Popboks - Novi album Disciplin A Kitschme UF! u integralnoj verziji na CD-u [s2]
Gledate arhiviranu verziju Popboksa
Popboks - web magazin za popularnu kulturu

Vesti · 20.07.2011. 14:43 · 60

Novi album Disciplin A Kitschme UF! u integralnoj verziji na CD-u

Nakon što su objavili album skraćenom free download obliku na Exit online etiketi, Disciplin A Kitschme je objavila i CD izdanje albuma u integralnoj verziji, pod okriljem diskografske kuće PGP RTS.

Grupa je takođe potpisala ugovor i sa Croatia Records , tako da će se CD licencno pojaviti i na  teritoriji Hrvatske I Slovenije.

Nakon što su objavili album skraćenom free download obliku na Exit online etiketi, Disciplin A Kitschme je objavila i CD izdanje albuma u integralnoj verziji, pod okriljem diskografske kuće PGP RTS.

Grupa je takođe potpisala ugovor i sa Croatia Records , tako da će se CD licencno pojaviti i na  teritoriji Hrvatske I Slovenije.

Povodom svega ovoga , kao i o nastupima na Exit festivalu, Koja je izjavio:

“Pre svega treba objasniti situaciju oko novog albuma, pošto nekima nije jasno: ono što je na Exit-ovom sajtu postavljeno za besplatni download je skraćena, novonastaloj situaciji prilagođena, verzija albuma. Dakle, sve pesme dostupne za download traju između 3 i 4 min, dok su na CD-u u svojoj pravoj dužini, između 6 i 9 minuta. To nam je i bila ideja vodilja pri snimanju albuma: odsvirali smo sve strofe i refrene u prvih 4 minuta, da bi se kasnije otisnuli u neobuzdani jam-session.

Koncept albuma danas je prilično narušen, naime, autor ne vidi mnogo razloga za album na kojem se nalazi deset ili više novih pesama, pošto je moguće download-ovati samo jednu, dve ili koliko neko želi pesama, dakle, ne znači nužno da će neko downloadovati ceo album. Ako dodamo na to i hendikep u kojem mi ovde još uvek jesmo, a to je nemogućnost kupoprodaje klikom preko neta, na čemu se download i zasniva, shvatićemo da jedan autor danas ima jako malo podstreka, naime, oduzeta mu je jedna od motivacija pri kreiranju nečeg novog, nečeg što ima početak I kraj.

Nastupi Disciplin A Kitschme na Exit.u su bili vrlo uspešni, sa nama je svirao i Jurij Novoselić Kuzma na el. klaviru, inače nekad  i saksofonista u Disciplini kičme, koji je bio gost i na snimanju albuma, dodavši još jednu boju celokupnom zvuku i izrazu ove grupe. Svirali smo u dva navrata, na Main stage-u, zajedno sa Big Audio Dynamite, što mi je posebno drago, kao i na Exit Music Live bini, što je bio deo dogovora oko download-a. Po reakciji mnogobrojne publike ispred Main stage-a, koja je npr, složno sama otpevala stihove pesme “Neukusu treba reći NE”, a koju je mogla da čuje jedino preko neta, shvatio sam da nam je sve zajedno ovo uspešan potez..

Inače, na albumu “Uf!” pored Kuzme,. imamo i gosta na kongama (Ronald Anžur), kao i na australijskom primitivnom instrumentu didjuridu-u, kojeg je zdušno produvao Đorđe Lukić Rahaja. Album je sniman u studiju Banana sistem, snimatelj je bio Branislav Petrović Banana, koji je otpevao i prateći vokal u pomenutoj pesmi o neukusu. Mix i mastering su urađeni u studiju Prljava soba Gorana Vukojčića, a postmastering kod Vlade Negovanovića u studiju Sky.

Do kraja leta diskografska kuća Odlični Hrčak odštampaće album i na vinilu, tako da će posle petnaestak godina, jedan album Discipline ponovo biti objavljen i kao gramofonska ploča! I to je neka lagana uteha u ovom ogoljenom vremenu surove matematike..." 



Komentari

  • Gravatar for kursadzija
    kursadzija (gost) | 20.07.2011. 14.14.38
    "...to je nemogućnost kupoprodaje klikom preko neta, na čemu se download i zasniva, shvatićemo da jedan autor danas ima jako malo podstreka, naime, oduzeta mu je jedna od motivacija pri kreiranju nečeg novog, nečeg što ima početak I kraj." "I to je neka lagana uteha u ovom ogoljenom vremenu surove matematike..." mama, gde je lavor? meni malo muka...
  • Gravatar for tata mama
    tata mama (gost) | 20.07.2011. 14.27.38
    @kursadzija http://www.thewire.co.uk/articles/6715/
  • Gravatar for tristezaaaaaaaaaaa
    tristezaaaaaaaaaaa (gost) | 20.07.2011. 16.40.00
    deep sadness heart feels let it leave mine forever....
  • Gravatar for fukujama
    fukujama (gost) | 20.07.2011. 18.26.29
    Pitao bih Koju koja mu je to MOTIVACIJA oduzeta time sto mu je uskracena mogucnost kupoPRODAJE preko neta? Zar on stvarno misli da bi se albumi Disciplinme prodavali u enormnim tirazima (da nije inerneta i downloada) koji bi autoru (njemu) obezbedili lagan zivot od tantijema u sledecih dve godine dok ne izbaci novi album? Ono..placeno 24 mesecne rate za novi stan, rate za kola, dva letovanja, dva zimovanja, nova bas gitara i ostalo...i sve to od tantijema??? Daj, Kojo...to me podseti na one dane hajke na pirateriju i narezane diskove, kad se javio jedan Drakula iz Direktora,i kukao u intervjuu kako je njegov bend ostecen za ne znam koliko zbog piraterije..mo's misliti..
  • Gravatar for Alex
    Alex (gost) | 20.07.2011. 20.27.51
    Pitao bih ove što pitaju Koju - zar stvarno misle da on nije živeo u vreme "bez inerneta i downloada" (nelegalnog) i da ne zna kako je živeo u to vreme i koliko zarađivao? Mnogi umetnici (posebno muzičari) se osećaju egzistencijalno ugroženo zbog toga što se njihovo stvaralaštvo besplatno uzima i ako se oni iz celog sveta žale na to, ne vidim zašto bi njemu bilo uskraćeno to pravo? Opšte poznata činjenica je da muzička piraterija pogađa nekomercijalne muzičare mnogo više nego Beyoncé i Rihannu (do granice prestanka bavljenja neisplativom delatnošću); to je predmet mnogih tekstova i analiza - zašto bi se ovde moralo ćutati o tome? Da se ne uvrede dečica odrasla na pirateriji i free downloadu, koja u životu nisu kupila legalan album (film, strip, video igru...) - verovatno nisu kupila ništa sem hamburgera, piva i cigara, pa im pomisao na plaćanje kulturnih dobara( čak i da bi podržali izvođače koje vole) deluje zastrašujuće.
  • Gravatar for @kursadzija
    @kursadzija (gost) | 20.07.2011. 21.28.43
    "evo ti lavor sine, pa posle udji unutra i okupaj se..."
  • Gravatar for majlo
    majlo (gost) | 21.07.2011. 01.54.51
    nisam siguran da te razumem fukojama.. ti misliš da on nema za šta da se žali il ti smeta samo njegova formulacija? Možda misliš da je koja dužan da svima piše snima i producira pesme za dž, jer ne do bog da mu u životu bude dobro zato što pomera ljudima dupeta već 30 godina
  • Gravatar for violent revolution
    violent revolution (gost) | 21.07.2011. 02.19.57
    @fukujama- da li radis za dzabe? ako ne, zasto ne?
  • Gravatar for Nikola Kiric
    Nikola Kiric (gost) | 21.07.2011. 02.46.22
    Cutler je u pravu. Ipak, jasno je da su se nek stvari bespovratno promenile i nikad vise se nece promeniti u korist muzicara/izdavaca. Treba se pomiriti sa time i ici ka nekom bezbolnijem resenju. Da, nekada su bendovi trosili hiljade i hiljade konvertabilne valute na izivljavanja u bespotrebno ogromnim studijima. Danas se isti kvalitet moze dobiti i kod kuce. Sto se DAK tice, sumnjam da je KOja nesto ziveo od tantijema i kad su se nosaci zvuka prodavali - uvek je izdavac bio taj koji je 'kupio kajmak', a mi budale koje smo placali proizvod 300 puta vise nego sto kosta izrada istog. Ta vremena su prosla. Licno, izuzetno cenim da mogu jednim klikom da nabavim novu muziku. Ako je dobra kupicu je na nosacu zvuka. Ako nije, zaboravicu na nju...
  • Gravatar for producent
    producent (gost) | 21.07.2011. 09.07.32
    ovako kako Koja producira pesme i treba da radi za dz
  • Gravatar for majlo
    majlo (gost) | 21.07.2011. 10.00.44
    1. Koja i ekipa 80tih su mogli lagano da žive od tantijema, prodaje i svirki..danas eventualno od svirki a i to je poduhvat 2. "Iživljavanja" u studiju su onomad bila retkost, ponajprije kod već ispucalih autora, dok su drugi, kojima je izdavač sedeo nad glavom 24/7 u studiju, itekako umeli da iskoriste svoje skupo vreme tamo. Al pošto danas "sve to može kod kuće", zato cela domaća i pristojan deo strane produkcije zvuči na nivou malko ozbiljnjijeg demo snimka, za razliku od remek dela produkcije iz "onih" vremena. 3. Gubitak motivacije zbog stanja na domaćoj i globalnoj muzičkoj industriji ne da vode "čak" i do odustajanja, već je prava pravcijata retkost da se neko uopšte i bavi muzikom.. praktično od 100 dece koja to požele, 80 će odbiti roditelji koji im pod nos guraju kopačke i teniski reket, a odbijaju da kupe gitaru il ne do bog bubanj; 15 njih će odustati sami kroz 2-10godina pokušavanja da se bavi muzikom, a preostalih 5 će upropastiti svoj život nastavljajući da pokušava i dalje
  • Gravatar for @ majlo
    @ majlo (gost) | 21.07.2011. 10.08.12
    ''Možda misliš da je koja dužan da svima piše snima i producira pesme za dž, jer ne do bog da mu u životu bude dobro zato što pomera ljudima dupeta već 30 godina'' Cenim da je trebalo da sa istom delatnošću završi još krajem osamdesetih, pošto mislim da je , osim što ti ''dupe pomera'' (a to možeš i sam da radiš nije ti D. Kojić neophodan), sve posle toga bilo jako jako nedostojno bilo čega, pa čak i besplatnog ili ti free download-a. Disciplina Kičme se pretvori u karikaturu svoju!
  • Gravatar for djape
    djape (gost) | 21.07.2011. 10.48.04
    "Cenim da je trebalo da sa istom delatnošću završi još krajem osamdesetih, pošto mislim da je , osim što ti ''dupe pomera'' (a to možeš i sam da radiš nije ti D. Kojić neophodan), sve posle toga bilo jako jako nedostojno bilo čega, pa čak i besplatnog ili ti free download-a" ako si ikad ozbiljno slušao disciplinu i znao koji se uticaji vrzmaju po kojinoj glavi, onda bi trebalo da prepoznaš koliko je prethodni album najsuštinskije nešto u njihovom katalogu. očigledno ne znaš. što se tiče kojinog stava o muzičkom biznisu - previše emo i nespremno za opstanak, što nikako, ali nikako nije фонкеее.
  • Gravatar for producent
    producent (gost) | 21.07.2011. 11.23.06
    "Al pošto danas "sve to može kod kuće", zato cela domaća i pristojan deo strane produkcije zvuči na nivou malko ozbiljnjijeg demo snimka, za razliku od remek dela produkcije iz "onih" vremena. " kuku covece sta napisa...
  • Gravatar for Alo?
    Alo? (gost) | 21.07.2011. 11.58.06
    Alo bre, o čemu vi pričate? Da pravljenje i snimanje muzike ne košta ništa? Da nećete da platite neki nosač zvuka iako ima svoju cenu? Da muzika više ne bi trebalo da košta nista? Pustite prazne priče o kvalitetu, niko vas ne tera da kupite ako nećete. To što ste u prilici da skinete sa neta sve što vas ne interesuje, pa posle da kenj*te kako je ta muzika sr*nje, to sve govori više o vašem jadnom mentalitetu nego o muzici koju pokušavate da slušate. Hajde probajte da ne platite provajderu pristup internetu pa onda ovde sernj*jte kako je muzika besplatna. Veliki ste licemeri svi koji kradete muziku. Usput ste i prejadni zato što ne kapirate da muziku ne kupujete samo zbog toga što nemate suve banke u džepu, a ne zbog toga što ste velike face. Siguran sam da biste svi voleli da možete da kupite šta god poželite, I Koja bi sigurno voleo da kupi nešto svom detetu, prilično sam siguran. Kako mislite da će to da se desi ako ne prodaje svoja izdanja i ne naplaćuje ulaz na koncert? Jel vam možda Koja kriv što živite u usr*noj zemlji u kojoj ni život, a kamoli neki muzički album, ne vredi apsolutno ništa? Dozovite se pameti, sve ovo sa piraterijom isključivo ide u prilog upropašćavanju muzike onih muzičara koji pomeraju granice, prave dobru muziku i imaju šta da kažu. Estrada će živeti večno, ali to je estrada, zabava, zezanje, prazno, glupo, nema veze sa pravom muzikom. Ako ne podržite autore koji se muzikom bave iz ljubavi, koji pisanju pesama posvećuju kompletno svoje vreme, a vi ste njihov album skinuli za 3 minuta "za dž" - podržali ste zapravo sve Zvezde Granda, ma koliko izbegavali da ih slušate. Na kraju će vaše praznoglavo dete gledati TV Pink i pljuvati vas zato što komšiji ne želite da prepustite pola vašeg stana. Nemojte da kupujete albume, niko vas ne tera, ali nemojte da kradete. Notu o tome da se danas sve može snimiti kod kuće jednako kvalitetno kao u profesionalnom studiju, onaj ko je napisao neka odštampa i pojede.
  • Gravatar for adsl
    adsl (gost) | 21.07.2011. 12.32.14
    "alo?" je objasnio.Uf!
  • Gravatar for uf!
    uf! (gost) | 21.07.2011. 12.33.55
    "alo?" je objasnio.Uf!
  • Gravatar for @Alo?
    @Alo? (gost) | 21.07.2011. 12.57.36
    Kroacija rekords?
  • Gravatar for no frks
    no frks (gost) | 21.07.2011. 13.24.43
    Mislim da Koja drlja jedno te isto poslednjih 15-ak godina. Malo hard rok, malo fanki, a sve satro avnagarda i pank.
  • Gravatar for producent
    producent (gost) | 21.07.2011. 13.28.48
    "Notu o tome da se danas sve može snimiti kod kuće jednako kvalitetno kao u profesionalnom studiju, onaj ko je napisao neka odštampa i pojede." Da li ti je palo na pamet da postoji nesto sto bi se moglo nazvati kucni profesionalni studio?
  • Gravatar for smuk
    smuk (gost) | 21.07.2011. 13.29.34
    citajuci ovaj tekst sticem utisak da se Koja za nesto pravda, ako ti je daunlod bezveze sto si ga radio? mislim da je problem druge prirode, preslusao sam album i nista me nije ni najmanje uzbudilo. kada bi tu bilo dobrih pesama sve bi bilo drugacije.
  • Gravatar for prezime
    prezime (gost) | 21.07.2011. 15.02.38
    bilo bi interesantno pitati muzicare, Koju takodje, kako oni dolaze do nove muzike...
  • Gravatar for 4081
    4081 (gost) | 21.07.2011. 15.16.55
    djape, naveliko si me razočarao. svaki fanki bljuje na rečenicu ''neukusu treba reći ne'' i slične muzičke istrage poturica.
  • Gravatar for djape
    djape (gost) | 21.07.2011. 15.54.40
    @4081 pa naravno da svaki fonke lik bljuje na to, slažemo se oko toga ortak. ali nisi me razumeo, rekao sam PRETHODNI album misleći na "kada kažeš muzika..." i tamo ima tekstualnih smaranja tipa "političari-virusi" i "bunt" - to su neki neuspešni pesnički pokušaji ubacivanja belačkog pubertetskog punk nezadovoljstva na crnački groove (ne znam za uspešne, though :s eventualno p.e. ali i to klimavo) - ali je MUZIČKI "KADA KAŽEŠ MUZIKA..." ALBUM NA KOME DISCIPLINA NAJVIŠE ZVUČI KAKO JE TREBALO DA ZVUČI OD SVOG NASTANKA. (bila bi verovatno bolja gofie na mikrofonu, potrebna je bolja produkcija, ali što se tiče muzike SAME - to je to)
  • Gravatar for majlo
    majlo (gost) | 21.07.2011. 20.22.24
    there is no such thing kao što je kićni profesionalni studio. Ako je neki doktor produkcije izučeći sve znanje potrebno, pažljivo probrao opremuii uredio svoj prostor u tu namenu, onda to teško nosi epitet "kućni". Profedionalizam je u čoveku koji radi. Način na koji si ti prvi napisao svoju izjavu sugeriše da danas SVAKO može kod kuće sa NEKOM opremom da napravi jednako dobar rezultat kao profesionalni studio sa čovekom koji je posvetio svoj život tome. Posledice toga možete čuti istog sekunda da Diskomeru ili Kepinoj listi.. Tamo je kriterijum za kvalitet produkcije odavno rekao doviđenja
  • Gravatar for producent
    producent (gost) | 22.07.2011. 09.06.00
    "Posledice toga možete čuti istog sekunda da Diskomeru ili Kepinoj listi.. Tamo je kriterijum za kvalitet produkcije odavno rekao doviđenja" Ovo potpisujem. A sto se tice profi studia kod nas, tehnike ima ali problem su ljudi jer nijedan domaci producent nije profi.
  • Gravatar for Pexa
    Pexa (gost) | 22.07.2011. 09.35.51
    Ja bih da se osvrnem na komentare i stavove internet omladine (ne samo srpske, slicna je situacija u celom svetu). Mogu da razumem da neko kaze "zao mi je sto ne placam muziku u koju je neko ulozio srce, dusu, ogroman trud (o troskovima da ne govorim), najvise me grize savest zbog bendova koje volim i ciji rad preko kupovine albuma ne mogu da podrzim, ali ja jednostavno nemam kintu..." Ono sto je zastrasujuce je da nove generacije imaju stav da muzika po definiciji treba da bude dzaba(!) i da je svako ko za muziku plati vise od 0 dinara u najmanju ruku glup(!!). Naravno, u pitanju su generacije koje misle da snimanje albuma ne kosta nista, jer se (naravno) podrazumeva da se albumi snimaju u "kucnim profesionalnim studijima" (???) jer se "isti kvalitet moze dobiti i kod kuce" (!!!). Zato album treba da kosta taman koliko kosta CD-R i CD rezac. Sve preko toga predstavlja besramno ugradjivanje izdavaca(!!!). Od omladine koja ne pravi razliku u kvalitetu zvuka izmedju mp3 na 128kbps i CD zvuka ne treba vise ni ocekivati... Piraterija debelo pogadja i najvece svetske bendove (o "malim" bendovima da ne govorim), ali oni pokrivaju troskove i ostvaruju zaradu preko autorskih prava i koncerata. To je u Srbiji zbog nepostojanja autorskih prava i ogranicenog trzista za koncerte nemoguce. Zato je u Srbiji bavljenje muzikom koja nije folk i svadba svedeno na nivo hobija. Koji bend nastao u Srbiji u poslednjih 20 godina (nakon raspada SFRJ) moze da zivi od muzike? Posledica interneta i piraterije je da se mnogi (kvalitetni) bendovi gase jer ne mogu ni troskove da pokriju. Pardon, zaboravio sam na "profesionalni kucni studio"... @producent Gde ti je gluva soba? Jel u kupatilu?
  • Gravatar for @ djape
    @ djape (gost) | 22.07.2011. 10.59.55
    ''ako si ikad ozbiljno slušao disciplinu i znao koji se uticaji vrzmaju po kojinoj glavi, onda bi trebalo da prepoznaš koliko je prethodni album najsuštinskije nešto u njihovom katalogu. očigledno ne znaš.'' Očigledno znam, stoga i iznosim mišljenje o ovome ili onome što ti navodiš ka nešto važno. IT'S RUBBISH! A malo je i muka da ''vi sa vinilima'' vršite nuždu kada joj jeste a bogami i nije mesto! Eh da, imam na prodaju vinile ovog sastava, te ih možete kupiti po veoma pristupačnim cenama!
  • Gravatar for prducent
    prducent (gost) | 22.07.2011. 12.17.47
    Produkcija je ozbiljna nauka, traje dugo ako se radi o kompletnom albumu, i mora da kosta dosta ako je ideja da se dobije fenomenalan rezultat. Da ne pricamo o tome da je neophodno da svi clanovi benda budu ozbiljni muzicari, da su spremni da se prepuste producentu, prihvate sugestije u vezi sa aranzmanima i nacinom sviranja... te se stvari podrazumevaju ako ste izabrali producenta kome verujete (a ne moze drugacije). Proces produkcije pocinje znatno pre ulaska u studio, jos u prostoriji za vezbanje. Pravi producent ce na pripreme benda potrositi dosta vremena, mesec, dva, tri, pet meseci... Kada bend udje u studio (ne u neciju kucu, nego u studio), potrebno je dosta vremena da se materijal kvalitetno snimi (dve-tri nedelje). Producent na snimanju ima pomoc snimatelja i tehnicara. U procesu miksa, pomaze mu miks inzenjer. Idealna situacija kaze da producent slusa sve i koriguje probleme, vodi i snimanje i miks u pravcu ideje koju ima (on je jedini koji zna kako zvuci album koji jos nije snimljen), ali ne prlja previse ruke, drugi rade tehnicki posao za njega. Dolazim lagano do poente... Angazman producenta retko traje krace od 3 meseca ako se sve radi kako bi trebalo. Ozbiljni domaci producenti kostaju ozbiljno, za visemesecni angazman tog coveka tesko da cete moci da platite manje od 2000-3000 eur, gornje ogranicenje ne postoji. Na ovu cenu dodate cenu ozbiljnog studija (tri nedelje snimanja, dve-tri nedelje miksa - mozete verovatno da se nagodite za 4000-5000 eur), cenu snimatelja i miks inzenjera (jos jedno 1000-2000 eur ako su ozbiljni), i dolazite do okvirne cene kostanja izdanja pre masteringa (posto ste sve do sad radili kako bi trebalo onda je red da i mastering ne bude nenadgledan, nego se iscimate do mastering studija sa producentom i pratite sta se desava - to kosta sigurno vise od 1000 eur, realnije je 2000, i to bez troskova puta i smestaja; nismo ih racunali ni za snimanje, a ima ih u dosta slucajeva.). Ako saberemo ove cifre, dolazimo do minimalnog iznosa za ozbiljniju produkciju koji premasuje 10.000 eur. I to je iznos pre ulaska u duplikaciju medija (CDova, vinila). Sve ovo je bilo mnogo lakse nekad, kad su izdavacke kuce imale neke realne sanse da izdanja prodaju kroz neke distributivne mreze. Vi biste tad otisli kod izdavaca sa demo pesmama, ako se njemu dopadne materijal mogli ste da napravite dogovor da izdavac plati snimanje, promociju, stampu medija, spot(ove) i da vam da procenat od prodaje izdanja. Koliko domacih bendova je danas u mogucnosti da odvoji 10.000 eur za PROFESIONALNO snimanje albuma? Koliko domacih izdavaca je danas u mogucnosti da proda 10.000 primeraka nekog albuma? Nadam se da shvatate situaciju u kojoj se danas nalazimo, sva produkcija koja se danas radi se radi onako kako mora, odn. kako mogucnosti dozvoljavaju. Pa i Koja je ovaj album snimio u cuvenom studiju Banana sistem, a miks i mastering u cuvenom studiju Prljava soba. Verovatno zbog toga sto je pun para, a cicija je. Dodatno, bendovi cesto ocekuju snimak koji je iznad njihovih svirackih mogucnosti. To je poseban problem i on ne moze da se resi drugacije nego vezbanjem, vezbanjem, vezbanjem... Svaki profesionalan producent ce odbiti da radi sa vama vec nakon prve posete probi ako vidi da nemate pojma sta radite. Ako vas ne odbije, odgovornost za finalni rezultat je iskljucivo njegova (naravno, ako mu u nastavku obezbedite sve sto zatrazi, a potrebno mu je za proces produkcije). Voleo bih da nam se ovaj producent-komentator, koji profesionalno snima kod kuce, predstavi nekim svojim radom. A moze i da nam predstavi svoj studio, da vidimo gde se to snima netrigerovan bubanj koji zvuci odlicno. Na samom kraju... Nije sve u produkciji, nesto je valjda i u pesmama.
  • Gravatar for Pexa
    Pexa (gost) | 22.07.2011. 14.42.25
    @prducent Tacno tako. Problem je sto mp3 generacija to ne razume. Inace, niko ne dovodi u pitanje cinjenicu da je pesma najvaznija.
  • Gravatar for majlo
    majlo (gost) | 22.07.2011. 14.56.01
    hvala na preopširnom ali i suvišnom, iako preciznom opisu procesa produkcije albuma. I jesi i nisi u pravu, ponajviše grešiš po pitanju cena domaćih studija i ljudi, jer odgovorno tvrdim da se to danas može izvesti za pola ako ne i manje od pola cifre koje si sabrao. Sa istim postupkom, pristupom i bez kompromisa po pitanu kvaliteta. I velika je neistina da "nijedan" domaći producent nije profi.. ako kao profi uzmemo merilo da on radi svoj posao dobro, znači realno utiče i poboljšava kvalitet produkcije (od textova do metoda masteringa), da su bendovi zadovoljni i da su ubeđeni da im je baš on pomogao, a i da to naplaćuje dovoljno da od toga živi, nekako, onda odgovorno tvrdim da poznajem između 5-10 ljudi u Srbiji. Ovo ipak jeste jezivo mala cifra, naročito spram ljudi koji sebe nazivaju producentima, ali je teška uvreda i za tih 5 ljudi (za koje lično znam ŽIVE produkciju), reći da nijedan domaći nije profi. To što se Koja sa druge strane, iz nekog ličnog razloga nije obratio nijednom od njih, pa mu ploča i zvuči ovako kako zvuči, to je ipak na njegovu dušu
  • Gravatar for dux
    dux (gost) | 22.07.2011. 15.06.22
    sto se tice ovog malog broja regularnih smaraca koji ostadose pri kompu letos, Kojic ih je ocigledno opet nepogresivo pogodio tamo gde ih najvise boli.Jao, jao, boli, boli!!!
  • Gravatar for Zagor
    Zagor (gost) | 22.07.2011. 16.06.56
    Kako sam clan "internet omladine", "mp3 generacije" ili kako god to deda Pexa definisao, moram da kazem da apsolutno nije tacno da ljude mojih godina zanima samo muzika za dz. Logika je sledeca- skines nesto za dz (zato sto mozes, zato sto je dostupno), a ako ti se svidi, na koncertu ili u radnji kupis original. To nije logika kojom se bas mnogi vode, ali je vecina prepoznaje kao ispravnu. Druga stvar, kao audio tehnicar, zelim da demantujem "producenta" koji kaze da je za album u ozbiljnom studio sa ozbiljnim producentom potrebno 10000eura. Moze i za soma-dva to za se zavrsi, ali i to je mnogima velika para pa rade po kucama, i ko ima dobru pesmu ili ideju moze i u takvim uslovima odlicno da je snimi, sta god matorci mislili. vrlo ozbiljan studio sa odlicnom opremom i spremnim producentima i to sve za mnogo manje pare: http://www.digimedia.rs/leto2011
  • Gravatar for djape
    djape (gost) | 22.07.2011. 16.23.16
    @@djape koji "mi sa vinilima"? jesi ok? :)
  • Gravatar for ox
    ox (gost) | 22.07.2011. 16.50.12
    preslusao sam sva izdanja exita i moj je utisak da je vecina tih snimaka loseg kvaliteta(sem Obojenog Programa-koji je ako se ne varam radjen negde preko, i mozda Ritma Nereda). Nije dovoljna samo pesma, bitan je i snimak i producent i mix i masterin.., ljudi sve je bitno!!!
  • Gravatar for Pexa
    Pexa (gost) | 22.07.2011. 19.29.05
    @Zagor Ma nisam ja toliko mator, ali nemam ni 18. Logika koju ti imas oko skidanja muzike je u debeloj manjini. To se vidi i po komentarima ovde i to od ljudi koji posecuju Popboks... Cene koje je "prducent" (ne "producent", on ima "profi kucni studio") naveo jesu naduvane, ali je covek lepo objasnio kako bi trebalo da izgleda proces ozbiljnog snimanja albuma. Moze to i za soma-dva, moze i kuci, ali zato albumi domacih (pre svega mladih) bendova i zvuce kao bolji demo snimak...Nisu klinci krivi, nemaju za bolje, a znaju da od prodaje albuma nece moci da pokriju ni 10% troskova.
  • Gravatar for chiko
    chiko (gost) | 22.07.2011. 20.45.09
    To se vidi i po komentarima ovde i to od ljudi koji posecuju Popboks..." - kojih ima ukupno 15.
  • Gravatar for producent
    producent (gost) | 22.07.2011. 23.44.12
    Naravno pesma je najbitnija i to je danas najveci problem. @Pexa Nemam studio, ni kucni, ni profi, ni profi kucni. Nisam ni producent, a poenta je da je Koja los producent. @prducent Sve sto si napisao je do pre koju godinu bilo pravilo, ali danas i u svetu pola vidjenijih bendova vise ne primenjuje takav pristup. Troskovi se non stop smanjuju ali produkciju i dalje drze na nivou upravo zahvaljujuci modernim malim kucnim profi studijima. @majlo Pod profi producentom sam mislio na ljude koji su zavrsili neke osnovne skole po svetu za posao kojim se bave tj da nisu samouki i priuceni.
  • Gravatar for Zagor
    Zagor (gost) | 22.07.2011. 23.51.10
    @Pexa Pa prvi albumi i treba da zvuce kao bolji demo snimak. Bolji u smislu da se sve cuje, nista ne bode usi, ali nije ispeglano i skockano, vec sirovije i energicnije. Uostalom pola muzike koju slusam zvuci kao da je snimana za manje od 10soma, i strana i domaca, pa opet razbija. Nije sve ni u tome da mesecima radis jedan album, prosto nije u duhu vremena. Sada se snima na jen' dva tri, pre se svako snimao posebno. Zato i ne moze tako dobro da se producira, ali izlazi ono sto je meni danas vaznije - energija i spontanost, naravno uz jak autorski pecat.
  • Gravatar for Prava stvar!
    Prava stvar! (gost) | 23.07.2011. 00.18.19
    Marky Mark & The Funky Bunch - Good Vibrations
  • Gravatar for majlo
    majlo (gost) | 23.07.2011. 01.38.32
    moja filozofija je, ako nešto radiš, uradi da valja.. pun mi je likova koji kažu "nismo imali za bolje".. koj moj, to je samo skica od pesme ako se ne uradi kako valja... nije produkcija izmišljena za producente Digimedia jest vrlo lep i dobro opremljen studio, i prilično povoljan zaista.
  • Gravatar for Ocemo trube!
    Ocemo trube! (gost) | 23.07.2011. 10.55.39
    Meni je ova stvar odlicna. Integralna ili ne.
  • Gravatar for majlo
    majlo (gost) | 23.07.2011. 22.25.31
    ipak previše zabluda na jednom mestu.. ranije se mnogo više snimalo na jen-dva-tri, jer je postojalo više velikih studija, jer je mnogo teško izvesti u sobi snimiti ceo bend od jednom, i tehnički i akustički.. @producent ako si već zainteresovan za tu temu, pročitaj po neki članak o istom, videćeš da u velikoj većini slučajava, po pravilu, škole za audio produkciju služe samo za otimanje para bogatoj dokonoj deci.. pričam o zapadu, a tako je i kod nas.. taj posao nije nauka, već umetnost, i jedino se može učiti na taj oldskul način. Takoreći nijedan viđeniji producent danas a ni istorijski gledano, nije imao školu.. tako da definitivno opet ćorak... i opet napominjem, MALI KUĆNI I PROFI izuzetno retko idu u istoj rečenici
  • Gravatar for Evo Tigana!
    Evo Tigana! (gost) | 24.07.2011. 20.03.07
    Realno, i Bane Sunshine je bolji od ovoga...
  • Gravatar for milan
    milan (gost) | 24.07.2011. 21.10.14
    ne samo bane, nego i dragan
  • Gravatar for zoran
    zoran (gost) | 24.07.2011. 21.15.20
    i boban
  • Gravatar for predrag
    predrag (gost) | 24.07.2011. 22.20.23
    i nenad
  • Gravatar for djape
    djape (gost) | 24.07.2011. 22.20.58
    predraže, misliš na nešu galiju, naravno?
  • Gravatar for predrag
    predrag (gost) | 24.07.2011. 22.21.10
    da
  • Gravatar for Pexa
    Pexa (gost) | 25.07.2011. 08.19.11
    @Zagor Upravo je i problem u tome sto albumi narocito domacih mladih bendova ne uspevaju da prenesu tu energiju i to je velika steta. Ja ne znam u cemu je problem, ali znam da me neki bend oduva uzivo, onda preslusam album i smorim se, do sledeceg koncerta. Sampioni bezmude produkcije su Popecitelji. Gledao sam ih barem 10 puta uzivo, kupio oba albuma samo da bih podrzao bend...Interesantno je da im je producent Koja...
  • Gravatar for djape
    djape (gost) | 25.07.2011. 11.36.09
    što se tiče kojine produkcije moram da potvrdim njen očajan kvalitet na osnovu jedne od retkih prilika kad sam čuo neki njegov snimak na "većem" ozvučenju. jeste da je ozvučenje na lađi/džokeru dosta raspadnuto, ali pre 2 nedelje kad je u sred večeri išla "čovek koji ne nosi sat" odmah posle npr. "bele koke" s prvog albuma plejboja, jasna je bila razlika od xyz klasa što se tiče zvuka, (u korist plejboja naravno) da ne pričam o tome kako ta muljava produkcija očajno zvuči i u poređenju sa starim funkom (texas, carolina, florida, midwest funk kompilacije), i starim rapom (eric b & rakim - "know the ledge (juice)") a i sa savremenom produkcijom (recimo n.e.r.d. "everyone nose"), koje su isto išle pre i posle te discipline.
  • Gravatar for pravi Pedja
    pravi Pedja (gost) | 25.07.2011. 13.00.37
    Kojina produkcija je uvek bila superiorna! Kada je produciro bilo Kicmu bilo druge bendove sve je uvek zvucalo kako treba. sad, neki od tih albuma su slabi, ali to nema veze sa njegovom produkcijom. Neko je pomenuo Popecitelje. Na prvom albumu to zvuci fenomenlano, a sad sto je drugacije nego uzivo - pa, studio i jeste za to. U studiju se zvuk tretira drugacije nego na zivoj svirci.
  • Gravatar for vuk
    vuk (gost) | 25.07.2011. 16.13.54
    ko mrzi, on uvek mrzi i neka mu je bog u pomoc.druge popecitelje nije radio koja.
  • Gravatar for opaka stvar
    opaka stvar (gost) | 25.07.2011. 21.04.29
    evo ti ga na ti ga ti ga na na ti ga ti ga na na evo ti ga na
  • Gravatar for @opaka stvar
    @opaka stvar (gost) | 26.07.2011. 00.28.19
    ko ti drma kavez?
  • Gravatar for violent revolution
    violent revolution (gost) | 27.07.2011. 00.31.45
    @producenti, dizajneri zvuka i svi koji se tako osecate... preslusajte album kako valja i trebuje, pa komentarisite parametriku, nivoe, i ko zna sta jos. ovo odvaljuje, iako po prvi put pise ddd. pajserom po πcki since 1982.
  • Gravatar for djape
    djape (gost) | 27.07.2011. 16.22.54
    ovaj novi album će se preslušati, meni je prethodni muzički najcarskiji album discipline ikad, ali eto, uverio sam se da je zvuk b*lja :|
  • Gravatar for violent revolution
    violent revolution (gost) | 28.07.2011. 03.09.58
    @djape ne razumem zasto insistiras na tome da je zvuk "b.lja"? ne zvuci kao "...CCTV" na primer, ali to vazi za sve albume koji su snimljeni nakon istog. da li si uopste preslusao DISK, ili misljenje baziras na kvalitetu pesama koje su skinute sa exitovog sajta? a prosli album nikako nije najreprezentativnije izdanje kicme, pa da ga je.es
  • Gravatar for djape
    djape (gost) | 28.07.2011. 11.24.18
    @violent revolution moj komentar o kvalitetu zvuka se odnosi na PRETHODNI album, dakle na "kada kažeš muzika, na šta tačno misliš, reci mi"
  • Gravatar for violent revolution
    violent revolution (gost) | 28.07.2011. 14.10.05
    @djape pardoniram, moja greska
Morate biti prijavljeni da biste komentarisali tekstove.

NAPOMENA:

Komentari ne odražavaju stav redakcije Popboksa već je ono što je u njima napisano isključivo stav autora komentara.

Da bi vaš komentar bio objavljen potrebno je da bude vezan za sadržinu teksta, odnosno da predstavlja mišljenje o objavljenom tekstu.

Nećemo objavljivati uvredljive, nepristojne i netolerantne komentare, kao ni one čijim bi se objavljivanjem prekršio Zakon o javnom informisanju.

Ukoliko nam u komentaru ukažete na činjeničnu, gramatičku, slovnu, tehničku i sl. grešku, bićemo vam zahvalni i prosledićemo informaciju odgovornima u redakciji, ali taj komentar nećemo objaviti.

Komentare koji se tiču uređivačke politike nećemo objavljivati, sve predloge (i zamerke, pohvale...) koje imate možete nam poslati e-mailom.