. Formula koja jednostavno ne može da promaši. Pardon, omaši!
Ovaj album za sobom ne vuče mnogo zamerki. U okvirima world fusion žanra u pitanju je izuzetno nepretenciozno i zrelo delo, iza kog se, kako Nitin kaže, kriju tri meseca puna znoja i neprespavanih noći.
Komentari
Trenutno nema komentara.
Morate biti prijavljeni da biste komentarisali tekstove.