Muzički blog internet stranice dnevnog lista Guardian sproveo je anketu preko svog Twitter naloga sa jednim pitanjem za "pratioce". Tema za razmišljanje bili su muzički albumi koji se smatraju za "klasike" - još preciznije, koja od ostvarenja za kojima se i dalje diže prašina nisu nikako po ukusu čitalaca. Pozivamo čitaoce našeg magazina da se u komentarima argumentovano pridruže u detronizaciji "svetih krava" domaće i strane muzike.

Muzički blog internet stranice dnevnog lista Guardian sproveo je anketu preko svog Twitter naloga sa jednim pitanjem za "pratioce". Tema za razmišljanje bili su muzički albumi koji se smatraju za "klasike" - još preciznije, koja od ostvarenja za kojima se i dalje diže prašina nisu nikako po ukusu čitalaca.
Pozivamo čitaoce našeg magazina da se u komentarima argumentovano pridruže u detronizaciji "svetih krava" domaće i strane muzike.
Rezultati Guardianove ankete mogu biti od pomoći: nekoliko puta je pomenut Radioheadov Kid A, nominacije su zabeležili i Dark Side of the Moon Pink Floyda i Van Morissonov Astral Weeks, baš kao i Pet Sounds grupe Beach Boys. Lista "precenjenih" nije se zadržala na proverenim staritetima, te se na njoj našao i Channel Orange Franka Oceana, inače album godine po izboru kritičara ovih britanskih novina.
NAPOMENA:
Komentari ne odražavaju stav redakcije Popboksa već je ono što je u njima napisano isključivo stav autora komentara.
Da bi vaš komentar bio objavljen potrebno je da bude vezan za sadržinu teksta, odnosno da predstavlja mišljenje o objavljenom tekstu.
Nećemo objavljivati uvredljive, nepristojne i netolerantne komentare, kao ni one čijim bi se objavljivanjem prekršio Zakon o javnom informisanju.
Ukoliko nam u komentaru ukažete na činjeničnu, gramatičku, slovnu, tehničku i sl. grešku, bićemo vam zahvalni i prosledićemo informaciju odgovornima u redakciji, ali taj komentar nećemo objaviti.
Komentare koji se tiču uređivačke politike nećemo objavljivati, sve predloge (i zamerke, pohvale...) koje imate možete nam poslati e-mailom.
Komentari
-
obi van (gost)
| 18.12.2012. 22.12.21
mozda da se krene od domacih albuma. Azra, bilo koji album.
-
boban (gost)
| 18.12.2012. 23.17.10
Za pocetak Sgt. Pepper. Mozda je u ono vreme to bilo nesto revolucionarno (po uticaju na mnoge albume s kraja sezdesetih i pocetka sedamdesetih - poput Bowievog Space Oddity - to je nesumnjivo), ali premalo je stvarno dobrih pesama na njemu. Danas se mnogi drugi albumi Beatlesa cine daleko boljim - Revolver, White Album, Abbey Road... Licno bih celog Dylana stavio na tu listu - retko koji njegov album je od pocetka do kraja zbilja dobar. Od domacih - Buldozer generalno precenjen, predugacke pesme, pa stoga uglavnom i premalo pesama, mada je sama svirka izvrsna. A, da, umalo da zaboravim - Odbrana i poslednji dani daleko najprecenjenihi domaci produkt, mnogo ideja, a pesme tanusne, premda gitarski rad V. DIvljana popravlja opsti dojam. Ipak daleko losije od mesta koje redovno zauzima.
-
... (gost)
| 19.12.2012. 00.00.00
rs:
Repetitor i Goribor.
ostali:
Beach Boys - Pet Sounds
Nirvana - Nevermind (ok zbog znacaja, muzika precenjna)
Television - Marquee Moon
itd.
Poslednjih godina sampinjoni Animal Collective i frakcije.
-
bob (gost)
| 19.12.2012. 00.11.32
neprikosnoveni br.1 u precenjenosti je radiohead - ok computer, slede pet sounds i najveci deo opusa pink floyd (od odlaska syd barreta pa do kraja)...
s druge strane, najpotcenjeniji albumi ikada su black sabbath - never say die (nikad im nije oprosten ovaj sjajan pop-poduhvat) i clash - sandinista (bio je, valjda, isuvise napredan za svoje vreme...)
-
Raša (gost)
| 19.12.2012. 00.22.37
Sticky Fingers Stounsa. Iako se, iz nekog razloga, smatra magnum opusom ovog benda, Let It Bleed je daleko bolji, i opakiji.
-
MihajloMikiMiki (gost)
| 19.12.2012. 00.29.30
Narocito Azra.I narocito recimo Ravno do dna kojem niko jos nije prismrdeo ni sviracki ni tekstualno.I narocito Plocnici i narocito Suncana strana .Eh decace...
-
zaka (gost)
| 19.12.2012. 00.59.01
Celokupni opus Discipline, prvi Repetitor, manje-vise sve sto su uradili The Strokes, The Killers, Coldplay i ostala ekipa sa pocetka veka.
-
diy (gost)
| 19.12.2012. 01.07.40
apsurdna ideja. pa naravno da ima ljudi kojima su kultni albumi bezveze, ali su svakako u manjini.
-
za pocetak (gost)
| 19.12.2012. 01.39.59
precenjeni kriticari
-
we dont play guitars (gost)
| 19.12.2012. 01.58.52
domaći precenjeni albumi:
'80. (osamdesete)
VIS Idoli - "Odbrana i poslednji dani" (Jugoton)
'90. (devedesete)
Eva Braun - "Pop Music" (B92)
'00. (nulte)
Goribor - "Goribor"(Automatic)
Od stranih je takva gužva da bi svaki drugi album mogao da ide u kategoriju "precenjenih".
-
bas_on (gost)
| 19.12.2012. 02.31.22
Ne postoji precenjen album samim tim sto nije postojala ni cena koju je album trebao da dostigne kad je snimljen. Sad vas nerviram znam
-
josnisamdilandog (gost)
| 19.12.2012. 02.43.32
Ovi koji su stavili
VIS Idoli - "Odbrana i poslednji dani"
SGt Pepper
Cijeli Dylan?
izvadite čepiće iz ušiju...
Ne vjerujem da ovo čitam. Kid A, OK Computer, Pet sounds hahaha, pa niste normalni...
Uopce spominjati Killerse u kontekstu necega znacajnog je presmijesno...
Repetitor i Goribor su jedna od najboljih stvari sta se mogla ovoj vasoj generaciji desiti, ali neznate cijeniti to.
Mislim da je nepotrebno uopce raspravljati... Čitatelji bi se trebali prebaciti na 24 sata ili neki drugi portal za babe, rozge, karleuše, prljavo kazalište, itd
-
Wolfman Jack (gost)
| 19.12.2012. 03.03.30
Sve ove albume sam nekada voleo i kleo se u njih ali vremenom sam počeo da sumnjam u njihovu vrednost. Neki su mi još uvek sumnjivi, ali sam sasvim siguran da su precenjeni. Ovo je strogo lični doživljaj.
1.Sonic Youth - Sister, Goo, Daydream Nation, Dirty
2.Pixies- Surfer Rosa,Doolittle,Bossanova,Trompe le Monde
3.Dinosaur Jr - Bug, Where You Been
Od domaćih su precenjeni albumi Idola i Darkwood Dub-a
-
Vampir (gost)
| 19.12.2012. 03.07.29
Od novijih stranih Bon Iverov drugi album (dosadan) od starijih post Barretovski opus Pink Floyd, od domacih sve od EKV i dobar deo Discipline. Ali to je iskljucivo stvar ukusa pa je anketa malo deplasirana.
-
Vladan (gost)
| 19.12.2012. 03.14.07
Slazem se za sve.ali Kid A mi ne dirajte!!!
-
Igorr (gost)
| 19.12.2012. 03.19.02
SVE od Sonic Youth-a. Ali 'ajde da navedem albume: Goo, Washing Machine.
-
Zlotvor (gost)
| 19.12.2012. 04.12.30
Generalno precenjen EKV opus, prvi album Buldožera, Smak - Crna dama, rano Dugme, Luna, Azra - sve od Filigranskih pločnika...
Ali, sve je to individualno, jer Čola i Bajaga su snimili neke od najboljih albuma na ovim prostorima...ili neki od ranijih klasika Arsena Dedića...e da, precenjen je i Leb i sol opus
-
otorinolaringolog (gost)
| 19.12.2012. 04.44.31
Vidim da su pola komentara ovde ostavili metalci, ovakvu temu su cekali godinama....
-
Krle (gost)
| 19.12.2012. 06.43.13
Jelena Karleuša - Diva
Dragan Kojić Keba - Srce piše suzama
Ceca - Pustite me da ga vidim
Jašar Ahmedovski - Jednoj ženi za sećanje dugo
Sinan Sakić - Zoko, moja Zoko
-
Tomislav Žegura (gost)
| 19.12.2012. 07.20.22
mnogi se kako vidim rukovode ličnim ukusom ili možda neukusom, i nikako ne možemo reći da su neki albumi precjenjeni, Sgt.Pepper ili Floydi, smiješno, ti albumi su pomjerali granice muzike, produkcije, izraza...mislim da većina velikih albuma nikako nije precjenjena, ni kod nas ni u svijetu (taj koji ne voli Azru i EKV, ne znam šta voli, možda Čorbu), i uopšte tema je pomalo glupava, mislim da to ne treba ni dovoditi u pitanje, al ajde...svi imamo neki ukus i ja imam neku listu precjenjenih albuma (Metallica- crni, RHCP- Californ...U2-mnogo toga...), al ne znam dal je to relevantno il sam to samo ja....
-
madrfadr (gost)
| 19.12.2012. 08.18.39
Po meni, osim Dark Side of The Moon od Floyda treba dodati i Electric Ladyland od Dzimija Hendriksa, Kompletan opus Cepelina i Deep Purple. Albumi Daydream Nation i Nevermind su već sami po sebi precenjeni, dok na prvi album RATM i Paul's Boutique gledam kao na slučajnost koja se desila zahvaljujući sticaju okolnosti.
Od domaće muzike: Odbrana i Poslednji dani, ceo opus Discipline (A)Kič(tch)me, kao i šarlo akrobata (namerno napisano malim slovima), Buldožer i Smak su tu samo zato što ih je UDBa furala, a Boye i Obojeni Program se logički nadovezuju na Disciplinu Kičme.Godina Sirotinjske Zabave je užas kao i onaj album posle. Od '00 u YU/SCG/SRB izdvojio bih kao pecenjene Goribor iz 2007. i Petrol – Nezgodno Vreme Opasni Dani.
Generalno, treba slušati PRAVU muziku koja nosi emocije, ima poruku i utkane (tradicionalne) vrednosti. Najviše me nerviraju oni koji se lože na "muziku" grupe Autechre.
-
Dobar znak (gost)
| 19.12.2012. 14.07.07
Uglavnom se slažem sa svim komentarima, uključujući i onaj da su Revolver, White Album i Abbey Road bolji od Sgt. Pepper. Ali brate mili ono "Azra, bilo koji album" je smejurija. Da citiram MihajlaMikijaMikija, Azri zaista na domaćoj sceni još uvek niko nije prismrdeo.
-
Т (gost)
| 19.12.2012. 14.42.27
Имам утисак да неки говоре о прецењеним а неки о омиљеним албумима? Прецењени су сви албуми Обојеног Програма сем прва два која су ок.
-
give a dog a bone (gost)
| 19.12.2012. 15.17.23
madrfakr se napalio, bas se napalio...ajd, bar ovde moze, nek mu je prosto....
https://youtu.be/A9ySJ1AuPlk
-
Nikola (gost)
| 19.12.2012. 15.19.21
Ne znam za albume, ali znam da su Madonna i Red Hot Chili Peppers najprecenjenije pojave u istoriji muzike.
-
ivann (gost)
| 19.12.2012. 15.58.21
Tačno. Dodao bih tu i R.E.M. i Brusa Springstina.
-
kasperski (gost)
| 19.12.2012. 16.11.33
precenjeni- Idoli, EKV, Partibrejkersi, Darkvudi, Azra,kompletne diskografije. A podcenjeni, ujedno jedino sto stvarno vredi su Disciplina, Obojeni Program, Goribor i Repetitor. Molio bih da ljudi koji ne prate muziku ne ostavljaju svoje neumesne komentare na ovu temu, hvala.
-
Pexa (gost)
| 19.12.2012. 16.21.30
Radiohead od Amnesiac do dana danasnjeg.
Sarlo Akrobata - Bistriji ili tuplji...
-
Anoniman (gost)
| 19.12.2012. 16.33.39
licno mislim da je grupa kvin najprecenjenija pojava, a blizu joj je i dejvid bouvi. interesantna mi se stvar desila sa albumom pet saundz grupe bic bojz ciju velicinu nisam godinama nisam razumeo, da bi slucajnim preslusavanjem pesme gad onli nouz izkliktao ceo album na ju tubu i lagano se predomislio. moram da pomenem da sam mu pre toga nekoliko puta dava sportsku sansu. isto vazi za srdzent peper lonli hart klab bend grupe bitlz, samo sto i dan danju ne vidim njegovu velicinu. astral vikz van morisona sam naknadno ukapirao, a i dalje vise cenim mundens.
ju tu ne bih ni razmatrao, kao ni kit urbana ili ramstajn. cak ni ariem ciji sam automatik fot d pipl disao, a vec godina nije vido cd plejer.
-
Eva (gost)
| 19.12.2012. 16.57.57
kasperski je sve rekao, bravo! potpisujem! jedno je estrada a sasvim drugo rock muzika, bar kod nas.
-
mstasic@gmail.com (gost)
| 19.12.2012. 17.29.55
Od domaćih Idoli - Odbrana i poslednji dani, bez daljnjeg, taj album nije ni među 25 najboljih albuma kod nas, a nikako najbolji kako obično bude izglasan. Opus je EKV-a je ohoho precenjen, ali daleko od toga da treba umanjiti njihov značaj kao benda. Solo albumi Darka Rundeka su težak krš, ali po pravilu dobijaju dobre recenzije, na kontu Haustor nasleđa.
Ovo je beskrajna tema... :D
-
therapycon (gost)
| 19.12.2012. 18.02.51
Kakva jadna zabava za dokono pucanstvo i frustrirane 'kriticare'. Mozete vi i bolje od ovoga - ovo je dno.
-
1.5v (gost)
| 19.12.2012. 18.33.44
cenim da sam precenjen u cenjenju precenjenosti albuma.
cenite to
-
@1.5v (gost)
| 19.12.2012. 19.42.16
a i vrlo si duhovit
-
1.5v (gost)
| 19.12.2012. 19.49.10
@@1.5v
cenis?
-
Stole (gost)
| 19.12.2012. 20.35.08
@therapycon To!!!!!
-
Alex (gost)
| 19.12.2012. 21.50.25
Kakva besmislena ideja, na koju su se mnogi odmah napalili.
Cenjeni albumi su cenjeni zato što su jako dobri i odlični, zato što su pomerali granice i bili značajni.
Sad mnogi koji nemaju dovoljno sluha da bi shvatili određenu muziku, kojima se subjektivno ne dopadaju određeni izvođači ili stilovi muzike, među takvim albumima imaju one koji im ništa ne znače, koji ih iritiraju, koje nisu ljudski ni preslušavali i koje zbog svega toga i još koje čega smatraju precenjenim.
Ali realno to ama baš ništa ne znači.
Mnogo su interesantnije liste potcenjenih, jer ako se veći broj ljudi složi oko nečeg, to zaista može da znači da neki album nije bio dovoljno zapažen i priznat (u svoje vreme uglavnom).
-
Mojko Mentar (gost)
| 19.12.2012. 22.21.06
Nemojmo se lagati - neprikosnoveni šnjur precenjenosti nosi Goribor i to razlikom koja se ne može dostići tako lako. Bonus poeni Goriboru idu i zato što je u njinome besomučnom hajpovanju učestvovao upravo ovaj portal. No, to je samo rabljenje šablona poznatog kao ''uterivanje kultnosti'' koji je već dobro uvežban na primeru Discipline i Obojenog.
-
@@@1.5v (gost)
| 19.12.2012. 22.30.47
ne.
-
dr (gost)
| 20.12.2012. 01.40.27
Kad vidim sta sve ovde gomila hejtera, antisluhista i kompleksasa smatra precenjenim, pitam se na kom sam portalu. Bukvalno sve zavisi od licnih afiniteta. Ne postoji opste merilo "cenjenosti". Ko je to npr. "precenio" celokupan opus Azre ili EKV? Meni, a i mnogima, koje ubrajam u pismene i normalne ljude, su ti opusi postali deo DNK. Ko ste vi, trololiki an(onim)usi da ocenjujete da li sam ja ili bilo ko drugi nesto potcenio ili precenio? To je stvar srca, ne beskrajnog kalkulisanja sta je hajp, a sta nije, sta "previse" ljudi slusa, a sta je "samo za odabrane".
-
sandra (gost)
| 20.12.2012. 04.35.30
Mansun jedan od potcenjenijih bendova, seća li ih se neko?
-
Aca (gost)
| 20.12.2012. 05.52.20
Neverovatno:
Ok computer, Pet sounds, Springstin, Sticky Fingers i Electric Ladyland precenjeni..
Jedno je da kazes da ti se Pet Sounds ne svidja. To je, jbg, tvoja stvar. Mozda si, npr: metalac ili neki slican specijalac. Onda je to potpuno razumljivo.
Ali da kazes da je neko drugi precenio nesto samo zato sto se tebi ne svidja. Onda, mora da si intelektualac. Jer samo praavi intelektualac zna razliku izmedju mozga i pameti.
-
intelektualacmetalac (gost)
| 20.12.2012. 07.05.13
@Aca Da se razumemo, svidja mi se Pet sounds a i OK Computer vecim delom, samo mislim da su im britanski/americki/srpski mediji dodelili mnogo vaznije mesto nego sto im, po kvalitetu i znacaju, zaista pripada. Sto bi se reklo - hajpovani su, brate moj, preko svake mere...
-
123 (gost)
| 20.12.2012. 15.55.33
flojdi, parpli i sitng
-
djape (gost)
| 20.12.2012. 22.38.00
pravite osnovne pojmovne greške... poredite albume koje "volite", koji su vam "slušljivi", koji su "dobri/jako vredni" i koji su "klasici". sve su to različite kategorije i jako malo albuma ima 2 od ova 4 kvaliteta, a tek 3 ili sva 4...
dakle, neki album može biti klasik (zato što je izvršio veliki uticaj, izašao u pravo vreme, bla bla) a ne biti "dobar" album - to da nije "dobar" se može zaključiti ako se prati prethodni i kasniji rad autora, kao i kontekst u kom se album pojavio (muzička scena datog trenutka) i zamisle i uporede alternativni oblici pojedinačnih numera i celine datog albuma.
dalje, često su albumi koji su "dobri"/"vredni" jako teški za slušanje i možeš - a i zaista se dešava kod većine ljudi - slušati mnogo više masu nekih albuma, a smatrati vrednijim od svih njih neki album koji poslušaš jednom u 100 godina. dakle, prijatnost prilikom slušanja određenog albuma je različita stvar od njegove "vrednosti"
I TAKO DALJE ;***
-
6808 (gost)
| 21.12.2012. 05.21.26
nikad nisam kapirao ljude koji slušaju albume. valjda se slušaju pesme.
-
tozzinjo (gost)
| 21.12.2012. 21.06.57
kad procitam ove komentare ovde skapiram da vam jos jedan trol nije ni potreban, vi se dovoljno sami izmedju sebe svadjate :)
neko je spomenuo kichmu. kichma nije precjenjena. koliko god mi to nikad nije bila u top 10 omiljenih grupa, ipak se osjeti njen uticaj pogotovo na ovu "noviju" generaciju.
obojeni program iz prve faze pogotovo nije precjenjenen jer se primjecuje uticaj na nove bndove, slicno kao kod discipline. ono sto je precjeneno , to su albumi obojenog u poslednjih 15 godina, sve na kredit neke bolje i kreativnije proslosti.
ekv definitivno nije precjenjen. od laufera u hrvatskoj pa cak do baala (a izmedju njih - gomila bendova) vidi s enjihov uticaj. kako je onda precjenjeno?
yu grupa je potcjenjena, cisto onako da spomenem. sjetih se nje jer je bijelo dugme precjenjeno. bregovic je krao od grupa kao sto su Yes pa sve do yu grupe. chorba je isto rpecjenjena, ne vidim nikakav uticaj chorbe na novije grupe a ni dozu originalnosti...pogotovo od pocetka "sloba i mira" perioda.
sto se tiche stranih precijenjenih grupa,spisak je poduzhi. dovoljno je prekopati po recenzijama meni omiljenih popboks kriticara i podvuci hvalospjeve tipa izuzetno, neponovljivo, nadahnuto, vanvremenski, avangardno oitd...a ni jedan album koji su tako nahvalili nije plesao duze od jednog ljeta niti je ikakav uticaj izvrsio....jedino sa cime se djelimicno mogu sloziti sa popboks redakcijom, su simpatije prema interpolu, tv on the radio i arcade fire..oke i prema the national iako su odvratno arogantni, ipak rade dobre albume.
-
Ostojic Vladimir-Kg (gost)
| 22.12.2012. 17.34.43
slozio bih se u vecem delu izlaganja gospodina Tozzinja, o uticaju grupa EKV, Discipline i Obojenih. EKV je uticala na scenu osamdesetih, Disciplina Kicme na scenu devedesetih a Obojeni Program na scenu posle dvehiljadite. To su cinjenice. Samo jedan osvrt na Obojene, nakon prva dva(antologijska) albuma, slede pesme kao sto su Kocnice, ABCD avioni, Obecaj mi, Najbolji prijatelj, ili Kad se neko necem nada, pa album" sva seca general voli decu"( biser andergraunda) pa na kraju, ovogodisnji "kako to mislis mi" koji je po meni i njihov najbolji album.
Morate biti prijavljeni da biste komentarisali tekstove.