Popboks - Bowie u spotu 'Valentine's Day' aludira na Charltona Hestona i korišćenje oružja? [s2]
Gledate arhiviranu verziju Popboksa
Popboks - web magazin za popularnu kulturu

Tema · 02.08.2013. 19:06 · 14

Bowie u spotu 'Valentine's Day' aludira na Charltona Hestona i korišćenje oružja?

Britanski kantautor David Bowie, poznat po pesmama i spotovima čije poruke nisu "na prvu loptu", svoj novi spot je, izgleda, uperio protiv Nacionalne asocijacije za oružje SAD i njenog pokojnog predsednika, glumca Čarltona Hestona, ukazuje muzički list NME.

Jovan Ristić

Priredio Jovan Ristić, Beta



Zagonetni Bowie je posle 10 godina pauze objavio album The Next Day, koji mu je doneo najbolje kritike i najbolju prodaju još od početka osamdesetih godina, ali odbija da komunicira sa medijima i da svira koncerte, pa promocija albuma praktično ide preko spotova koji su privukli veliku pažnju javnosti.

U odnosu na prethodna tri spota, naročito onog za pesmu The Next Day u kojem igraju Gary Oldman i Marion Cotillard, nedavno objavljeni četvrti, za pesmu Valentine's Day, sveden je i jednostavan, ali samo naizgled, ukazuje se na sajtu NME-a.

- Ima tu stvari koje se ne vide na prvi pogled - piše NME-ova blogerka Lucy Jones, analizirajući stihove iz Valentine's Day, izgled Bowieve gitare u spotu, pevačevu gestikulaciju i poze, senke na zidu, kao i suptilne specijalne efekte.

Pozivajući se pored ostalog na Bowievog producenta Tonyja Viscontija, novinarka piše da stihovi Valentine's Day govore o neodređenom masovnom ubistvu u školi, dok spot ukazuje na odgovornost Nacionalne asocijacije za oružje i Charltona Hestona za takve tragedije koje se sve češće dešavaju u SAD.

U spotu, Bowie svira gitaru u hodniku neke stare zgrade, a kamera sa fokusira na njegovo lice i rožnjače različitih boja - posledica davnašnje tuče sa prijateljem.

Kako klip odmiče, tako isprva pitomi izraz Bouvijevog lica postaje sve zloćudniji a njegovi pokreti sve agresivniji i militantniji. Gitara je skraćena, bez glave sa čivijama; Bouvi je u početku svira, a kasnije s njom pozira kao sa puškom. U jednom trenutku, senka gitare na zidu ima oblik automatske puške, a kroz njenu žicu proleće metak.

Ključni trenutak dolazi kada Bowie digne gitaru/pušku iznad glave - Lucy Jones taj momenat iz spota poredi sa fotografijom Charltona Hestona - simbola borbe za liberalno posedovanje oružja u SAD - kako pozira sa puškom ispred logoa Nacionalne asocijacije za oružje.

- Postoji li direktna posveta Charltonu Hestonu i Nacionalnoj asocijaciji kojom je on predsedavao do 2003. godine? Nema nikakve sumnje, što se mene tiče - napisala je novinarka NME-a.

Nacionalna asocijacija za oružje oštro se protivi nastojanjima administracije predsednika SAD Baraka Obame da ograniči dostupnost oružja u SAD nakon masakra u osnovnoj školi u Kontektikatu do kojeg je došlo u decembru prošle godine. Tom zločinu prethodilo je nekoliko masovnih ubistava u američkim srednjim školama.

Novinarka podseća na reči producenta Tonyja Viscontija, Bowievog faktičkog "glasnogovornika", da slavnom kantautoru kada je pisao Valentine's Day "nije toliko na umu bilo oružje, već mentalno stanja ubice".

- Međutim, indicije posejane po video klipu - gitara nalik na skraćenu pušku, meci koji se ispaljuju kroz žice a onda omaž Hestonu koji drži pušku iznad glave - ukazuju da američki zakoni o oružju uistinu brinu Bowieja - ocenjuje Lucy Jones.

Pre Valentine's Day, objavljenog u julu, Bouvi je sa albuma The Next Day (2013) "skinuo" singlove Where Are We Now?, The Stars Are Out Tonight i The Next Day, i svi su dobili zapažene spotove. Poslednji od njih je isprovocirao Vatikan i nakratko je bio zabranjen na sajtu YouTubeu (pogledajte ga ispod).



Komentari

  • Gravatar for Brajen Konoli
    Brajen Konoli (gost) | 03.08.2013. 10.30.52
    Izgleda da je Boviju, zahvaljujuci prosecnom albumu i aktuelnoj 'pesmarici' koja je bez problema mogla ostati i na nekoj polici njegove radne sobe (i koji, iz ne znam kakvih razloga i pobuda, muzicki 'umnici' i vaskoliko kriticarski nastrojeno pucanstvo, velicaju kao kambek eona - sto je eonima od istine), jedino preostalo da privlaci paznju relativno zanimljivim video uracima i nekakvim zamaskiranim poukama izmedj' redova (citaj 'kadrova'). I baj d vej - koliko moras biti dokon i besposlen da pomno analiziras video spot i njegove 'skrivene' poruke, posebno kada se bavi ovakvim besmislicama (Nacionalna Asocijacija za oruzje SAD i C. Heston - za boga miloga!). Ofucani i zaludni NME...
    • Gravatar for zoran
      zoran (gost) | 05.08.2013. 08.49.49
      Ocigledno ne razumes Bowie-ev rad i zato ga tumacis tako, ali ok, to je tvoje vidjenje cele price. Bar si iskren i ne pljujes po njemu. Bowie je neosporno umetnik, covek koji je uneo umetnost u r'n'r. Ja ga postujem i volim njegovu muziku, mada i on ima neka veoma slaba ostvarenja , sto je i normalno.
      • Gravatar for Brajen Konoli
        Brajen Konoli (gost) | 06.08.2013. 09.43.49
        Potpuno razumem Bovijev rad, ali ocigledno ti mene ne razumes. Nema nista sporno u Bovijevom nemerljivom doprinosu muzici. Covek je postavljao nedostizne standarde i r'n'r pretvorio u umetnost. Njegov sam (pre)veliki fan punih 35 godina i dajem sebi za pravo da prokomentarisem novi album, koji je, moram ponoviti, sasvim prosecan i daleko od 'sky is the limit' standarda na koje nas je On licno navikao u neka mnogo bolja i kreativnija vremena (ko voli, prati i slusa Bovija, shvatice o cemu govorim). Ali to nije zamerka, nego samo razmisljanje jednog fan(atik)a. Tesko je uzeti za zlo prosecan album coveku koji je ovu planetu zaduzio nekim od najboljih albuma u dosadasnjoj povesti rok muzike. Moj komentar je bio upucen ovakvoj besmislenoj 'vesti' i beskorisnim aktivnostima zaludnih i dokonih muzickih novinara propalih i nadobudnih muzickih magazina (NME, naravno). 'Skrivene poruke putem video uradaka'... Zar je tako daleko otislo? :) Nadam se da smo se ovaj put razumeli.
  • Gravatar for aladdin sane
    aladdin sane (gost) | 06.08.2013. 19.03.57
    Razlozi i pobude za veličanje albuma The Next Day upravo su u tome što album nije prosečan. Zapravo je vrlo iznad proseka. Čak i da nisam fanatik za Bouvija kakav jesam, ovo bi za mene bila odlična ploča. Ko od Bouvija očekuje da bude isti kao pre 40, 30 pa čak i 20 godina, i isporučuje istu VRSTU albuma, boleće ga glava, naravno. E sad, svako ima pravo na svoje mišljenje, pa i oni koji ovakva očekivanja imaju...
    • Gravatar for Brajen Konoli
      Brajen Konoli (gost) | 06.08.2013. 23.37.34
      Posle deset godina tisine, ocekivao sam samo dostojanstven oprostaj i odlazak u debelo zasluzenu penziju. Ali nas dragi "r'n'r kameleon" je izabrao pogresnu odjavu i krivu nijansu - 'The Next Day' ce, zahvaljujuci potpunoj bezbojnosti, za par godina biti zasluzeno i komotno prepusten zaboravu, zajedno sa kardinalnim promasajima, poput albuma "Tonight" ili "Never Let Me Down". I pogodio si u esenciju problema - niko ne zeli Bovija od pre 40, 30 ili 20 godina... Samo zelimo da "veliki r'n'r kameleon" i dalje mudro koristi svoj beskrajnu paletu boja. Ali sudim da je kasno za to...
  • Gravatar for mille
    mille (gost) | 07.08.2013. 11.31.09
    Tonight jebe keve, blue jean loving the alien tonight sa tinom.never let me ... moz se poredi sa ovim novim.bowie je za sebe tvrdio da je ko fotokopir mislim da je problem sto nema sta da kopira, visi s pogresnim ljudima, obraca se pogresnoj publici, pogotovo kad trazi inspiraciju u artu koji je danas u jadnom stanju posebno meinstrim. Slazem se sa idejom da je umetnik vise medijum nego kreator ako je imput prosecnost onda je rezultat ovakav ljudima
  • Gravatar for Nesh
    Nesh (gost) | 07.08.2013. 11.47.45
    Poređenje "Tonight" ili "Never Let me down" (koji su na pola slušanja prve strane albuma jasno bili nedorečena, isforsirana i jednostavno - loša dela) sa čitavim projektom "The Next Day" je zaista besmisleno. Način na koji se vratio i sadržaj onoga čime se vratio je upravo dokaz "mudrog korišćenja beskrajne palete boja". p.s. Slušam Bouvija gotovo 30 godina.
    • Gravatar for aladdin sane
      aladdin sane (gost) | 07.08.2013. 15.50.57
      I meni je poređenje sa "Tonight" i "Never Let Me Down" potpuni promašaj, jer radi se o bezličnim, bezidejnim, kalkulantski mejnstrimaškim albumima sa nabudženom produkcijom koji povrh svega imaju veliki problem sa nedostatkom kvalitetnih pesama. Sa "Tonight" spaseš "Loving The Alien" i eventualno "Blue Jean". Sa "Never Let Me Down" uzmeš "Time Will Crawl" i naslovnu pesmu, koja baš i nije prvoklasna, ali je barem slušljiva. Kod "The Next Day" em je produkcija odlična, em album NIJE bezličan i mejnstrimaški, em je svaka pesma odlična. I još Bowie za razliku od svojih vršnjaka ne izigrava ono što više nije i ne može da bude, što je za svaku pohvalu. Koga zanima još, neka se pozabavi i tekstovima sa novog albuma.
  • Gravatar for mille
    mille (gost) | 07.08.2013. 16.38.07
    Projekat, cim se koristi taj izraz za rokenrol, znas da je tema promasena, a komentator neupucen.Projekat je nesto cime se bave marina i djej zi a to ima veze sa rnr kolko i kineska kulturna revolucija.da ne gresim govori mi da su se tim albumom vise bavili lifestajl i art magazini nego stampa koja prati rnr.a ako ima ista uzaludnije od tih casopisa onda je to jedino srpski sluzbeni glasnik.
  • Gravatar for Nesh
    Nesh (gost) | 07.08.2013. 22.06.03
    Ne slažem se i reč "projekat" je tu namerno. Svaki Bouvijev album od "Hunky Dory" sve do "Let's Dance" je bio - projekat, u pravom značenju te reči - redefinisanje zvuka, sopstvenog stila, lica, upotrebe medija itd. Čika Dejvid je to IZMISLIO. A ukoliko Vas reč "projekat" asocira na M.T i slične, onda ništa. U vezi sa listom medija koji su se bavili albumumom, evo pregledne liste i medija i ocena. Prijatno veče želim. p.s. U vezi sa "Time Will Crawl" sa "Never let me down" - jedna od najboljih Bouvijevih pesama, koja će na žalost ostati zarobljena do kraja sveta u lošem aranžmanu i pretencioznoj produkciji.
  • Gravatar for Alex
    Alex (gost) | 08.08.2013. 01.55.46
    Zašto su ljudima Bouvijevi albumi, ako nisu odlični, obavezno loši? Imao je i ima jednostavno dobre albume.
    • Gravatar for aladdin sane
      aladdin sane (gost) | 08.08.2013. 09.30.19
      Nije to obavezno loše, Alex. Iako Brajen Konoli i Mille imaju prilično suprotno mišljenje od mog ili tvog, lepo je videti da nisu ravnodušni. Rasprava ovde, kao i na topiku o albumu The Next Day, ustvari je vrlo kvalitetna. To nam treba, da nemamo mrtvo more.
      • Gravatar for Brajen Konoli
        Brajen Konoli (gost) | 08.08.2013. 11.48.26
        Slazem se s tobom... Uvek sam za kvalitetnu razmenu misljenja. Posebno u ovakvim okolnostima, kada sve ucesnike vezuje ista nit - worshipowanje Bovija. Svaki ritern Tin Vajt Djuka je lek, pa kakav god album da je u pitanju. Videti ga i cuti ponovo (posebno posle ovako velike pauze) uvek je melem za usi. Naravno, volEm ga vise nego 'leba jesti... :) Zorane, Mille, alladin sane, Nesh & Alex, veliki pozz za sve!
  • Gravatar for Nesh
    Nesh (gost) | 08.08.2013. 19.15.19
    Razumemo se, pozdrav, takođe! :)
Morate biti prijavljeni da biste komentarisali tekstove.

NAPOMENA:

Komentari ne odražavaju stav redakcije Popboksa već je ono što je u njima napisano isključivo stav autora komentara.

Da bi vaš komentar bio objavljen potrebno je da bude vezan za sadržinu teksta, odnosno da predstavlja mišljenje o objavljenom tekstu.

Nećemo objavljivati uvredljive, nepristojne i netolerantne komentare, kao ni one čijim bi se objavljivanjem prekršio Zakon o javnom informisanju.

Ukoliko nam u komentaru ukažete na činjeničnu, gramatičku, slovnu, tehničku i sl. grešku, bićemo vam zahvalni i prosledićemo informaciju odgovornima u redakciji, ali taj komentar nećemo objaviti.

Komentare koji se tiču uređivačke politike nećemo objavljivati, sve predloge (i zamerke, pohvale...) koje imate možete nam poslati e-mailom.

Novo iz rubrike

VLADA DIVLJAN, GODINU KASNIJE

Osmeh zelenog dana

Tema

IN MEMORIAM

Allen Lanier

Tema

IN MEMORIAM – James Gandolfini (1961–2013)

Epizoda, podvig, finesa... i kraj

Tema

DESET NAJBOLJIH MUZIČKIH DOKUMENTARACA

Naš bend može biti vaš život

Tema

100 NAJBOLJIH GITARISTA SVIH VREMENA

Od Skrillexa do Thurstona

Tema
Od istog autora

JOHN LYDON GOVORI ZA POPBOKS (1)

Uspeo sam da potučem sistem

Intervju

JOHN LYDON GOVORI ZA POPBOKS (2)

Peace and Piss Off

Intervju

DOKTOR SPIRA U MUZEJU SAVREMENE UMETNOSTI

Doktor Spira bez ljudskih bića

Izveštaji

PUBLIC IMAGE LIMITED U BAŠTI SKC-a

Lep istorijski događaj

Izveštaji

IN MEMORIAM

Allen Lanier

Tema