Kada se izvodi kranji zbir glede učinka minule sezone kada je igrani program američkih TV produkcija i emitera u pitanju stiže se do neizbežnog zaključka da ni ova sezona, uprkos nekolicioni sasvim valjanih radova) nije iznedrila neku revolucionartnu (da se izrazimo tamošnjom terminologijom – landmark) seriju. Sam finiš sezone, pak, doneo je par zgodnih noviteta i serija koje slute na istinski kvalitet i na duže staze gledano
Kreator:Theresa Rebeck
Uloge: Debra Messing, Jack Davenport, Anjelica Huston, Christian Borle, Katharine McPhee, Uma Thurman
TV kanal: NBC
Ovu serija je pre početka emitovanja po internetu i medijima koji prate tekuću TV produkciju nosila stigmu „Glee-ja za odrasle“. Srećom, ako se po strani ostavii mjuzikl kao okvirna forma i osnovno ishodište, ispostavilo se da je reč tek o zluradom pojednostavljivanju ne toliko dobronamernih. Smash, serija koja pratii evoluciju mjuzikla o životu i liku Marilyn Monroe od ideje u zametku do prvih izvođenja, je primer zdravog i smislenog glavnotokovskog doživljaja TV igranog programa. Jeste da se se tu svako malo neko raspevava i to mahom na način karakterističan za broadwayske mjuzikle novijeg kova, ali Smash na nivou celine pleni zrelošću i smirenošću u egzekuciji, te trivijalni zapleti i i ne preterana zaumnost ovde dobijaju dostojanstveno krajnje ruho.
Hit & Miss
Kreator: Paul Abbott
Uloge: Chloe Sevigny, Jonas Armstrong, Karla Crome, Vincent Regan
TV kanal: Sky Atlantic
Recenzenti su, baš poput i donekle opuštenijih civila, počesto u situaciji da izvlače i potom brane očigledne zaključke kao, recimo, onaj o superiiornosti savremene britanske TV produkcije (naravno, one više klase). Još jedan dokaz u prilog toj tezi je najnovija serija iz radionice Paula Abbota, zaslužnog za odlične radove poput Shameless, Clocking Off i State of Play; mini-serija (mada uz nagoveštaj nastavka) Hit & Miss, premda je reč o ostrvskoj priči i karakterističnoj ostvrskom pristupu igraninm TV formama, rađena je za prvobitno emitovanje u Americi,. Abbot u intrigantnoj priči o transeksualcu-plaćenom ubici koji pred odlazak na operaciju promene pola doznaje da je otac desetogodišnjaka i da mu je dopalo da se stara o četvoro mlodobnih potomaka bivše partnerke u sebi uspešno spaja surovost i višeslojnu emocionalnost, kao i verizam i dinamiku, a Chloe Sevigny svojom kreacijom u fokus dovodi pitanje usložnjenih identiteta u kontekstu i dalje rigidnog sveta.
Girls
Kreatori: Lena Dunham i Judd Apatow
Uloge: Lena Dunham, Allison William, Jemima Kirke, Zosia Mamet, Adam Driver
TV kanal. HBO
Girls, nova HBO dramedija namenjena publici indie-senzibiliteta je izvanredna serija čija i trivija sluti na srećan ishod. Naime, Lena Dunham, već slavljena kao naslednica poetike Woodyja Allena iz ponajboljih mu dana, je pre par godina prošetala festivalima prikazujući svoje dugometražno čedo naslovljeno Tiny Furniture; taj film je prikazivan u par bioskopa u većim gradovima Amerike, a onda ga je Natalie Portman u svom tvitu proglasila remek-delom. Tiny Furniture je hitro vraćen u bioskope, doživeo je i prikladno DVD pakovanje, a Dunhamova je dobila poziv velikog Apatowa da sroči seriju za HBO. Tako je nastala serija Girls, uprošćeno gledano indie-reakcija na Seks i grad, ali na prvom mestu veoma promišljen, zaokružen i krajnje neodoljiv ogled na temu transponovanja osnovnih indie-filmskih stilema u svet vrhunske televizije po meri novog doba. Girls počiva na jednostavnoj postavci – četiri nesnađene devoke (s tim da je ovde zbilja reč o devojkama) traže sebe u metropoli, i pored očitog urušavanja civilizacioje u kojoj im je dato da obitavaju brinu svoje duboko lične brige... Ovo je serija sva sazdana na šarmu karaktera, a neke od dijaloških razmena (poput scene u kojoj Dunhamova pokušava da obavesti bivšeg dečka da je zapatila malu veneričnu bolest) već se sada nameću kao logičan izbor za dug nezaborav.
Veep
Kreator: Armando Iannucci
Uloge: Julia Louis-Dreyfuss, Anna Chlumsky, Tony Hale, Reid Scott, Timothhy Simmons
TV kanal: HBO
Sveže krvi, kako smo, ako noitkuda drugde, a ono iz True Blooda, naučili nikad dosta, posebno kada zafali friških ideja. A to ume da se, tu i tamo, desi i velikom HBO-u. Tako se u ponudi ovog kanala našao i američki preradak britanske serije Thick Of It. Amerikanizovano viđenje je naslovljeno Veep, priča se i dalje zbiva u najvišim sferama politike, samo je sada u žiži američka potpredsednica. Veep, serija koja je, ruku na srce, na uzorku prve dve epizode, ostavljala utisak blage raštimovanosti, u velikoj meri je oslonjena na glumačku veštinu i magnetizam Julije Louis-Dreyfus, ovde, a i drugde najprepoznatljive po ulozi u neprežaljenom Seinfeldu. Veep je izveden u maniru veristički intonirane oštre satire, a u velikoj meri zasnovane na logorejičnim tiradama i jasnim i britkim referencama na aktuelni američki politički milje. Negde u drugom fonu nameće se rima sa Curb Your Enthusiasm, te ostaje nada da će se i Veep, koji se nakon početnih posrtaja izrodio u pametnu zabavu, pokazati barem približno dugovečnim.
Komentari
Trenutno nema komentara.
Morate biti prijavljeni da biste komentarisali tekstove.
NAPOMENA:
Komentari ne odražavaju stav redakcije Popboksa već je ono što je u njima napisano isključivo stav autora komentara.
Da bi vaš komentar bio objavljen potrebno je da bude vezan za sadržinu teksta, odnosno da predstavlja mišljenje o objavljenom tekstu.
Nećemo objavljivati uvredljive, nepristojne i netolerantne komentare, kao ni one čijim bi se objavljivanjem prekršio Zakon o javnom informisanju.
Ukoliko nam u komentaru ukažete na činjeničnu, gramatičku, slovnu, tehničku i sl. grešku, bićemo vam zahvalni i prosledićemo informaciju odgovornima u redakciji, ali taj komentar nećemo objaviti.
Komentare koji se tiču uređivačke politike nećemo objavljivati, sve predloge (i zamerke, pohvale...) koje imate možete nam poslati e-mailom.
Komentari
Trenutno nema komentara.
Morate biti prijavljeni da biste komentarisali tekstove.