Pisati o muzici Trenta Reznora, odnosno Nine Inch Nails, podrazumeva i skoro kliničku upotrebu psihijatrije i to one koja bi imala za zadatak da razmotri/opravda/izleči probleme nastale višegodišnjim delovanjem u dvoranama slavnih jedne velike Pop zgrade. Slučaj T.R. bi se prostirao kako po spratovima koji neguju genijalnost i tehničke inovacije, ali i po onim zaduženim za lečenje bolesti zavisnosti od slave. Međutim, obrada podataka bi se odužila na spratu koji tretira sukob ega i njegove suprotnosti u kontekstu rock poezije.
Možda je potpuno izlišno čitati recenziju novog albuma With Teeth bez neke prethodne informisanosti o NIN. Argument protiv je činjenica da se neko može upoznati, onako u prolazu, ko je već prevalio više od pola života i da se u tom trenutku jako malo zna o njegovoj prošlosti. Ovaj problem je još primenjiviji na stvaraoce koji imaju višedecenijski rad u bilo kom polju (umetničkog) stvaranja.
Tako svakome ko je dugogodišnji pratilac Nine Inch Nails ova, a verovatno i svaka druga, recenzija neće značiti ništa.
Već ustaljeni tempo od 1994. da se konkretni albumi izdaju na svakih pet godina potvrđen je početkom maja kada se album pojavio u prodavnicama. Prvi šok je – nema omota/knjižice. Godine internet transakcija muzikom ostavile su svoj trag u odluci Trent Reznora da povuče informacije koje su inače u omotu i postavi ih kao PDF dokument na
matičnom sajtu, sa svesnom namerom da vlasnici CD-a, u odnosu na od MP3 kupce, budu u prednosti samo za to parče plastike. Još jedan korak ka neminovnoj smrti CD formata, ali to je već off topic.
Postava benda potrebnog-samo-za-turneju-i-poneki-rif-na-albumu je ponovo iz korena promenjena, pa je duže od pet godina tu samo bubnjar, a posebno je zabavno što je novi basista Jordey White, poznatiji kao Twiggy Ramirez, čovek koji je pre dve godine izbačen iz benda Marilyna Mansona.
Period od albuma The Fragile (1999) protekao je u turneji i Trentovom skidanju sa alkohola i droge. Rezultat toga je lična namera da se testira moć pisanja pesama u što konkretnijem, i koliko je to moguće, pop maniru.
Tako je With Teeth sasvim logičan nastavak The Fragile, jačeg koncentrata, odlučniji i pre svega mnogo kompaktniji. Razlaz od dvadesetogodišnjeg menadžera je možda i dodatni povod za nešto prijemčiviji (što može ali i ne mora da znači) i komercijalniji zvuk. To se najviše oseća u prva dva singla, aktuelnom The Hand That Feeds i sledećem Only, u kojima je samonasleđeni industrijski bes u ukusnoj sintezi sa disko/klabing ozvučenjem. Manje se pažnje obraćalo na ulepšavanje sitnih zvučnih detalja i samom miksu, kao što je to bio slučaj na prethodnim izdanjima, što će sigurno biti i najveća zamerka svakog fana. Ideja agresivnog zvuka je takođe nešto slabije realizovana nego pre: tako You Know What You Are i pored sve snage i brzine bubnjeva Dava Grohla ostaje nedotučena sa porukom iz refrena: "Don't you FUCKING know what you are / go on, get back to where you belong".
Ono što ovaj album ipak potvrđuje je posebna i, posle svega, ipak više nego izražena moć u kreiranju specifičnih down raspoloženja koja su dosad bila najbolje izvedena u pesmi Hurt. Tri od četiri poslednje pesme polako spuštaju tempo, sve do samih granica u Right Where It Belongs, što je verovatno jedna od emotivno najsnažnijih pesama Nine Inch Nails u poslednjih 10 godina.
Slušajući reči Trent Reznora i napredni srednjoškolac bi mogao da shvati njegove "nerešive" probleme, baš zato što oni i dalje deluju tinejdžerski.
"There is no you, there is only me" - Only;
"Why do you get all the love in the world" - All The Love In The World.
Iako tvrdi da se oseća bolje, glas koji zvuči prokleto iskreno kao da poručuje drugačije.
"Everyday is exactly the same / There is no love here and there is no pain" - Everyday Is Exactly The Same;
"My world is getting smaller everyday hey hey hey...
but that's ok" - Getting Smaller.
Ako on zaista veruje u ono što misli, to znači da je više nego svestan svoga imam sve/ali to mi ne znači ništa stanja. Slučaj je komplikovaniji time što Reznor u intervjuima priznaje da nema ni želju ni hrabrost da se ubije, iako mu je ta ideja bila bliska.
Sveže svesti, zubima u život. There's no other way right now.
Komentari
Trenutno nema komentara.
Morate biti prijavljeni da biste komentarisali tekstove.