Popboks - DŽA ILI BU, MIRKO LUKOVIĆ & HASKII, BRAIN FOREST RYTUAL U BOŽIDARCU - Samo dobre stvari... [s2]
Gledate arhiviranu verziju Popboksa
Popboks - web magazin za popularnu kulturu

Izveštaji · 12.01.2013. 09:07 · 21

DŽA ILI BU, MIRKO LUKOVIĆ & HASKII, BRAIN FOREST RYTUAL U BOŽIDARCU

Samo dobre stvari...

Pevač Nebojša Simeunović Sabljar i ostatak Dža ili Bu nisu imali problem da publiku „kupe“ odmah po izlasku na binu (do tada se okupilo već oko 250 fanova). Počeli su sa Zid, a potom je usledio i kultni hit Hajde iz ranog opusa grupe

Vlada Živanović

Vlada Živanović
Foto: Vlada Živanović

Mesto: Centra za kulturu Božidarac, Beograd
Vreme: 11. januar, 2013.

 

 

Dža ili Bu su koncert u Božidarcu, u okviru prvog ovogodišnjeg događaja Vračar Rocks serijala, skoro u potpunosti iskoristili za promociju novih pesama sa još neobjavljenog albuma Kukovo leto. Beogradski bend pokazao je da su žive svirke teren na kome sa svojim rock-punk zvukom u potpunosti dominiraju i da kada su na bini kao da fanovima, energičnom svirkom, mogu da „prodaju“ šta god požele.

Pre Dža ili Bu nastupile su dve predgrupe koje su imale po 40 minuta vremena za „otkravljivanje“ publike. Brain Forest Rytual započeo je svirku pred samo pedesetak ljudi. Nepoverljivost beogradske publike prema bendu iz Bosne i Hercegovine, koji je sinoć prvi put u karijeri gostovao u glavnom gradu Srbije, brzo je prevaziđena. Čvrst heavy metal zvuk uvežbane trojke uspeo je da zaokupi pažnju skoro svih prisutnih, pa su sa scene ispraćeni povicima i aplauzima. Sudeći po reakcijama, publici su se najviše dopale numere Dekompresija i Brain in Forest. Već za Mirka Lukovića i grupu Haskii broj prisutnih se udvostručio. Međutim, energično izvođenje Na pola puta, Ja to ne mogu da razumem, Budi taj i drugih stvari nije podjednako oduševilo sve pristune, od kojih je skoro polovina propuštala da muzičarima podari zasluženi aplauz.

Pevač Nebojša Simeunović Sabljar i ostatak Dža ili Bu nisu imali problem da publiku „kupe“ odmah po izlasku na binu (do tada se okupilo već oko 250 fanova). Počeli su sa Zid, a potom je usledio i kultni hit Hajde iz ranog opusa grupe. Već sa trećom pesmom krenuli su da ispituju "tržište" po pitanju novih kompozicija, pa je tako beogradska publika prvi put imala priliku da čuje Pesak Bengazija. Aplauzi i povici potvrdili su da je prvi test prošla. Od novih pesama sinoć su mogle da čuju i Vip, Rizik, Beskrajan pad... Serijal noviteta zaokružen je sa Dobre stvari, a posle nje su za fanove-veterane, koji su naročito čekali da čuju opus grupe iz devedesetih godina, usledile samo stare dobre stvari... Od tog momenta kao da se opustio i Sabljar koji je do tada sa auditorijumom između pesama komunicirao samo strogo poslovno – „hvala“, „idemo dalje“... Fliperaški san ohrabrio je fanove u prednjim redovima, koji su do tada bili na oko metar i po od bine, da potpuno priđu stageu, dok ih je Živeo Staljin naterao i na igranje, naročito kraj pesme u kojem je priređena gitarska verzija ruskog klasika Kaćuša. Sabljar je tada upro prstom u gitaristu Vladimira Markoša, vičući ka publici: „Evo vam ga Staljin, brka je Staljin!“. Numeru Aljaska najavio je rečima „Hajde da malo zaplešemo“, ali je posle samo nekoliko uvodnih bubnjarskih tonova zaustavio Dejana Milojevića obraćajući mu se ozbiljnim glasom: „Šta sviraš to, jesi li lud? Jesam li rekao da sviraš nešto za ples, a ne za drmanje glavama!“. Najteža muzička 'artiljerija' koju ima Dža ili Bu ostavljena je za sam kraj – Neki drugi grad, Picin park, Ustani i kreni, Večna lovišta. Publici koja nije imala priliku da čuje još neke od klasika vračarskog benda, poput Osnovna škola ili Stena, repertorar od sat i po nije bio dovoljan, pa je ovacijama, uzvicima i aplauzima naterala bend da se još jednom vrati na binu. Ali na bisu je dobila samo jednu, novu stvar, Gole istine.

Nema sumnje da Dža ili Bu uživo zvuče skoro savršeno, uz naglasak da uvežbani bend uspešno nadomešćuje Sabljarove povremene padove u pevanju. Nema sumnje ni da su nove pesme, prilično komercijalnog prizvuka, sa odobravanjem prihvaćene od publike. Možda je album Kukovo leto prava prilika da se sastav izdigne iznad nivoa alternative i dođe do zaslužene prilike za nastupe u većim prostorima i pred većim auditorijumom. Posle dve i po decenije postojanja pravo na dalje stagniranje praktično više i ne postoji.
 



Komentari

  • Gravatar for zz
    zz (gost) | 12.01.2013. 19.11.20
    bio sam na koncertu i ako je bilo vise od 200 ljudi, tu me seci
  • Gravatar for Ivan Srejic
    Ivan Srejic (gost) | 12.01.2013. 22.09.50
    Bilo je taman onoliko ljudi koliko i treba za njihvou svirku. 200, 300, zasto je uposte bitan tacan broj? Ja sam po atmosferi imao utisak da je vise od 200
  • Gravatar for Miljan
    Miljan (gost) | 13.01.2013. 05.05.42
    Trebalo je vise starih pesama da sviraju
  • Gravatar for u laži su kratke noge
    u laži su kratke noge (gost) | 13.01.2013. 07.53.33
    ma kojih 200 ljudi..ako je bilo nešto više od 100 sa spiska dobro je... i jel ono atmosfera na koncertu? kipovi u publici..sterilno do kraja... dza ili bu muzički odlični...sabljar ih koči...
  • Gravatar for .
    . (gost) | 13.01.2013. 07.53.55
    Bravo Ba ili Džu!
  • Gravatar for majlo
    majlo (gost) | 13.01.2013. 19.29.31
    ne znam odakle Živanoviću pravo na poslednje dve rečenice. Tom logikom, vreme je da Dža ili Bu krene putem Sarsa il Dubioze. Imati veoma iskrenu i vernu publiku posle 20 godina, imati želju i volju za sviranjem istoj, je veoma veliki uspeh, koji većina gorenavedenih definitivno neće moći da ostvari. Oni su proizvod kratkog roka trajanja. A i kritika Sabljarovog pevanja ne stoji, šta bi se tek onda moglo reći sve za Vuču, Mitu ili Kebru, spram koji Sabljar zvuči ko Till Lindemann (koji takođe "ima padove u pevanju"). Realno recenzija na nivou srednjoškolske percepcije fenomenologije rokenrola.
  • Gravatar for tozinjo
    tozinjo (gost) | 13.01.2013. 21.44.47
    ako idemo logikom da je "imati vjernu i iskrenu publiku nakon 2 decenije rada" i da sva ta publika moze da stane u omanji kamion - onda sam ja jos veca rokenrol zvijezda , jer su mi i prije pojave fejsbuka vise od 200 ljudi cestitali rodjendan u toku tog dana. da ne spominjem djapea, kolika je tek on zvijezda. dza ili bu su oduvijek bili odlican bend koji je zasluzio mnoooogo vecu i bitniju ulogu od "kultne" (sto je nadimak koji se lako prishiva, nerijetko neuspjesnim bendovima) u srspkom rokenrolu, ali ih je od pocetka ubijao "ja-cu-da-pevam" sabljarov ego. bez njega bi bili barem pet puta popularniji. ps. kad se vec spominju sars i dubioza...koliko god da su "mainstream" za dza i li bu, mislim da je ipak potrebno zrno intelekta da se napisu njihove pjesme...dok za "klasik" poput "ustani i kreni sada, zivot je vec pred toibom, bitka koju moras dobiti je bitka sa samim sobom" - mogu samod a kazem da ga zamisljam uz sumadijsku dvojku i tehno dens turbo folk sintisajzere iz devedesetih...jer je takvom klisheiziranom tekstu po kvalitetu tu i mjesto. da stvar bude jos gora, tu stvarsmatraju jednim od ultimativnih hitova. jadna je ta publika ciju intelektualnu glad zadovoljava tekst ovakvog kvaliteta. ako poredimo to ili "zioveo staljin" sa najobicnijim "budjav lebac" (koji je tekstualno najlosija stvar sarsa), onda je budjav lebac otprilike - "par godina za nas" za tekstove dza ili bu
  • Gravatar for Zagor
    Zagor (gost) | 13.01.2013. 22.50.04
    @majlo a sta se i ti cudis, to samo popboks fura svoju politiku, da svaki bend treba da tezi mejnstrimu. ne slazem se ni ja, ali je legitimno.
  • Gravatar for majlo
    majlo (gost) | 14.01.2013. 03.05.32
    slažem se delimično sa tobom, mada samo delimično. Dubioza sa "zbog svecke krize nemam za rizle..(i nastavkom", kao ni sars sa "sećaš li se man kad si bio radostan" ne spadaju baš u avangardu, a sve ostalo je samo pitanje oblande u koju ih zavučeš. Gorenavedeni su odavno prestali da osećaju ikakav stid zbog korišćenja narodnjačkog miljea, dok su dža ili bu ostali na svom, garažno-pankerskom stativu. I opet, bez obzira na tu pesmu, Dža ili bu itekako ima i inteligentijih i pesama i textova, i to njihovi fanovi jaako dobro znaju (bar ova "šaka" koja se skupila neku noć u Božidarcu). Pustite bendove koji žele da budu alternativni da to i ostanu, ja sam samo samo zamerio recenzetnu blamantno odsustvo razumevanja benda dža ili bu. A svi ostali mogu da se ugledaju i na SevdahBabija, koji manje više samo popularnost i pokušava da nabode, pa vi posvedočite dokle to ide.
  • Gravatar for tozzinjo
    tozzinjo (gost) | 14.01.2013. 10.14.01
    "Gorenavedeni su odavno prestali da osećaju ikakav stid zbog korišćenja narodnjačkog miljea, dok su dža ili bu ostali na svom, garažno-pankerskom stativu" da parafraziram Skaba : "Svaki pravi znalac ili urban puritanac gotivi narodnjak kad ga svira jamajkanac" kakav je uopste to "narodnjacki milje"? ako gledamo po zvuku harmonike, onda ispade da se SARS i dubioza trude da upadnu u narodnake, dok izgleda karleusha ocajnicki pokusava da izadje iz toga (obrada zvana krimi rad, pod 1). znaci kad manu chao na spanskom snimi me gustas i pjeva "ja volim avione, ja volimd a putujem, ja volim marihuanu" to je onda wooooow, jer nekako bolje zvuci na spanskom..ali kad neko nash opishe citav sindrom nacije u dva GENIJALNA stiha (na tv-u tenis, u gacama pauk") onda je to bezveze jer iako ima himnican, bukvalno stadionski refren...ipak je to "narodnjak"? na tv-u tenis, u gacama pauk. ima li boljeg i kraceg opisa srpskog drustva danas? optereceni bijedom, kako bi sebi dali jos jedan izgovor, vrle patriJote i dalje vjeruju kako je citav svijet protiv nas, smao zato sto smo, eto, srbi. zato onda kad nole dobije mrske zapadnjake na njihovom terenu, to je ona katarzicna pobjeda pravde i bozija kazna zapadnim maloumnicima sto se igraju sa nebeskim narodom. a svih tih teorija zavjere ne bi bilo, da srbi malo bolje zaradjuju. kad bi srbi malo bolje zaradjivali, radili bi vise pa pod 1- ne bi ni imali vremena da religiozno prate svaki noletov mech, a drugo - imali bi i kesha da izvedu djevojku koja im se svidja, umjesto da budu nacija sa skoro najvecim brojem fejsbuk naloga po glavi stanovnika...sto logicno dovodi do zakljucka zasto je u gacama pauk. a da nastavim sa sledeca dva stiha koja zakucavaju klin u sanduk na kojem psie "dijagoza srbije" : iz pazara original levis sloboda je bauk. ova cetiri stiha, koliko god pjevac sarsa izvlacio narodnjacke trilere dok ih pjeva - su genijalniji i subverzivniji od cijelog rada dza ili bu, kao sto je hankin (tj milicev) stih "jos uvijek sanjam da sretna se budim" blizi senzibilitetu ekv-a nego kompletan opus vna goga...
  • Gravatar for majlo
    majlo (gost) | 14.01.2013. 19.44.53
    heh, opet isto, slažem i to opet delimično. Tačno je da dobar deo FOLK a ne turbofolk estetike ima itekako smislenih i kvalitetnih momenat. Međutim, to je sve uglavnom (kao i navedeni SARS stihovi) lirika na "prvu loptu", što ne znači da je loše, već samo drugačije funkcioniše, i ima drugačije ambicije, te je jedan od glavnih instrumenata uspeha kod širih narodnih masa. I dalje se oko toga vrtimo, samo da podsetim. Ti si dao analizu lika i dela Sarsa, i moralnog opravdanja zašto je ok pevati trilere i imati melodije i harmonska rešenja skoro pa kompletno pozajmljena iz tog miljea (ovo je zapravo patentirao još Bregović pre 30 godina praveći đesba rok), a ja i dalje samo želim da istaknem pravo Dža ili Bu da nema tekstove na prvu loptu (čast izuzecima Ustani i kreni, koji je stvarno i meni ...) Nevolja je što nisam ni lično previše posvećen poznavalac lirike Dža ili Bu, više sam poštovalac njihovog dela i karijere, iskrenosti i tog fenomena da im je u publici veoma raznorodna ekipa, i da su i oni prilično iskreni u svojem poklonu bendu. Ne bih započinjao ovde drugu temu, a to je tobožnja subverzivnost i socijalna angažovanost Sarsa, na koju se i oni sami jako pale, a zapravo je prilično prazna priča, po učinku i samoj efikasnosti ideje je više manekisanje nego pobuna, samo želim da istaknem da iako se tebi to čini genijalnim, ne delimo svi to mišljenje. Opet, uz dužno poštovanje ka trudu, radu i uspehu dotičnog benda, samo ih stvarno ne bi doživeo kao glas generacije, što su neki veliki bendovi u našoj istoriji ipak imali kao status
  • Gravatar for tozzinjo
    tozzinjo (gost) | 14.01.2013. 20.11.26
    ne slazem se sa pricom oko bregovica (i usput, to je pastirski a ne djesba rok :) ) . prije bregovica su etno elemente uveli jelici iz yu grupe. bregovic je to samo poseljacio. ako gledamo tom analogijom - yu grupa je folk, bregovic je turbo folk :) al, nesto mi nije jasno...prvo kazes TOBOZE subverzivnost, a onda kazes da se i oni sami na to pale...? pa cekaj, ako je toboze, to znaci da oni sami ne vjeruju u to..a zasto bi se onda palili ako je toboze? s druge strane, ako se vec pale, odna sigurno nije toboze. a i generalno, subverzivnost i socijalna angazovanost su postali veoma izraubovani pojmovi, slozices se. gomila pank bendova ne smao us rbiji ima klisheizirane tekstove vec 30 i kusur godina " ti budi uz nas protiv njih/ mi cemo pobediti"...one klinacko napaljene. pritom, ako je vec donekle jasno ko si ti ko smo mi a ko su oni (sto je jako puno "opstih mjesta" u jednom stihu), ostaje nejasno kako cemo to mi njih pobijediti, koji god da su? ima li pjevac/ tekstopisac neku ideju, bila ona glupa ili pametna? ima li svoje misljenje, svoju strategiju, svoj stav...ili je samo bukvalno prepisao neku od svojih omiljenih pjesama i malo izmjenio raspored rijeci? zar upravo TO nije TOBOZE subverzivno? pank i uopste angazovana muzika su nekada imali moc da stignu do ljudi koje to inicijalno ne zanima...a danas pankeri su samodovoljna hrpica ljudi koja se ni po cemu ne razlikuje od dizelasha i drugih subkulturnih grupa - imaju svoju ikonografiju, svoju muziku, svoje bendove i svoju publiku. a sve to zajedno je jedan zatvoreni krug bez IKAKVE zelje da se iz tog kruga izadje. zasto i bi? pricaju o promjenama svijeta a stvorili su sopstveni samodopadni mikrokosmos u kojem egzistiraju. upravo ovo se moze primjeniti i na dza ili bu. da li sua SARS glas neke nove generacije? po meni nisu...ali kad pogledamo ovu danasnju generaciju, utopljenu u taj kolektivisticki identitet, ili bolje mozda reci - sakrivenu iza tog kolektivistickog identiteta...onda mozda i jesu glas generacije. cak i veliki fanovi sarsa nemaju pojma ko su clanovi sarsa niti cime se bave. tome je kriv i sam sars jer rijetko svi clanovi benda makar negdje daju sopstveni itnervju. javnost previse ne zanima ko je basista, ko je bubnjar, ko je klavijaturista..sta oni misle o zivotu, o politici, o sopstvenoj publici cak. bukvalno to je nedostatak kako danasnje generacije tako i predvodnika iste. utapanje u spomenuti kolektivisticki identitet je gurnulo sve u propast. svaka pitca svome jatu..pardon, svaka ovca svome stadu ide. jedni idu brendovima , drugi idu trendovima. sars je sad trend..a mozda i "brend u trednu" posmatrano s muzicke strane. kao njihov slusalac (a ne klasican "fan"), a samim tim i kriticar (sto razlikuje slusaoca od fana) mogu samo reci onu staru izreku - u zemlji slijepih, jednooki covjek je kralj. upravo to je slucaj sa sarsom. mi bolje od njih nemamo. nisu subverzivni niti pokusavaju biti..tj, ne sole pamet tipa one pankerske "ti s nama protiv njih" frazeologije. oni samo sjeciraju drustvo na jedan satirican nacin svojim stihovima koji jeste daleko od genijalnosti jednog nushica, ali ujedno i mnogo bolji od "pavicevske" neinventivne srbije.
  • Gravatar for jooj
    jooj (gost) | 15.01.2013. 03.21.39
    ali kako kod sarsa da slušam trilere, jezivi narodnjački vokal i njihovu očajnu ispraznu muziku kako objasni mi?
  • Gravatar for majlo
    majlo (gost) | 15.01.2013. 05.53.37
    joj, oprezan bih bio sa tim "najbolje" pojmom, možda bih se zadržao na "najefikasnije". A kolko sam ja u toku, YU grupini najveći hitovi ipak nisu pozajmljene estetike, što se za Lipe Cvatu i Đurđevdan ne može reći ;) drugo (rekreativna je ova debata, prija), pominješ te isprazne punk frazeologije, a propustio si rečenicu "kreni i ne oklevaj, sruši sistem il ga podrivaj", u inače prilično ideološki konfuznom textu, dal je poziv na revoluciju, miran protest il hipi komunu, nisam načisto :) Što se tobožnosti tiče, i emir kusturica se pali na sanča pansu, če gevaru, pa i Maradonu (?!?!), i postavlja se kao maneken antiglobalizma, a sa druge strane dovodi najplaćenije holivudske glumce helikopterom na mokru goru, o ostalim njegovim potezima ne bi ni počinjao. Paralelno, bend koji nominalno krenuo iz heavy priče, u pobunu, a završio pevajući željka samadržića i stadionske poskočice, teško priznajem za iskrenim, tojest, uopšte svesnim bilo čega , počevši od toga ŠTA uopšte žele da kažu, preko onoga šta ZAPRAVO govore, do toga kako se privatno ponašaju, i kako žive svoje živote (iako se medijski ne exponiraju, nisu baš totalni anonimusi). Da bi bio iskreni buntovnik, ali i stvaran, mora to malo bolje. Nije tako daleko bilo kada su srpski rok bendovi sa asfalta bivali praćeni od strane režimskih organa bezbednosti, jer su predstavljali realnu opasnost, na svim poljima. Ovaj hedonistički poprokfolk sastav, ipak ne kupuje svoje mesto u tome. Koliko god bio satiričan prema trenuntnoj društvenoj situaciji, a i nisu se nešto polomili. Čak je i dalje preozbiljni marčelo još uvek kud i kamo oštriji
  • Gravatar for dr. ćimić
    dr. ćimić (gost) | 15.01.2013. 17.47.42
    "Nije tako daleko bilo kada su srpski rok bendovi sa asfalta bivali praćeni od strane režimskih organa bezbednosti, jer su predstavljali realnu opasnost, na svim poljima." IMENA???
  • Gravatar for tozinjo
    tozinjo (gost) | 15.01.2013. 20.45.27
    majlo, ako kopamo dovoljno dugo, naci cemo rupu u "tobožnosti" svakom. Glavni čovjek narhističkog sindikata u Srbiji je sin moćnog biznismena. Naš bivši ambasador u Španiji je najednom zaboravio svoju revolucionarnu mladost i proteste 68-me. Kropotkin je bio bio sin princa Smolenska, a ni Englels baš nije iz radničke klase. Metallica se, kažu svi, prodala nakon crnog albuma, a najtvrđi fanovi priznaju samo eru sa Klifom Bartonom. sve ostalo je, kažu, komercijala. Punk je, govorili su, umro onog dana kad je Clash potpisao za CBS.Its, itd. KAo što rekoh, ako kopamo dovoljno uporno, i još važnije - ako ŽELIMO da nađemo bilo kakvu mrlju u ispravnosti ideala i stavova, naći ćemo je i mnogo većim njuškama nego što su srpski bendovi. Kažeš "mora to malo bolje"* Iz čije perspektive? Tvoje? Da li ti imaš da ponudiš nešto bolje? Nebitno da li je to muzika, film, pletenje džempera ili alternativni veganski recepti. Želim da vidim tvoju subverzivnost. Ili se, kao i većini "slobodnomislećh" kako sebe vole da nazivaju, sva subverzija svela na pasivno konzumiranje subverzije? Gdje je tu onda famozni i često spominjani "aktivizam"? Šta znači tvoja rečenica "a bi bio iskreni buntovnik, ali i stvaran, mora to malo bolje."??? Postoji li neki priručnik za iskrene i stvarne buntovnike? Ili je to opet samo TVOJA vizija iskrenog i stvarnog buntovnika? DA li si ti iskreni i stvarni buntovnik? Ako jesi, onda daj smjernice drugima. Ako nisi, kako onda smatraš da možeš da budeš kompetentan da ocjenjuješ iskrenost i buntovnost drugih, jer kako rekoh, od Kropotkina pa do Joe Strummera- svi imaju neku "mrlju". No dosta SARSa, jer se ljudi nekompetentno uključuju u raspravu pa spominju "ispraznu muziku" a pritom slušaju C-F-G roštiljajuće rifove omiljenih bendova i govore "woooow što je ovo dobro". To ne bih ni komentarisao. Nego me zanima što je Dubioza na stubu srama a jedan Asian Dub Foundation nije? Pitam te to jer nešto sumnjam da u Srbiji nema sličnih koji bi voljeli da putuju po evropi zarađujući pare od onoga što vole da rade. Dokaz da ih ima su gomile koje napune svako mjesto kad Dubioza u Srbiji svira, nije bitno da li je to EXIT, Beer Fest ili solo cert. Siguran sam da u toj publici ima i muzičara koji ih slušaju. Kako onda niko u Srbiiji nije uspio da ode tim pravcem kojim Dubioza ide? U Srbiji sale pune ili Joksimović- Lukas ili Brejkersi na osnovu svog višedecenijskog rada. Kako to da je Srbija od osamdesetih stalno imala crno-bijelu postavku u muzici? Ili Južni Vetar ili Pekinška Patka. Ili Brejkersi ili Ceca. Jedini iskorak ka pravom popu je bio Bajaga. Bajaga je jedina nijansa sive na crno bijelom muzičkom nebu Srbije...ali naći će se i oni koji će njemu naći mrlju zbog koketiranja sa etno motivima ili bolje reći (pop)folkom u "plavom safiru". Prema tome, sve to zavisi od lične perspektive. Volio bih da Sabljar i sva ova bratija koja se tješi da je alternativna zato što svira po malim prostorima (a to nije zbog sopstvene "alternativnosti" nego zbog kvaliteta rada...) naprave po jednu ultramegapopularnu pjesmu poput Lukasove, Cecine ili čak Dubiozine ili Sarsove. Neka naprave iz zajebancije nešto što će ti "krkani" slušati, pa nek se vrate svojim C-F-G roštiljanjima. a odgovor za Ćimića- Vojo, Mocart :) Tačno je što Majlo kaže za srpske bendove. Recimo Ritam Nereda. Boban, a koliko se sjećam i Pidža su redovno bili pozivani u stanicu milicije, preslušavani su im albumi, tražilo se da objasne svaki stih bukvalno. Mislimd a je to još jedan od razloga što je Pidža zapalio u Australiju pa ga je jedno vrijeme mijenjao Stavra, dok se ovaj nije vratio. To je bilo još u starom režimu, ali znam da se to dešava i u novom. Tačnije ljudi bi se zabezeknuli kad bi saznali koji su bend pozivali na informativni razgovor u poslednjih pet godina :)
  • Gravatar for usamljeni hashishar
    usamljeni hashishar (gost) | 16.01.2013. 01.10.48
    svaki put kad neko piše čaršafe pune logičkih kerefeka da bi odbranio nešto uglavnom ukazuje da je to nešto neodbranjivo. drugim rečima SARS je loš bend ali neka ih nek se lože, nek uzimaju pare, zato je valjda lik i nastavio posle što se originalna ekipa smorila. nema laži - nema prevare kad neki bend čuješ i vidiš otvorenih ušiju i očiju, a SARS tako gledano deluje kao mašina za pravljenje para. staviš malo regea, folk pevanja sa dosta trilera, i eto hita uz malo rok estetike i fensi bunta koji nam se obraća iz novogdišnjih emisija i dočeka na trgovima, lepo namirisan.
  • Gravatar for majlo
    majlo (gost) | 16.01.2013. 03.32.58
    @ćirić zini da ti kažem. Ko je bio tamo tada, znao je to jako dobro. O periodu NATO agresije da ni ne počinjem. Tada su stvari zaiste bile opasne. I pesme i textovi i publika. Ovo sad je samo vrćenje u krug i presipanje iz šupljeg u prazno. Do te mere da se zaklao ceo revolucionarni duh pa nam se politički i dešava to što se dešava. Što kaže, ako je rok mrtav, izvršio je samoubistvo. @Tozzinjo e nemoj me sad tih zamena teza i izvlačenja iz konteksta, drži neki nivo debate. Ne moraš biti Dijego Maradona pa videti na terenu fudbalera koji veze nema, ili pevati ko Merkjuri pa da čuješ ove mučenike po prvom glasu koliko kolju i falširaju. O ovom UN horu ni da ne počinjemo. Ja imam svoje socialno političko pragmatično gledanje na svet i društvo oko sebe, i u okviru njega delujem, i živim i radim. Živeo internet i njegova anonimnost pa ponekad mogu i da kažem šta mislim, a naročito upozorim na nešto šta smatram da nije ispravno. Drugo, NITI SARS NITI DUBIOZA KOLEKTIV nisu na STUBU SRAMA. Ja nisam taj "ako nisi protiv njih, protiv nas si". Imam izuzetno visoko mišljenje i o tim ljudima privatno, i muzički i poslovno. Samo ih svrstavam u drugu kategoriju i pobuda za ali i rezultata bavljenjem muzikom. Iskreno sumnjam da imaju šansu da žive, rade i prodaju to svoje još 20 godina, kao ovi neki mali jadni bendovi, koji eto i dalje umeju da napišu čak i dobru pesmu i album. A potpuno ih zabole da demonstiraju tebi ili bilo kome šta misle o muzici lake potrošnje (uz dužno i iskreno poštovanje istoj!!). To su neki pankeri i rokeri (naročito upravo aktuelna novosadska garnitura), već odavno demonstrirali, i retko ko je uspeo da se ne zaglavi u tome kao u blatu.
  • Gravatar for tozzinjo
    tozzinjo (gost) | 16.01.2013. 21.07.46
    @majlo oke svako ima svoje misljenje, ali "ziveo internet i anonimnost na njemu" nece od tebe napraviti subverzivnog buntovnika... @usamljeni "zato je valjda lik i nastavio posle što se originalna ekipa smorila. " ????? golemo ljudi nsto do pola procitaju pa onda od to pola do pola zapamte, pa od te polovine vise od pola skapiraju pogresno..ali to je valjda internet :) nego sto se tiche para ...sumnjam da su svi ovi alternativci u poloverima ili kariranim kosuljama..masnih kosa, procelavi, ljubitelji piva iz plastike ili jeftinog vina, indie ili punk/metalci - svi oni zajedno: gadljivi na pare. te fore tipa "necu da se prodam" a ovamo se trti na birou godinama ili u najboljem slucaju radi kao vodoinstalater...te fore prodju sa 15-18 godina. sto bi johnny rotten rekao "changing my way where money applies/ i am inside freee enterprise...this is not a LOVE song". Uostalom, uvijek me zabrinu oni koji ponosno(?) isticu kako se nisu promijenili i kako su i dalje "isti kao nekad"- sto znaci isti kao onda kad su imali 15-18 godina. da sam ja na mjestu takvih, zabrinuo bih se sto decenijama stagniram u mjestu. vie od njih me jedino zabrinjavaju oni koji se na takve lozhe...
  • Gravatar for majlo
    majlo (gost) | 17.01.2013. 08.40.32
    tozizinjo, već počinješ ti mene da brineš, pa tu su prilično adolescentski stavovi. To nešto o čemu ti pričaš se zove umetnički integritet, i ima nekih kojima je to prilično bitna stvar. I iskrena tako. A ti cinično to i podrugljivo nipodaštavaš kao da su oni debili koji jednostavno ne umeju da napišu dobar narodnjak i da ga prodaju kao rok pesmu sa buntovničkom pobudom. E jebiga. A što se mog buntovništva tiče, upravo sam to već i napisao, samo si se već pubertetski uspalio pa si prestao da čitaš. Da citiram - imam svoj lični stav o društvu, sociologiji i celom univerzumu, i nemam nikakav poriv da delujem subverzivno na taj način, ni javno a ni tajno. Da ne ulazim u analizu istog, ubeđen sam da bi me tu tek pogršeno skontao. Enivej, da hoću da budem buntovnik, ne boj se, ne bi se krio iza interneta. A još te jedan detalj odaje na mladost, biće da jako malo muzičara poznaješ lično. Gomila njih nije ni prljava ni masna, ni na birou. Prosečan muzičar na planeti je dete srednjeg i gornjeg srednjeg sloja. Što znači da mu je ostalo ponešto pozicije u nasledstvo (neki stan, imanje, zaliha), pa ako je iole normalan, mogao je i da završi neki fax, nađe nešto u čemu je dobar, osim pisanja narodnjaka, i ima za pristojan život. I da i dalje, isključivo zbog sebe i za sebe, piše neke pesme koje su njemu i za njegovih 200ak fanova, i narednih 20 godina razlog da dođu i kupe kartu skuplju od 200din. Neki se čak i drogiraju, imaju pare i za to. A ti sa vinjakom i dragstorom, češće zavšre na birou, buntovni i besni na sociijalnu nepravdu, i kunu se u bendove koji to makar satirično opevavaju. Na kraju glad pritisne, pa nađu posao u kladži, buvljaku, ili gde god.
  • Gravatar for FLIPERAŠ
    FLIPERAŠ (gost) | 17.01.2013. 15.33.47
    pomešaste babe i žabe.subverzija,narodnjaci,sars,dubioza,pivo,droga pare,socijala,kebra...SABLJAR je jedan od najjačih ovde a brojnost njegovog plemena i to što nume da poje i klepa stihove kao bajagić ,kebrić,cane,balašević ili neki dubiozić i sarsovac jenebitno za srpki i rock uopšte.
Morate biti prijavljeni da biste komentarisali tekstove.

NAPOMENA:

Komentari ne odražavaju stav redakcije Popboksa već je ono što je u njima napisano isključivo stav autora komentara.

Da bi vaš komentar bio objavljen potrebno je da bude vezan za sadržinu teksta, odnosno da predstavlja mišljenje o objavljenom tekstu.

Nećemo objavljivati uvredljive, nepristojne i netolerantne komentare, kao ni one čijim bi se objavljivanjem prekršio Zakon o javnom informisanju.

Ukoliko nam u komentaru ukažete na činjeničnu, gramatičku, slovnu, tehničku i sl. grešku, bićemo vam zahvalni i prosledićemo informaciju odgovornima u redakciji, ali taj komentar nećemo objaviti.

Komentare koji se tiču uređivačke politike nećemo objavljivati, sve predloge (i zamerke, pohvale...) koje imate možete nam poslati e-mailom.

Novo iz rubrike

CALEXICO NA KALEMEGDANU

Gde ljubav nije skrivanje

Izveštaji

LOVEFEST - prvi dan: STRAY DOGG, ZAA I DUBIOZA KOLEKTIV

Za kafanu i marihuanu

Izveštaji

EXIT, četvrti i peti dan

Elegični atomi

Izveštaji

EXIT 2013, prvi dan: CHIC featuring NEIL RODGERS

Diskoteka 21

Izveštaji

PAUL McCARTNEY U BEČU

Rokenrol.

Izveštaji

THE NATIONAL U ZAGREBU

Ljubav itd.

Izveštaji